Zaagtafel formaat kiezen

7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Ik zou ook neigen naar de Jet, gewoon lekker nieuw..... MAAR! voor 900,- koop je zomaar weer een Festool Domino erbij.

Gewoon gaan kijken bij de Metabo, zit vast nog wel ruimte met de prijs, verkoper wil er ook vanaf.

Twijfel je een beetje, gewoon verder kijken. (eigenlijk net als daten :))
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik zou ook neigen naar de Jet, gewoon lekker nieuw..... MAAR! voor 900,- koop je zomaar weer een Festool Domino erbij.

Gewoon gaan kijken bij de Metabo, zit vast nog wel ruimte met de prijs, verkoper wil er ook vanaf.

Twijfel je een beetje, gewoon verder kijken. (eigenlijk net als daten :))
Nah, uit de reviews blijkt dat ook hij gewoon handelaar is. Hij maakte heel duidelijk dat als ik voor minder dan 1300 langs wil komen het geen zin heeft, dan wacht hij liever biedingen af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Fijn dat je een beslissing hebt gemaakt.
Mosterd na de maaltijd, maar is er een reden dat de Jet een poot onder de schuiftafel heeft en de SCM niet? Het lijkt me dat die best wel eens in de weg kan zitten en wanneer je vloer niet helemaal vlak is zal je iedere keer moeten afstellen bij verplaatsen...
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Fijn dat je een beslissing hebt gemaakt.
Mosterd na de maaltijd, maar is er een reden dat de Jet een poot onder de schuiftafel heeft en de SCM niet? Het lijkt me dat die best wel eens in de weg kan zitten en wanneer je vloer niet helemaal vlak is zal je iedere keer moeten afstellen bij verplaatsen...
Geen idee, maar hij zal zeer waarschijnlijk een permanente plaats krijgen.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik zal er rekening mee houden dat het een compromis is, het is geen felder en hij is 'maar' 2200 euro, dus er zal vast wat te klagen of aan te passen zijn. Desalniettemin is het in alle opzichten een upgrade van wat ik nu heb. Profishop bevestigt zojuist via email levering voor uiterlijk de 22e.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Fijn dat je een beslissing hebt gemaakt.
Mosterd na de maaltijd, maar is er een reden dat de Jet een poot onder de schuiftafel heeft en de SCM niet? Het lijkt me dat die best wel eens in de weg kan zitten en wanneer je vloer niet helemaal vlak is zal je iedere keer moeten afstellen bij verplaatsen...
De HBM 1600 die ik heb gereviewed had dat ook. Het is om te voorkomen dat de zaag omkiept. Maar bij de HBM was de poot niet nodig. Je kunt deze ook gemakkelijk inschuiven als je deze niet gebruikt of zelfs verwijderen.
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
Voorop gesteld dat ik geen van de machines ooit heb gebruikt werd ik vrolijker van de metabo en had ik de 900 euro bewaard voor iets anders.
Maar gelukkig hoefde ik niet te kiezen. Veel zaagplezier met de nieuwe machine!
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Voorop gesteld dat ik geen van de machines ooit heb gebruikt werd ik vrolijker van de metabo en had ik de 900 euro bewaard voor iets anders.
Maar gelukkig hoefde ik niet te kiezen. Veel zaagplezier met de nieuwe machine!
En die begrijp ik volledig. Maar op een gegeven moment begon de frustratie van het handelen met handelaren me een beetje op te heupen te zitten. Geen steek naar iemand persoonlijk en ook geen verwijt naar het 'vak' handelaar maar er zitten er een hoop tussen die niks toevoegen. Hun enige 'kunst' is op tijd spullen opkopen, foto's maken en opnieuw op marktplaats smijten met een hogere prijs. Als er nou voldoende opgeknapt, gerestaureerd zou worden, of ze ook de accessoires erbij zoeken, thuisbezorgen etc etc dan was het tot daar aan toe, maar ik kom veel te veel simpele geldwolven tegen. En dat gun ik ze dan niet.

Ik besef me maar al te goed dat principes dingen zijn die je je moet kunnen veroorloven, dus ik klaag niet. Ik had een keuze en ben ontzettend blij dat ik de knoop heb doorgehakt :).

De werkplaats is nu qua machines grotendeels compleet en zodra ik de belangrijke details af heb (afzuiging, meer kastjes etc etc) kan ik in ieder geval comfortabel en veilig werken terwijl ik op het gemakje de kleinere dingen in orde breng.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Omdat men hier fronst op het gebruik van krachttermen zal ik deze niet neerpennen, dus die moeten jullie er maar even bij fantaseren. Ik heb vanwege het lange wachten maar eens geinformeerd bij Profishop... en die laten weten dat de ze levertijd naar achter hebben geschoven: 7 januari...

eerst was het 2 weken, toen werd het 22 november, en nu januari? Ze zijn volstrekt onbetrouwbaar met hun levertijden, dus ik zie geen enkele zekerheid dat deze nieuwe datum wel klopt. Ik kan de koop wettelijk annuleren en mijn geld terugvragen, maar wat zijn mijn alternatieven? Het is niet alsof VDH (alsof ik voor die prijzen zou willen kopen) hem wél heeft staan. Misschien eens een mailtje naar Jet sturen?
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik ben brutaal geweest, en heb de Europese importeur gebeld (en gesproken). Héle vriendelijke man, en erg behulpzaam. Hij heeft adhv mijn gegevens mijn order gevonden, die Profishop bij hem heeft geplaatst voor mijn zaag. Op basis daarvan kon hij me o.a. vertellen hoeveel er momenteel van dit type in bestelling staan, maar de mijne is precies één cijfertje hoger... en komt dus niet binnen met de batch die ze met enkele weken binnen krijgen. Dat is érg jammer.

De JTSS-1600 is ook niet op voorraad en gaat zelfs nog langer duren.

Wat hij wél op voorraad heeft, is de 230v versie... enkele stuks zelfs nog. Die kan hij direct afsturen, maar het grote nadeel is dat deze exact dezelfde prijs draagt als de 400v versie, doch ipv 2.5 slechts 1.5kw aan vermogen draagt. Ik betaal dus hetzelfde voor minder 'machine'.

Ik moet contact opnemen met Profishop om e.e.a. te regelen, maar de importeur kan geen wonderen verrichten momenteel. Mijn enige 'hoop' is dat Profishop bereid is de prijs eenmalig te laten zakken als coulance voor de gebrekkige communicatie en (te) lange levertijd (omdat ze een incorrecte leverdatum hebben beloofd). De importeur heeft me niet verteld hoeveel marge zij maken (ten opzichte van VDH) maar op basis van het besprokene kan ik daar een betrouwbare gooi naar doen, dus ik weet ongeveer hoeveel korting 'redelijk' en 'mogelijk' is bij Profishop... en dus ook wat VDH eraan verdient :oops:.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.