werkplaats >> verwijderen boomstronk??

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
En...ik kan nu twee zelfgemaakte deuren achter mij dichttrekken, dat is ook wel wat waard :).
Als ik er tijd voor heb, plaats ik morgen wat foto's
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Verdikke, ben mn fotobucket pasword vergetenz :)
Ramen zitten er al in trouwens, moeten alleen nog afgetimmerd worden.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Het gaat de goede kant op met de Hut, vrienden hebben aangeboden om epdm en isolatie voor het dak te leveren en te plaatsen, dus dat is alvast een mooie meevaller qua kosten.
Qua wanden en dak is het wat betrefd hout werk wel klaar, ben nu dan ook bezig, om de binnenkant te isoleren met 9cm isolatie, waarover miofol dampremmende folie wordt geplaatst.

Nu zit ik stiekum alvast over de vloer na te denken.
Deze bestaat nu uit tegels op een zand bed.
I.v.m. optrekkende kou en vocht is het dus de bedoeling dat er op termijn een geisoleerde vloer in komt, zodat er de komende winter in alle comfort geklusd kan worden.
Verder bied een houten vloer natuurlijk ook nog enige bescherming tegen beschadiging van vallend gereedschap: een mooi bijkomend voordeel.
Waar loop ik tegen aan: optrekkend vocht, hoe aan te pakken?? is het bv voldoende als ik er voor zorg dat er ongeveer 2cm ventilatie ruimte is tussen de tegels en de isolatie?
Wat ik verder verwarrend vind is hoe en waar je in de vloer damp open en dampremmende folie aanbrengt, ik neem aan dat je de vloer niet op mag sluiten in een luchtdichte kamer, dus zegt mijn gevoel mij, dat ik onder de isolatie damp open folie aan moet brengen, en op de isolatie damp dichte folie?
De vloer zou ik gaan plaatsen op balken van 7 bij 7, geplaatst op compriband of iets dergelijks.
Als isolatie wil ik pir platen gebruiken, 4 cm dik.
Graag jullie input over deze materie, de tips die ik van goedwillende vrienden en kennissen krijg, zijn nog al tegenstrijdig namelijk.
Dan ga ik nu, in afwachting van tips & tricks verder met het isoleren van de hut.

Alvast bedankt voor jullie input mannen :)

Grtz: Wupsie.
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Ziet er prima uit Wupsie! Daar ga je plezier van beleven (buren ook??) Lijkt me geweldig een werkplaats zo dicht bij huis. Ik moet eerst nog ca. 20 km rijden voordat ik er ben en verwarming ho maar. Vandaar dat ik er in de winterperiode weinig gebruik van kan maken. Nog effe en je kan er in en aan je Metabo 1685 werken. Succes!
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Ja ja, ben nu aan het aftimmeren aan de binnenkant.
Heb op m.p. voor een prikkie rustiek eiken gekocht, en er lekker mee gaan timmeren, morgen ploatie :)
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Mooie schuur geworden, mijn complimenten. Hier ga je zeker veel plezier in beleven.

één puntje misschien. Het slot wat je op je buitendeuren hebt zitten zou ik anders doen. Je kan het hele slot er volgens mij nu zo afschroeven vanaf de buitenkant?
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
@ Jelmer: Klopt, dit is een tijdelijke oplossing.
De rechter deur wordt aan de binnenkant gezekert door twee enorme schuifbare pennen welke in balken vallen, hier heb ik strips overheen geschroefd, dus dat zit wel goed.
De deuren bestaan uit 4/14 sls, met daar op aan de buitenkant rabbat delen.
Aan de binnenkant heb ik binnen het raamwerk van het sls piepschuim aangebracht, dit wordt nog verder afgewerkt.
Om een lang verhaal kort te maken: ben nog op zoek naar een passend slot voor de naar buiten draaiende deur.
Het rabbat is 18 mm, en dat maakt de deur dus bijna 6 cm dik, zou het slot graag gecentreerd zien in het sls, en eventueel aan de buiten en binnenzijde, ter versteviging stalen platen aan willen brengen, wat ik mij dus afvraag is, of het standaard slotenspul qua inbouw gaat werken, dit ivm de dikte van de deur.

Bij de weg: onze tuin is van af de straat alleen toegankelijk via een stalen deur met een heel goed slot, vroeger werden er nog wel eens schuren open gebroken, maar sinds de plaatsing van de afsluiting vd brandgang, is dit terug gedrongen tot 0%
 
Laatst bewerkt:

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Dan is het goed, het zou natuurlijk zonde zijn als er straks na veel werk bij je word ingebroken. Je kan altijd nog een waakhond in de achtertuin erbij nemen natuurlijk.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Een foto van de betimmering :

houten wand 2.jpg

houten wand 1.jpg

Jammer genoeg komen de beuken vensterbankjes niet echt uit de verf op dizze ploaties :)
 
Laatst bewerkt:

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Ik heb onder de vensterbankjes door waterpas een touwtje gespannen, en dat als referentie gebruikt bij het plaatsen van de vloerdelen.
Hier onder komt een mooie regel van wat ik ook maar tegen kom.
Lang geleden dat ik voor het waterpassen een tuinslang en water heb gebruikt trouwens.
Als alles mee zit, ben ik lopende deze week een dagje vrij, dat worden er wat osb platen geplaatst.
Het dicht zetten van de punt onder het dak is wat bewerkelijker gezien het balkenwerk.
Jammer genoeg hebben we een financieele tegenslag betreffende de vouiture, en aangezien de dak isolatie en bedekking deze maand ook betaald moeten worden, gaan andere plannen even on hold.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.