Keuze (nieuwe) machines voor maken tafel

7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
De ze lijkt inderdaad krommer. Ook maar weer terugsturen dan? Net zo lang tot ie recht is of misschien vragen bij Metabo of ze eerst een vlakke kunnen zoeken en die vervolgens opsturen.

Zal straks eens kijken of het bij mij ook zo hol loopt......
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
De ze lijkt inderdaad krommer. Ook maar weer terugsturen dan? Net zo lang tot ie recht is of misschien vragen bij Metabo of ze eerst een vlakke kunnen zoeken en die vervolgens opsturen.

Zal straks eens kijken of het bij mij ook zo hol loopt......

Ik denk dat ik gewoon zelf een profiel ga maken, er is voldoende alu profiel te koop van bedrijven waar geen idioten werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Akkoord maar de oplossing die Metabo nu levert is geen oplossing dus laat ze maar werken.

Klopt, maar ik heb tot nu toe contact gehad met Metabo Nederland - de machine is geleverd door een dealer in Oostenrijk. Ze helpen me maar tot een bepaald punt en nu sturen ze me gewoon lekker terug naar originele dealer. Vind ik moreel niet correct, maar praktisch kan ik er niks tegenin brengen.

Ik ga dus zeker contact opnemen, maar ik heb er geen grote verwachtingen bij, dus sorteer ik voor op een eigen oplossing.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Tja, dat is het risico met uit het buitenland bestellen.
Je zou dit gelei ook kunnen voorzien van 3mm trespa oid, dat is wel mooi vlak. Als je dan de trespa op een vlakke ondergrond plaatst en dan verlijmd met een MS polymeer zou het wel vlak moeten zijn lijkt me.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Wat balen zeg! Ik had niet gedacht dat De service van Metabo zo slecht was.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
als je nou eens een stuk rondstaf of houten stok precies onder die T sleuf plaatst en dan de bijde uiteinden naar beneden drukt met lijmklemmen zou je hem dan recht kunnen maken?
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Verwacht van niet. Het is een asymmetrisch extrusieprofiel wat waarschijnlijk anders vervormd dan je hoopt. Datgezegd kun je het dal misschien wel verkleinen.

Wat dacht je van platleggen epoxy eroverheen gieten of vlak frezen/schuren (vandikte bank????)

(Denk dat je inderdaad beter een profieltje kunt bestellen en dat gebruiken....)
 
  • Leuk
Waarderingen: trigger
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Die van mij lijkt vlak te zijn. Wat wel opvalt bij het vlakken van grote zwaardere stukken dat het profiel over de lengte ook wat wijkt.

Afijn. Vandaag beetje geschaafd, garage en vuilnisbak vol rommel.....

Werkt die Scheppach een beetje naar behoren?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Het is flauw maar de wet zegt dat de verkoper garantie moet verlenen. Voldoet een product niet aan je verwachtingen (internet verkoop) dan moet ie gewoon retour. Ja als je hem in het buitenland besteld dan moet je daar dan ook de nadelen van bij nemen en niet alleen het voordeel. Toch zou het uit service oogpunt best door metabo nederland opgelost kunnen worden. Die aanslag is waardeloos. De weg van de minste weerstand is een nieuwe spie en een borgring halen. Dat is een waarde van een euro. Bedenk dat problemen bij alle merken voorkomen. Meestal krijgt een goede dealer die wel opgelost.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Akkoord en omdat Metabo Nederland al een nieuwe heeft gestuurd hebben ze nu dus ook de rol voor de nazorg ge-orven lijkt mij. En ja.... wat is duur..... Ik vind 800,- eerlijkgezegd ook een hoop geld maar buiten dat, moet de machine deugdelijk zijn en kunnen doen waar ie voor gemaakt is.

Een kromme aanslag voldoet daar niet aan.

@trigger: laat even weten welk profiel je erop zet als het zover is.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Die van mij lijkt vlak te zijn. Wat wel opvalt bij het vlakken van grote zwaardere stukken dat het profiel over de lengte ook wat wijkt.

Afijn. Vandaag beetje geschaafd, garage en vuilnisbak vol rommel.....

Werkt die Scheppach een beetje naar behoren?

Die Scheppach doet zijn werk zeer, zeer goed, zeker gezien de prijs. Het enige manco (maar daar hadden mensen me al voor gewaarschuwd) is dat hij gewoon veel te klein is voor de schaal waarop ik hout verwerk. Twee of drie grote liggers en hij zit ramvol. Is hij leeg, gaat er bijna geen spaander naast de machine, maar is hij vol vliegt het hout letterlijk alle kanten op en ben je daarna 5 minuten bezig overal de verstoppingen weg te pluizen (vlakbank, aansluiting, slang, alles vol).
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Die Scheppach doet zijn werk zeer, zeer goed, zeker gezien de prijs. Het enige manco (maar daar hadden mensen me al voor gewaarschuwd) is dat hij gewoon veel te klein is voor de schaal waarop ik hout verwerk. Twee of drie grote liggers en hij zit ramvol. Is hij leeg, gaat er bijna geen spaander naast de machine, maar is hij vol vliegt het hout letterlijk alle kanten op en ben je daarna 5 minuten bezig overal de verstoppingen weg te pluizen (vlakbank, aansluiting, slang, alles vol).

Dus... aanrader of toch maar een grotere zoeken?
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Dus... aanrader of toch maar een grotere zoeken?

Als je dezelfde vlakbank gebruikt en ook grote stukken doet - zeker groter kopen. Minimaal 3x dit volume qua opslagcapaciteit. Ik vraag me af of ik niet gewoon een grotere opvang onder deze machine kan fabriceren.

Is het voor incidenteel vlakken en vooral klein gereedschap (frezen, zagen etc) prima ding.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Voor het kleine spul heb ik een festool midi.

Vlakken doe ik soms/sporadisch maar als ik nu kijk hoeveel een enkele plank al oplevert aan schaafsel..... Anderzijds, voor het geld (en vermogen met maar 1 groep tot beschikking) een mooie (tussen) oplossing. Neemt ook niet alteveel ruimte in (en da’s handig als je je garage moet delen met 5 fietsen, een green egg, gereedschap, vazen en wat al niet....
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Er zijn nieuwe ontwikkelingen in de afwikkelingen met de Metabo vlakbank.

enkele emails naar de verkoper (in Oostenrijk) sorteerden geen effect. Toen ik echter gisteren een paypal dispuut aanmaakte om dan maar gewoon rotweg een deel van het aankoopbedrag terug te eisen, kwamen ze vandaag gelijk in de lucht. Blijkbaar waren mijn emails in de spambox terecht gekomen...

De verkoper bood eerst aan om:

1) nieuwe onderdelen te sturen, of
2) de machine op te halen en te crediteren

Optie één, heb ik uitgelegd aan hen, heeft weinig zin. Ik heb al genoeg kromme Metabo onderdelen in mijn werkplaats ondertussen. Optie twee zou mij 120 euro kosten aan bijdrage verzendkosten die ik niet fair vind (het is mijn schuld niet dat het ding niet goed is).

toen heeft hij contact met Metabo opgenomen en... warempel: Metabo heeft het onderdeel erkend als hebbende een ontwerpfout. Ze gaan deze fout herstellen, maar ze kunnen nog geen tijdbestek opgeven. De verkoper biedt aan om óf hierop te wachten óf die eerder genoemde 120 euro aan mij te storten om met dat geld zelf een vervangende geleider te bouwen. Kán, maar dan heb ik definitief geen garantie meer (in ieder geval niet meer op dat onderdeel). Ik heb dus laten weten dat ik het eventjes wil aanzien om te kijken waar Metabo mee komt en op welke termijn. Ik heb ook de onderdeelnummers van de spie genoemd die er een paar keer uit is gevallen (maar sindsdien blijft zitten, wellicht dat ik er nog een keer wat locktite tussen druk) en de invoertafel die niet recht is. Dat laatste is een minder grote issue (zolang de uitvoertafel maar recht is, schijnbaar) maar nog steeds een schande voor een A-merk in deze prijsklasse, vind ik. Kijken of ze daar nog wat mee doen.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.135
1.948
Klein-Brabant, Vlaanderen
invoertafel die niet recht is
in welke richting je invoertafel niet recht is, weet ik niet
ik heb me in gedachten voorgesteld in welke zin ze niet recht zou kunnen zijn
staat ze hol, staat ze bol, helt ze af naar links of naar rechts, helt ze af naar voor of naar achter . . .
ik verwacht dat je in alle gevallen ongelijkmatig vlakschaaft
ga je met hetzelfde stuk hout er een paar keer overheen, dan is de fout cumulatief
sterkte in jouw strijd om te krijgen waar je het volste recht op hebt !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.