Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@steven : Lijkt me echt gezellig !!

@resetter : Binnenkort moet je toch nog maar even langs komen....ik ga een speciale kist maken voor pennendraaiers met allemaal verschillende houtsoorten....
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@resetter : Hahaha...doe mn best


We zitten nu bijna 1 1/2 jaar in onze loods. De tijd vliegt werkelijk voorbij. Het is fantastisch om te merken hoe goed mijn mini-houtwinkel/houtbewerking loopt....klein nadeel is dat er minder tijd over blijft voor eigen projectjes....Er liggen al tijden enkele schetsjes klaar maar er komt dan steeds wat tussen...:eek: Op zich geen probleem want ik heb nu eindelijk de baan waar ik lang van gedroomd heb : houtboer/houtbewerker..... Mochten er mensen rondlopen met een droom : Gewoon Doen !! Vol gas !!

Natuurlijk is er een kans dat het niet lukt maar dat is nog altijd beter dan rondlopen met een droom en daar niets mee te doen !! Mocht je daar eens gezellig over willen praten dan ben je altijd welkom in Zwolle !!

Morgenochtend weer naar de houtloods. Er komen wat mensen hun bestellingen halen , ik ga weer wat stukken hout fotograferen en rondmailen naar de liefhebbers en ik ga een poging doen om eaa klaar te leggen voor een eigen project....Een idee voor een nieuwe schaal maar ook een idee voor een tof kistje.....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hallo allemaal,

Ik zit al een paar dagen na te denken over hoe ik deze post ga schrijven.

Masave Hout gaat verhuizen.

De komende weken gaan we bezig met de verhuizing. Waar naar toe ? Back to basic !! De houthandel komt dus weer naar huis en blijft dus zeker bestaan. Daar had ik toch het meeste plezier in, verder zal me dit wat meer tijd op gaan leveren. Deze tijd wil ik dan gaan besteden aan het maken van werkstukken. Het is te lang geleden dat ik met eigen projecten aan de slag kon. Veel verandert er dus niet, alleen het adres zal anders zijn : Vondelkade 45, Zwolle

Het telefoonnummer blijft hetzelfde : 06 34 955 951

Allemaal bedankt voor het volgen van deze fantastische reis. Waar de ene deur sluit, gaat er een ander weer open !! Ik zal natuurlijk gewoon blijven schrijven over de belevenissen met het hout maar waarschijnlijk zal dat een nieuw verhaal gaan worden.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
@Rick: ik wens je heel veel succes en nog meer plezier op je oude/nieuwe locatie. Maar .... eh..... hoe gaat dat in de toekomst met de open dag? Zullen we die maar gelijk combineren met de heropstanding van de OPEN DAG HOUT?
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Hey Rick, veel succes!

Nou is het dubbel jammer dat ik laatste open dag niet naar Zwolle kon komen. Maar er komt vast nog veel moois uit Rick's koker in de toekomst.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@meron : Dat hebben we al eens gedaan....Eigenlijk meer een workshop, was een gezellige middag toen.

@o 'peatey : Ik heb hier ideeen genoeg over maar eerst even dit allemaal zien te regelen....
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer je weer terug verhuist naar de Gasthuisdijk omdat je daar ongestoord op zondagochtend herrie en zooi kon gaan maken :) Maar goeie keuze. Het is niet de plek die belangrijk is, maar de man die er staat!
 
A

Athanor

Guest
Hallo Rick,

Panta rhei (Grieks: πάντα ῥεῖ) is een bekende uitspraak die een gedachte van de Griekse filosoof Heraclitus weergeeft. Het betekent alles stroomt of alles is in beweging. (Bron: Wikipedia)

Jij handelt volgens deze filosofie door je hart te volgen en je omstandigheden zo te plooien dat je er optimaal geluk uit kunt halen.

Alle complimenten daarvoor een veel succes met de uitvoering!


Fons
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Rick van harte gefeliciteerd met je nieuwe/oude werkplaats ;) Ik tzt eens langs waaien om te komen kijken en ruiken ;)

Mvg Daniël
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Rick, succes met de nieuwe oude opzet van Masave!
Ik heb het al vaker gehoord dat als een hobby uit de hand begint te lopen de lol er snel afgaat.
Goed dat je naar je gevoel luistert en deze stap maakt.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@artharg : Dat is gelukkig geen probleem meer, heb meerdere plekken in Zwolle waar ik terecht kan om lekker lawaai te maken.

@woruta : Niet alles was beter maar ik kijk er al naar uit wanneer de eerste houtwormen hier weer langskomen !!

Ik kan helaas niet iedereen persoonlijk bedanken voor alle mailtjes die ik al gehad heb en al het aanbod om te komen helpen. Mocht het nodig zijn dan meld ik mij snel.

Vanmiddag richting de loods om weer wat mensen te helpen aan hout. Zo komt er een goede houtvriend die zich straks het apezuur schrik van de berg hout die al klaar ligt..hahaha...

Zal proberen dit weekend weer wat foto's te maken van wat hout voor de masave-opruiming !!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
We zijn nu een paar dagen verder sinds het besluit is genomen om te gaan verhuizen. Uiteraard komt soms de twijfel bovendrijven maar ik weet dat de nieuwe situatie beter bij mijn wensen gaat passen. Nu is het een kwestie van het uitzoeken van het hout en het verplaatsen naar mijn huis. Bepaalde houtsoorten heb ik redelijk wat voorraad van, dat zal ik tijdelijk opslaan op een andere locatie. Nu eerst maar even een kop koffie en lekker de nieuwe posts op t forum even lezen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.