Er zijn nieuwe ontwikkelingen in de afwikkelingen met de Metabo vlakbank.
enkele emails naar de verkoper (in Oostenrijk) sorteerden geen effect. Toen ik echter gisteren een paypal dispuut aanmaakte om dan maar gewoon rotweg een deel van het aankoopbedrag terug te eisen, kwamen ze vandaag gelijk in de lucht. Blijkbaar waren mijn emails in de spambox terecht gekomen...
De verkoper bood eerst aan om:
1) nieuwe onderdelen te sturen, of
2) de machine op te halen en te crediteren
Optie één, heb ik uitgelegd aan hen, heeft weinig zin. Ik heb al genoeg kromme Metabo onderdelen in mijn werkplaats ondertussen. Optie twee zou mij 120 euro kosten aan bijdrage verzendkosten die ik niet fair vind (het is mijn schuld niet dat het ding niet goed is).
toen heeft hij contact met Metabo opgenomen en... warempel: Metabo heeft het onderdeel erkend als hebbende een ontwerpfout. Ze gaan deze fout herstellen, maar ze kunnen nog geen tijdbestek opgeven. De verkoper biedt aan om óf hierop te wachten óf die eerder genoemde 120 euro aan mij te storten om met dat geld zelf een vervangende geleider te bouwen. Kán, maar dan heb ik definitief geen garantie meer (in ieder geval niet meer op dat onderdeel). Ik heb dus laten weten dat ik het eventjes wil aanzien om te kijken waar Metabo mee komt en op welke termijn. Ik heb ook de onderdeelnummers van de spie genoemd die er een paar keer uit is gevallen (maar sindsdien blijft zitten, wellicht dat ik er nog een keer wat locktite tussen druk) en de invoertafel die niet recht is. Dat laatste is een minder grote issue (zolang de uitvoertafel maar recht is, schijnbaar) maar nog steeds een schande voor een A-merk in deze prijsklasse, vind ik. Kijken of ze daar nog wat mee doen.
Wordt vervolgd.