Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Zo...broodje op, koffie gehad....Nu nog ff mijn spulletjes bij elkaar zoeken en dan richting loods. Tegen 10 uur staat de koffie klaar !! Rond 11.30 ga ik dan weer richting huis. Zoals het nu lijkt ben ik er ook nog even aan t einde van de middag (rond 16.30) . Mocht je dan even langs willen komen doe dan even een belletje 06 34 955 951
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Zaterdag was een bijzondere dag ! Tegen 10 uur aan de koffie gezeten met mede houtliefhebbers. Rond 11 uur zou er een fotograaf komen die wat producten op de foto wilde gaan zetten. Hier wilde ik eens goed meekijken om wat adviezen te krijgen zodat ik de volgende keer zelf ook eigen werk beter kan fotograferen.......

https://www.facebook.com/babbelboards Hier komen binnenkort de foto's op te staan !!

Tegen een uurtje of 14/15 was alles gefotografeerd en ging het hele circus weer op pad(tussendoor even een poosje naar huis geweest.....ff een middagdutje doen....heerlijk) Toen stonden er weer wat goede houtvrienden voor de roldeur die even wat hout zochten. Tegen 16/17 uur kwamen de laatste houtliefhebbers ook binnen.....Al met al een gave dag !! Leuk om zoveel mensen te ontmoeten met allemaal dezelfde interesse...Ik zie alweer uit naar komende zaterdag. Tussen 9.50 en 11.30 zijn jullie allemaal weer welkom !!!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@houtenklaas : We hebben wel eens met 14 mensen in de kantine gestaan...hahaha...Mensen moesten toen op de trap zitten...

Komende zaterdag is iedereen weer welkom . Ben er tegen 9.50, tegen 12 uur ga ik dan weer huiswaarts. Mocht iemand het leuk vinden om langs te komen dan ben je meer dan welkom!!!!!!!!!!!!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Komende periode gaan we weer wat verder met het aanpassen van de werkplaats. We produceren nogal wat houtkrullen, hiervoor hebben we buiten een grote container staan. Momenteel storten we de zakken nog leeg in een grote plastic bak, dan zuigen we de krullen via een grote buis de container in....We hadden ooit al eens het plan om dit rechtstreeks vanaf de werkplaats te doen. Dus krullen vanaf de machines door de afzuigbuizen naar buiten de container in !! Dit project is deze week begonnen. Straks hoeven we geen zakken meer te wisselen en waarschijnlijk gaat het ook erg veel stof/lawaai schelen in de werkplaats....wordt vervolgd
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Forummers

Zaterdag staat de koffie weer klaar !! Tussen 10 en 11.30 zijn jullie van harte welkom....Zou leuk zijn wanneer je meeneemt aan werkstukken of gereedschap. Altijd interessant om te horen van anderen hoe zo dingen maken...
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.637
204
48
zwolle
www.masave.nl
20140208_163650.jpg
Gaaf he !!! Nu zijn we nog makkelijker te vinden...;)

Binnenkort komt er nog een grote banner te hangen op het terrein...

De nieuwe afzuiging werkt super !! Het scheelt enorm veel lawaai, stof en werk...We kunnen nu gewoon door blijven werken zonder steeds de zakken te hoeven verwisselen...Heerlijk...

Straks weer naar de werkplaats, er komen wat mensen op bezoek. Maar eerst even koffie drinken en het forum lezen natuurlijk...
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Forummers,

Komende zaterdag 8 maart ben ik niet in de loods aanwezig. Houtwinkel is dus gesloten !!! Daarna ben ik er vast weer op de zaterdagochtenden !!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hallo allemaal,

Komende zaterdagochtend ben ik weer in mijn houthok te vinden. Koffie staat om 10 uur klaar. Tegen 11.30 ga ik weer richting huis....er wacht een lege ruimte in huis die opgeknapt moet worden.... Er komen al een aantal van jullie langs, erg gezellig.

Sinds een paar weken is onze nieuwe afzuiging gereed. Werkt heerlijk op deze manier. Minder stof, minder lawaai en het kost minder tijd want we hoeven geen zakken meer te wisselen.... Nadeel is dat een goede vriend van mij geen zakken met zaagsel heeft voor zijn cavia's...:D

Vandaag bezig geweest met het maken van een noten snijplank. Verder heb ik een hele partij kleine latjes en balkjes geschaafd. Deze ga ik aan elkaar verlijmen en dan heb ik weer wat panelen om snijplanken van te maken...Rommel is opgeruimd en als beloning heb ik dan 3 a 4 snijplanken !!

We zitten nu zo'n 12 effectieve maanden in onze loods. Natuurlijk zijn er altijd zaken die beter kunnen maar over het algemeen ben ik wel tevreden met de situatie. Echter zou wat meer ruimte wel erg prettig zijn....tja.....zo blijf je wensen houden en dat is altijd goed !!
 

Guus'56

Actieve deelnemer
9 jan 2012
63
0
Apeldoorn
Sorry mensen, vandaag heb ik wat anders in petto. Ga de 'meester van het houten beeld' ontmoeten in Dordrecht. Open huis bij beeldend kunstenaar/houtbewerker Gerhard Lentink. Het was geweldig !!!!!! Hierbij een foto van het beeld 'Ode' waar hij momenteel aan werkt. Helemaal samengesteld uit vooraf berekende en ontworpen delen merbau. Met ongekende precisie in elkaar gelijmd. Nu nog hakken en schuren en de 'strelende handen' assembleren. Fantastisch zoals hij dit maakt:

DSC03724.jpg
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.637
204
48
zwolle
www.masave.nl
@Guus, Dat lijkt enorm veel op t werk wat jij ook in de planning hebt !! Erg bijzonder om te zien, bedankt voor de foto!


Komende zaterdagochtend ben ik weer in de loods te vinden. Rond 9.45 staat de koffie klaar. Tegen 11.30 stap ik weer op de fiets richting huize koorman. Mocht je langs willen komen stuur dan even een berichtje of een telefoontje ( 06 34 955 951)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Dit wordt een heerlijke ochtend...net lekker ontbeten...kopje koffie erbij, forum doorlezen...

nu ff omkleden en richting loods-> Daar wachten allemaal mooie plankjes en balkjes die geschaafd mogen worden.....:D Dit is echt super nu ik een eigen plek heb waar ik aan de slag kan. Voorheen moest ik altijd ergens een ruimte reserveren en nu kan ik eigenlijk altijd terecht.... Wat staat er op de planning ? Schaven van 3 verlijmde paneeltjes -> worden snijplanken.... Schaven van nieuwe voorraad gestoomd perenhout.... Theoretisch ligt er nog een stapel restjes...deze schaaf ik 1 x per 2 weken, dan aan elkaar plakken en een dagje later weer schaven....Hoppa...en er is weer een broodplank/snijplank geboren...

Tussendoor moet er natuurlijk koffie worden gedronken....:D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.