Zaagtafel formaat kiezen

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Bij Stürmer wisten ze me overigens te vertellen dat de Holzstar machines gewoon 'aziatisch fabrikaat' zijn dus het is waarschijnlijk lood om oud ijzer of ik dat of Jet koop?
Het zou mij niet verbazen als ze uit dezelfde fabriek komen. Maar, zoals al eerder gezegd, kunnen er kleine verschillen zitten in bepaalde technische keuzes, afwerking of kwaliteitscontrole. Als ik de Holzstar FKS 255 vergelijk met de JET JTS 600X-M, dan zie ik toch een aantal verschillen (ondersteuning oplegtafel, klemmen van de langsgeleider, locatie van de aansluiting voor de afzuiging, locatie van het draaiwiel voor het kantelen van het blad, gewicht).
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.575
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Het zou mij niet verbazen als ze uit dezelfde fabriek komen. Maar, zoals al eerder gezegd, kunnen er kleine verschillen zitten in bepaalde technische keuzes, afwerking of kwaliteitscontrole. Als ik de Holzstar FKS 255 vergelijk met de JET JTS 600X-M, dan zie ik toch een aantal verschillen (ondersteuning oplegtafel, klemmen van de langsgeleider, locatie van de aansluiting voor de afzuiging, locatie van het draaiwiel voor het kantelen van het blad, gewicht).
Update: Ik wacht nog op de prijs van het bedrijf in Meppen voor de Holzstar, maar aangezwengeld door jouw opmerking over verschillen ben ik via google foto's gaan vergelijken. Daarbij kwam ik een bedrijf tegen dat zégt de Jet in 400v op voorraad te hebben. Wel 600km weg in DE. Ik heb gebeld en verdomd.... ze hebben er twee staan. Ze wil de prijs matchen met Profishop maar verzenden kan ze niet gratis. Binnen DE rekent ze 100 euro, daarbuiten moet ze navragen dus ze belt vandaag of maandag terug.

Dan zou ik binnen enkele dagen de 400v Jet hebben staan.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.765
983
Omgeving Eindhoven
Dat zou inderdaad interessant zijn. Dan ben je mogelijk alleen een paar100 euro kwijt voor verzending, maar heb je 'm wel snel.
Kan je bij Profishop nog onder de bestelling uit, of houden die je er aan dat je de zaag moet afnemen? Want dan moet je daar ook rekening mee houden, dat je die weer moet verkopen.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.575
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Dat zou inderdaad interessant zijn. Dan ben je mogelijk alleen een paar100 euro kwijt voor verzending, maar heb je 'm wel snel.
Kan je bij Profishop nog onder de bestelling uit, of houden die je er aan dat je de zaag moet afnemen? Want dan moet je daar ook rekening mee houden, dat je die weer moet verkopen.
Oh, daar kan ik nog wel onderuit. Ze kunnen niet leveren, immers. Ik wacht even het antwoord van H&L af - als die definitief kunnen leveren voor een fatsoenlijke prijs haal ik eerst de order bij Profishop weg voor ik daar commit. Ik heb maar plek voor één zaag en zoals ik het nu zie zijn de Jets niet populair genoeg op dit forum om hem hier weg te zetten :).
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Update: Ik wacht nog op de prijs van het bedrijf in Meppen voor de Holzstar, maar aangezwengeld door jouw opmerking over verschillen ben ik via google foto's gaan vergelijken. Daarbij kwam ik een bedrijf tegen dat zégt de Jet in 400v op voorraad te hebben. Wel 600km weg in DE. Ik heb gebeld en verdomd.... ze hebben er twee staan. Ze wil de prijs matchen met Profishop maar verzenden kan ze niet gratis. Binnen DE rekent ze 100 euro, daarbuiten moet ze navragen dus ze belt vandaag of maandag terug.

Dan zou ik binnen enkele dagen de 400v Jet hebben staan.

Ach, na 8 pagina's in dit topic te hebben volgeschreven, kan je best een dagje kachelen voor een retourtje 600km? Met een knappe diesel en de prijzen in duitsland vallen de kosten ook wel mee...
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.575
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Had je deze al gezien:


(geen binding met de verkoper)
nee, maar ik heb eerder een vergelijkbare machine voor 1000 euro niet opgehaald omdat ik teveel negatieve ervaringen met het merk heb gehoord. 1000 of 1300 is een stuk minder dan 2200, maar wel veel teveel geld als de machine ruk blijkt te zijn. De keuze is gemaakt :). Vandaag mail gehad van Profishop dat ze de annulering aan het verwerken zijn. Met een beetje geluk staat het geld nog deze week terug op de account en zo niet moet ik even voorschieten, des te sneller heb ik de nieuwe Jet hier binnen.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.575
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Geld terugbetaald gekregen, overgemaakt naar de nieuwe leverancier, en dat is allemaal goed gegaan hoor ik net. De zaag word morgen in orde gebracht en ofwel morgen of maandag opgehaald door de koerier. Hij zal dan ergens in de volgende week worden geleverd, verwachten ze. Totaalbedrag is nu inclusief levering 2320 euro. Best redelijk denk ik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.