meubelmakerskistje II

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Die Studley Tool Chest is een ongeloofelijk stukkie vakwerk en voor mij een kissie te ver misschien optie voor kissie C
(Bedoel Romeinse cijfer C) Sam je hebt dus alle tijd .
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
EEuuh allo Roeland , zag deze lijstverstekklem op een van jou movies is dit een tooltje welke goed te gebruiken is om de paneeltjes aan elkaar te verlijmen in ons kissie ?
Enne zoja , niet geheel onbelangrijk voormij ,is dat ding zenuwenlijerproof bedoel dat je dat ding niet door het werkhokje kan lanceren.

klemmetje.jpg
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.294
236
't hoofd van Overijssel
Hehehe. Doe mij een plezier: zet er een camera op als je ze voor de eerste keer gaat gebruiken?
Dit riekt naar "Geen mooier vermaak dan leedvermaak..." :D

Zorg wel dat je bijbehorende tangtje er bij hebt. Veiligheidsbril zeker weten op, eigenlijk een vol gelaatsmasker. Body armer is een beetje overdreven. Zet maar aan die camera dan kunnen we gegarandeerd mee genieten.

Diegene die ze gebruikt hebben willen graag mee genieten van de fouten die een ander maakt. Dus is het geen leedvermaak, maar vermaak om je eigen fouten, waar je nu, na jaren eindelijk om kan lachen.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
EEuuh allo Roeland , zag deze lijstverstekklem op een van jou movies is dit een tooltje welke goed te gebruiken is om de paneeltjes aan elkaar te verlijmen in ons kissie ?
Enne zoja , niet geheel onbelangrijk voormij ,is dat ding zenuwenlijerproof bedoel dat je dat ding niet door het werkhokje kan lanceren.

Bekijk bijlage 8838

Nou dat denk ik niet Rendew,
Deze klemmen zijn echt bedoeld voor verstekken te verlijmen, gebruik ze ook wel in het restauratiewerk om gescheurde panelen te verlijmen zonder ze uit het frame te halen, lijm dan klosjes met papier er tussen op het paneel en heb dan vodoende vlees om de klemmen aan te brengen.
De klemmetje zijn goed zenuwlijerproof icm een verstektang, ik heb een set van Ulmia je kunt ze ook los bestellen oa bij de Baptist.

Roeland
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Hmmm dacht even het licht gezien te hebben maar is dus een blindganger althans wat ik ermee dacht te gaan doen.
Maar eeuuh ,
Meneer Roeland we zijn toch wel nieuwsgierig naar het tooltje waarvan je aan mij schreef:
Daar kan jij zelfs mee xxxx(censuur)xxxx

gaaf filmpie ????
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Het is al een tijdje stil aan het kissiefront: bezinning, biechten, geestelijk voorbereiden, yoga, meditatie, ying-yang, mindfulness, etc......?
Is er al zicht op SketchUp-tekeningen, houtpakketten en wat dies meer zij?
Ik ben 4-10 in de buurt van Zwolle en zou graag bij onze hofleverancier langs gaan om een pakketje op te halen
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.639
206
48
zwolle
www.masave.nl
FC Hofleverancier had een mooie partij hout in gedachten,daar dus afgelopen vrijdag heengereden maar daar aangekomen bleek dat de verkopende partij de foto's niet zo netjes had gemaakt. Ik had gevraagd om foto's van onder en bovenkant...Heb blijkbaar alleen de bovenkant 2 x gehad...."Oh sorry foutje...." Nou ja, het zijn zo...De onderkant was nog fijn voorzien van een dikke laag lijm....

Zal morgen op zoek gaan naar een alternatief.Natuurlijk hebben we genoeg hout liggen maar ik wil proberen om het qua kosten een beetje te beperken...Het hout moet namelijk hier ook nog gezaagd,gevlakt,geschaafd en verpakt worden.....

Wordt zsm vervolgd
 
Laatst bewerkt:

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
en ik moet nog steeds tijd vrijmaken om de tekening even te maken, maar ik zit momenteel in verbouwingen en een overgang qua carriere.. dus nog even geduld aub :) ik denk dat ik er begin oktober tijd voor kan vrijmaken.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.328
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb er alle vertrouwen in hoor. En ik heb het ook verschrikkelijk druk; dus.... Maar tegelijk zijn we allemaal reuze nieuwsgierig en ongeduldig he :).

Mvg
klaas0639

ps. Samponette: Ik maak geduld hoor.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.639
206
48
zwolle
www.masave.nl
Vandaag eens rondgekeken in de houtvoorraad....

Wat een goede optie voor de panelen zou zijn is essenhout. Dat hebben we in redelijke aantallen liggen. De panelen worden opgebouwd uit meerdere smallere delen van zo'n 70mm breed. Je moet dus het paneel zelf verlijmen. We hebben nog een stapel geschaafd essen liggen van zo'n 5 a 6mm dik. De onderkant moest 8mm dik worden begreep ik van Roeland. Hiervoor moet hier nog hout gezaagd en geschaafd worden. Ook hiervoor geld : opbouwen uit meerdere smallere delen.

De regels kunnen gemaakt worden uit een heleboel verschillende houtsoorten maar ik ga uit van amerikaans noten of andere amerikaans kersenhout. Van beide heb ik nog wat materiaal liggen wat hiervoor gebruikt kan worden. De regels moeten volgens Roeland 22x16mm worden. Er is dus enige kans dat er een latje krom gaat staan....dit kan ik helaas niet voorspellen of dit ook gaat gebeuren..

Een globale indicatie van de kosten is 75 euro voor een pakket. Hierbij ga ik er vanuit dat meerdere mensen een pakket bestellen. Het grootste deel van de kosten voor het zagen en schaven neem ik voor eigen rekening omdat ik het erg leuk vind om bij zo'n gezamelijk project te mogen helpen.

Graag verneem ik voor 1 oktober wie wat precies wil hebben....Mocht je echt andere houtsoorten willen hebben dan is dat natuurlijk mogelijk maar dat moeten we dan even per pb bespreken. Persoonlijk denk ik dat de bovenstaande houtsoorten erg mooi zullen zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.