Een droom komt uit.....

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
We leven met je mee... ik heb mijn Record 044 aan het werk gezet, maar ik heb geen beiteltje van 5 mm.... 6 mm is echt te ruim voor mijn paneeltjes, dus nu moet ik maar een bovenfrees kopen en een freestafeltje maken ;) He, vervelend :cool:
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.739
2.598
Gaanderen
We leven met je mee... ik heb mijn Record 044 aan het werk gezet, maar ik heb geen beiteltje van 5 mm.... 6 mm is echt te ruim voor mijn paneeltjes, dus nu moet ik maar een bovenfrees kopen en een freestafeltje maken ;) He, vervelend :cool:
Enkele van mijn vroegere klanten (het lompe bouwvolk) hanteerde het motto : zit het shit gebruik je kit, ziet het ruim dan gebruik je schuim.
Volgens hem sucses verzekerd.
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Haha, toch kijken of we dat kistje in elkaar krijgen zonder kit of purschuim. Misschien leuk voor meubelmakerskissie III? ;-)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.637
204
48
zwolle
www.masave.nl
Mede houtgekken ,

Afgelopen zaterdag was het een gezellige drukte in de loods. Enkele forumleden hebben elkaar ontmoet en Rendew heeft een aantal andere mensen weten te overtuigen zich aan te melden bij ons mooie forum !! Het is erg leuk om te zien hoe mensen uit diverse houtbewerkersvlakken elkaar ontmoeten en redelijk snel een klik hebben....

Zaterdagochtend ben ik weer tegen 9.30/9.45 !! Mocht je langs willen komen zou een berichtje wel makkelijk zijn. Lukt dit moment niet dan kan ik natuurlijk ook wel op een ander moment naar de loods komen.

Gr

Rick
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Goedemorgen Forummers,

Het belooft weer een fijne dag te gaan worden. Om 8 uur ben ik in de loods. Daar wacht een beste stapel hout om mij, gelukkig komt er iemand helpen om alle nieuwe aanwinsten netjes te voorzien van naam/prijs. Dan mag alles in de diverse stellingen. Mocht er dan nog tijd zijn dan ga ik lekker even met mn eigen projecten bezig. Heb 3 snijplanken verlijmd....deze moet ik nog even schaven. Tevens wil ik wat hout gaan verlijmen voor een serie pepermolens....Da's mn nieuwste liefde....:)

Sinds een kleine 2 maanden is het hout mijn "werk" ,het is erg tof om bezig te zijn met een product waar je zelf helemaal gek van bent !!! Kortom : Volg altijd je passie !!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
20140326_152016.jpg

Stapeltje snijplanken.....

20140327_102159.jpg

Stapeltje hout...ziet iemand zijn bestelling ?

20140327_154217.jpg

Gelukkig zijn niet alle nieuwe aanwinsten groot en zwaar:)
 
Laatst bewerkt:

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.637
204
48
zwolle
www.masave.nl
Goedemorgen Forummers,

Tof eigenlijk dat in het rondje "internet" www.woodworking.nl een vaste plek heeft. Het is echt een vast onderdeel na het lezen van de mailtjes... Broodje erbij, kopje koffie en een beetje lezen. Zou graag nog veel meer werkstukken voorbij zien komen.Zo kunnen we nog meer van elkaar leren.

De fietsbanden heb ik opgepompt dus straks ga ik weer naar de houtloods. :D Er liggen 3 bestellingen klaar die straks gehaald worden en waarschijnlijk komen er nog meer mensen even "hout neuzen"....

Gisteren ben ik druk geweest met het verwerken van de nieuwe voorraad hout oa eik , vogeloogjes esdoorn , swamp ash , es en olijfhout... Wat ruimt dat olijfhout toch lekker wanneer je t zaagt. Vanmiddag verder met t zagen van t vogeloogjes esdoorn. Dit kost altijd meer tijd. We proberen de stukken zo te zagen dat er zoveel mogelijk van de unieke tekening in terug komt. De hartdelen zijn allemaal gescheurd natuurlijk. Hier zagen we t hart eruit. Ook laten we bepaalde eindstukken intact omdat dit soms erg mooie bladen kunnen zijn voor kleine tafeltjes..

Misschien tot straks !! Ik ben er tussen 9.30 en 11.30
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.637
204
48
zwolle
www.masave.nl
Precies !!! En daar heb ik toch maar mooi een klein steentje aan bijgedragen !! Binnenkort hebben we trouwens erg veel amerikaans eiken in de aanbieding voor de liefhebber !!

Komende zaterdagochtend(9.30-11.30) is de houtwinkel weer geopend (mocht je niet kunnen dan kunnen we natuurlijk ook een ander moment kiezen) . Het belooft weer een gezellige morgen te gaan worden. Beetje hout zagen, koffie drinken, wat schaven, koek eten en over hout kletsen.... "The Good Life" !!!

Mocht je langs willen komen doe dan ff een berichtje.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.637
204
48
zwolle
www.masave.nl
Heerlijk zo'n vast ritueel op zaterdagochtend....broodje, beetje koffie....mail lezen en dan woodworking.nl......douchen....aankleden en richting de houtloods. Er komen een paar van jullie straks hout halen, hout kijken, praten over hout en koffie drinken !! Ben er rond 9.30 tot 11.30 Vanmiddag ben ik uitgenodigd door een groep bevriende instrumentenbouwers voor een gezellige middag. Daar ga ik vast weer een heleboel leren over een nieuwe tak van houtbewerken...Ik zie mijzelf nog wel eens een instrument bouwen...Echter wachten er nog zoveel projecten die ik ook wil maken....:eek:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Wat gaat de tijd soms toch snel , deze week is werkelijk omgevlogen.... Relatief druk geweest met t hout en eigen projecten.... Vanmiddag ben ik nog even in de houtloods en dan uiteraard weer op de zaterdagochtend !! Ben zelf bezig met t verlijmen van hout voor nieuwe pepermolens. Heerlijk dat ik nu aan de slag kan wanneer ik wil....nou ja....in samenspraak met mn werkplaatsmakkers natuurlijk....Gisteren nog geholpen met t schaven van een kleine kuub iroko....Jakkes....Wat een vervelende houtsoort....

Geef mij maar amerikaans noten of gestoomd peren;)

- - - Updated - - -

20140417_160546.jpg
Eiken kan ook erg mooi zijn....270mm breed en zuiver kwartiers !!!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Dat was weer een leuk houtbezoek. De ene dag komt er iemand een stuk eikenhout halen om een dorpel te vervangen en zo ben je samen met een ander op zoek naar hout voor diverse onderdelen van zijn werkbank.....Ben erg blij met mijn besluit om meer tijd te gaan besteden aan t hout, echt nog geen moment spijt van....

morgenochtend staan er ook weer een aantal bezoeken op t programma......oa kistjes,gitaren en lampen gaan er gebouwd worden met "ons" hout....

20140425_162006 (1).jpg

Even een sfeerfoto....erg mooi stuk purperhart met een lichte "vlam" tekening....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.