Zaagtafel update - Ervaringen en advies!

macabre

Actieve deelnemer
5 aug 2020
100
34
67
Kollum Friesland
@Fetivi Mooi dat je hem hebt gekregen! (y) Waar ik nieuwsgierig naar ben; Zitten er onder de rubber voeten gaten gewone 8mm. of zijn dit m8 draad getapte gaten? Die zijn er voor montage op het onderstel. ( die ik er graag bij wil).
 
Laatst bewerkt:

dafoolio

Actieve deelnemer
7 jun 2020
42
13
Randje achterhoek
Het zijn gewone gaten waar een bout doorheen gaat. Hopelijk is het een beetje te zien op de foto’s.
Het onderstel is wel een lomp ding hoor. Het is dat ik hem als set goedkoper kon krijgen (black friday) dan dat nu de prijs is voor alleen de zaag, maar ik denk niet dat ik weer zou kiezen voor het onderstel.
 

Bijlagen

  • 471B6C7F-63D7-4C33-97EB-4D2689F06349.jpeg
    471B6C7F-63D7-4C33-97EB-4D2689F06349.jpeg
    178,7 KB · Weergaven: 61
  • EE89A4AA-53CA-4B1D-8877-7F5B21DF1529.jpeg
    EE89A4AA-53CA-4B1D-8877-7F5B21DF1529.jpeg
    149 KB · Weergaven: 66

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
Geïnspireerd door oa dit topic heb ik gisteren de DWE7492 besteld. Heeft wat overcapaciteit, maar die ga ik in de toekomst waarschijnlijk gebruiken. Zo verleggen we de grens steeds verder 😃

tijdens mijn zoektocht schoot de levertijd van “ca 40dagen” opeens naar: “op voorraad”. Gelijk toegeslagen en hij komt naar verwachting morgen binnen. (Al ben ik daar nog niet gerust op...)

voorlopig geen tijd om in te bouwen, maar als het zover is dan ga ik het combineren met een freestafel, inschakelautomaat en goede afzuiging.

Ik heb ook het Y-stuk van dewalt erbij gekocht. Al is onduidelijk of dat erbij hoort. Al die type aansluitingen staan meestal amper aangegeven. Is ook mijn eerdere ervaring met aansluiting van dewalt afkortzaag.
Ik was er al niet gerust op... komt eind februari binnen. Wachten dus...
 

Fetivi

Nieuw lid
24 jan 2021
22
11
@Fetivi Mooi dat je hem hebt gekregen! (y) Waar ik nieuwsgierig naar ben; Zitten er onder de rubber voeten gaten gewone 8mm. of zijn dit m8 draad getapte gaten? Die zijn er voor montage op het onderstel. ( die ik er graag bij wil).
Volgens de handleiding is het niet de bedoeling om die rubber doppen te verwijderen, dus ik weet ook niet wat daar onder zit. Ik begrijp ook niet waarom je die rubber doppen zou willen verwijderen. In de handleiding worden de 4 gaten in het frame gebruikt om deze met 4 bouten van 8 mm vast te zetten op een onderstel. In die gaten zelf zit geen schroefdraad, dus je moet daar gewoon moeren voor gebruiken.
 

Fetivi

Nieuw lid
24 jan 2021
22
11
@macabre, ik zie geen gaten aan de onderkant. Zie foto's.
 

Bijlagen

  • 20210127_162107.jpg
    20210127_162107.jpg
    189,8 KB · Weergaven: 48
  • 20210127_162115.jpg
    20210127_162115.jpg
    139,3 KB · Weergaven: 48

macabre

Actieve deelnemer
5 aug 2020
100
34
67
Kollum Friesland
haha, ik zie het! Dan hebben ze filmpjes door elkaar gehaspeld, gebeurd wel vaker. Kan ook aan mij liggen dat ik naar het verkeerde filmpje heb gekeken.
Maar in elk geval bedankt.;);)
ps; ook leuk een foto te zien van de onderzijde!
 

Fetivi

Nieuw lid
24 jan 2021
22
11
haha, ik zie het! Dan hebben ze filmpjes door elkaar gehaspeld, gebeurd wel vaker. Kan ook aan mij liggen dat ik naar het verkeerde filmpje heb gekeken.
Maar in elk geval bedankt.;);)
ps; ook leuk een foto te zien van de onderzijde!
Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden. Graag gedaan.(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: macabre

dafoolio

Actieve deelnemer
7 jun 2020
42
13
Randje achterhoek
Nee, die gaten bedoel ik niet, maar de verborgen gaten onder de rubbervoeten. ( midden onderaan op de eerste foto)
Ik denk dat ik het niet helemaal snap. De rubberen voetjes worden alleen gebruikt als de machine zelf op de grond staat. Als deze op het onderstel staat dan maak je deze vast met de bouten die op de foto’s staan in mijn eerdere post. Voor de zekerheid heb ik even een rubberen voetje losgemaakt. Deze zit ook met een tweetal boutjes vast zoals te zien op de foto’s.

Edit: ik had de voorgaande reply nog niet gezien waarin het al werd opgehelderd 😀
 

Bijlagen

  • C75DA3C8-6A41-44C0-9E4D-624D87CCABA3.jpeg
    C75DA3C8-6A41-44C0-9E4D-624D87CCABA3.jpeg
    175,9 KB · Weergaven: 32
  • 32C436DA-E714-4B4C-B594-8AE23DAA1964.jpeg
    32C436DA-E714-4B4C-B594-8AE23DAA1964.jpeg
    144,2 KB · Weergaven: 25
  • F875898E-DA7F-4FAC-A464-5CF3C77521E4.jpeg
    F875898E-DA7F-4FAC-A464-5CF3C77521E4.jpeg
    84,3 KB · Weergaven: 39

BoyS

Actieve deelnemer
15 jan 2018
153
80
Limburg
Mede op basis van de info en afwegingen in dit draadje heb ik afgelopen maandag gekozen voor een DeWALT 7492. Ik was blij verrast dat hij vandaag al geleverd werd. Goed verpakt kreeg ik een pallet voor de deur. Mooie zaag. Ik ga het boekje rustig lezen, nog wat youtube video's bekijken en hem dan dit weekend eens uitproberen.
Oeh daar ga je een hoop plezier aan beleven zeg. Gefeliciteerd met een mooie aankoop. Ik ben blij met die van mij. Al had ik op die van mij iets langer moeten wachten😂. Dik twee en halve maand maar het was het meer dan waard.

Niet vergeten om je projecten hier oom te delen. Het is leuk om te lezen en iedereen kan er van leren!

Mvg, Boys
 

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
Ik zie het nu idd! Dan hoop ik van harte dat het deze keer wel goed gaat. Want de vorige keer (elders) ging het alsnog mis... ik heb al een verzendbevestiging, nog geen track and trace. Duimen dus... ;-)
 

YorGal

Actieve deelnemer
18 okt 2019
34
13
Brunssum
Ze zijn snel bij mastertools met verzending. Alleen gaat dit " zaagje " met een speciale koerier, even afwachten dus.
Correct! mijn zaag kwam op dezelfde manier binnen als de foto's eerder in dit topic.
stond opeens een trekker oplegger voor de deur met, in verhouding, een mini pakketje erin voor mij :ROFLMAO:
Ik had geen track en trace gekregen, stond wel de dag erna gewoon op de stoep!
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
Vorige keer bleken ze het apparaat toch niet op voorraad te hebben en komenden ze hem niet versturen. Ze denken dat verschillende mensen tegelijkertijd besteld hebben en daardoor toch geen voorraad product te zijn. Lijkt me een fout in de software, maar goed. Ik blijf even duimen!

het is idd speciaal transport.

maar goed, allemaal off topic...
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Geweldig thread en waardevolle feedback van iedereen, zit in hetzelfde schuitje als menigeen hier.

Beetje te oud geworden om me te ergeren aan de speling van de goedkopere merken dus...

mijn lijstje;

metabo ts 254m of 216m
bosch 635-216
dewalt 7485qs

Allen klein owv beperkte ruimte in werkkot.

tot ik per ongeluk botste op een duitse site die unterflug zugsaege punt de heet.(Mag dat hier?)

en eigenlijk is hetgeen ik wil een festool cs70 met toeters en bellen, maar zonder toeters en bellen zit dat ding al over mijn budget...

maar ik zag dat er eigenlijk redellijk wat van die trektafels bestaan.

De parrallelgeleider van Dewalt is subliem, maar is dat alleen genoeg om de andere twee af te schijven? Ben een hobbyist met te veel interesses en maak per jaar maar 2 a 3 projecten die dergelijk materiaal nodig heeft.

Kast in mdf van 2 op 3, bed, bureau, deur, eiken tuinkast, altijd voor eigen gebruik, tuinhuis volgepropt met gereedschap, netjes opgeborgen, maar keer op keer weer moet ik toch weer iets bijkopen of vloeken op de "brol" die ik heb.

Dus sinds een jaar uitverkooop, lees ophalen aan 5 euro dan moet ik niet nr het containerpark rijden, en aankoop merkspullen.

En nu mijn vraag; iemand ervaring met metabo? Gek genoeg komen die in menig review op youtube er goed uit, niet Metabo HPT of Hitachi, maar de duitse metabo.

En vraag twee; Buiten de nauwkeurigheid van Festool, is er een ander voordeel aan trektafels wat ik niet ken? (Tov een tafelzaag dan)
 

Fetivi

Nieuw lid
24 jan 2021
22
11
Vorige keer bleken ze het apparaat toch niet op voorraad te hebben en komenden ze hem niet versturen. Ze denken dat verschillende mensen tegelijkertijd besteld hebben en daardoor toch geen voorraad product te zijn. Lijkt me een fout in de software, maar goed. Ik blijf even duimen!

het is idd speciaal transport.

maar goed, allemaal off topic...
Toen ik afgelopen maandag belde waren er nog voldoende op voorraad. Maar alleen door dit draadje zijn er volgens mij deze week al 4 verkocht aan leden van het forum. Wellicht een idee om hen te benaderen en te vragen ons forum te sponsoren.;) Levering is de volgende werkdag na de bestelling/betaling en je krijgt geen tijdstip of track/trace vooraf. Er staat gewoon iemand met een vrachtwagen voor je deur om hem op een pallet af te leveren. Zo krijg je er ook nog je eerste hout er bij. Ik hoop dat de laatste ook gewoon zijn bestelling netjes de volgende dag krijgt. Voor alle anderen is het nu weer even wachten op nieuwe voorraad.
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.