Een droom komt uit.....

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
@nick18 niet over twijfelen gewoon doen !je wordt hier niet beoordeeld of veroordeeld fouten maken mag en zeker is geen schande !
Je brengt anderen misschien op ideeën of je kunt advies krijgen ......daar vaart het hele forum wel bij !!
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Zo, ik heb Rick en kornuiten ook maar even een PBtje gestuurd voor wat hout :)

Ik heb in de woonkamer een hondenbench staan. Daar wil ik een meubeltje overheen plaatsen zodat die uit het zicht is en we er een vaasje, stapeltje tijdschriften, etc op kwijt kunnen.

Het wordt een soort rechthoekige tunnel (omgekeerde U), niet echt spannend, mooie oefening voor mijn Domino XL met Seneca adapter.

Heb een pbtje gestuurd voor wat eiken planken om dat meubeltje te maken, kopmaat zo rond de 30'/40mmx200mm en 2 meter lang.

Ben benieuwd :)

ps: leuk topic om zo te blijven volgen, alsook de Facebook-berichtjes
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Deze week hebben we heel wat kilometers gemaakt door ons mooie kikkerlandje....Van Uithuizen tot aan Eindhoven... Gisteren zijn we bij een meubelmaker geweest die gestopt is met zijn activiteiten... Nou ja....eigenlijk zijn er al 10 jaar geen activiteiten meer in de werkplaats. Stapels hout (buxushout,letterhout,palissander, erg veel kwartiers eiken ,europees noten enz) , fineer (eiken tot wortelnoten) en gereedschap. Gisteren met een busje heen geweest voor wat machines en kleine dingen. Komend weekend gaan we met een vrachtwagen en een heleboel mensen die kant op.... Echt heel tof om door die stapels hout heen te snuffelen. Erg vermoeiend maar vooral erg leuk !!!

Straks ben ik weer in de loods te vinden. Er komen wat mensen op de koffie, tevens kan ik dan de dozen van kleine stukjes wat beter bekijken:D

Mocht iemand nog langs willen komen vandaag dan kan dat. Ben er tussen 9.30 en 11.00 maar ook om 14 uur. Bel anders even wanneer je langs wilt komen ( 0634955951)

Nu nog ff bakkie koffie...
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Briljante dag gehad !! Vandaag was echt zo'n dag waarom ik begonnen ben met de houtverkoop : Ontmoeten van andere houtbewerkers, uitwisselen van ideeen en het maken van een fantastische tijd !! :D Ben moe maar kijk terug op een mooie houtdag samen met andere houtliefhebbers.....En dan moet het open huis nog komen op 17 mei.....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@sam ponette : We reden op de heenweg verkeerd....we waren in bijna in Antwerpen hahaha

@wim kluck : Tja...betaalbaar..... Kijk maar eens naar de diverse aanbieders van letterhout..... Ik zie prijzen tot 60 euro per kilo hahaha...Dat hoef je bij ons niet te betalen hoor.... Huidige voorraad letterhout verkoop ik voor 10 euro de kilo. Ik weet nog geen verkoopprijs van deze nieuwe voorraad. Elk stuk moet ik apart bekijken. Prijs is deels afhankelijk van de afmeting maar vooral van de hoeveelheid tekening...

@coko : Hahaha...briljant....In dat geval gaan we voor "Piratinera guianensis"
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.703
2.570
Gaanderen
Ik kom de 17 de wel kijken. Zo groot en zwaar hoeft het niet te zijn.
Coko per letter of te pletter.
 
Laatst bewerkt:

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@wim kluck : Helemaal goed !!

Gisteren was het een leuke houtdag in Zwolle. We zijn eigenlijk de meeste zaterdagochtenden geopend voor de houtliefhebber. Echter komt het natuurlijk voor dat mensen niet kunnen op dat moment en maken we een afspraak voor een ander moment. Dus zaterdag om 14 uur was ik weer in de loods. Het is echt enorm leuk om te zien hoe een ieder kijkt naar hout. Zo maakt de ene een gitaar en zoekt vooral naar 100% kwartiers hout voor de hals en de ander heeft liever een stuk vol met noesten en defecten... Zo was er gisteren ook een houtliefhebster op zoek naar kleine stukjes hout voor het maken van sieraden.... Ik heb een kar vol met allerlei stukjes staan dus daar was zij blij mee...Zij nam 3 stukjes hout mee(ebben,katalox en palissander) en was helemaal blij !!! Binnenkort krijg ik hopelijk te zien wat ermee gemaakt is.

Vandaag komt er een meneer uit Belgie langs. Hij komt elk half jaar op bezoek. Erg gezellig. De vorige keer had hij belgische lekkernijen mee....:eek:.....

Ook wil ik vandaag kijken of ik wat foto's kan maken van het mooie fineer wat we gekocht hebben....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Wow...wat een bijzondere week is het alweer !!

De planning voor het ophalen van het hout in Eindhoven is klaar. Met 6 mensen rijden ze die kant op (ik blijf thuis en dit keer gaat mijn vrouw mee!! wat een topper he!!) om een 40 kuubs vrachtwagen zo vol mogelijk te proppen met hout..:) Er zitten erg veel stukken bij van zo'n 600-1000mm (mijn favoriete maat) , hiervoor hebben we een soort met grote palletboxen kunnen lenen. Die worden dus volgepakt met allerlei stukken hout. Verder staat er een hele schuur vol met grote planken en balken......bv honduras palissander tot 2,5 meter lengte...daar word ik wel gelukkig van.....maar ook veel erg mooi kwartiers gezaagd eiken.....

Maandagochtend ben ik tegen 8 uur in de loods om alles te sorteren...Daar kijk ik enorm naar uit....Er is weinig leukers dan hout sorteren en daarna te schaven...Uit een stoffig ruw stukje hout kom je dan echt de mooiste stukken hout tegen. Vandaag ben ik begonnen met de echt kleine stukjes(hadden we vorige week al meegenomen)...Daar kwam ik oa iepenwortelhout en fins "masur" berk tegen....:D:D:eek:

Morgenochtend ga ik alvast mn zolder opruimen zodat we straks gelijk eaa op de juiste plek kunnen zetten....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@wim : Katalox hebben we in kleine plankjes liggen (ongeveer 8x70x550mm) , balkjes 45x45x250 en er staat nog 1 groot stuk van ruim 1 meter lang (met spint er nog aan!)

Over een 1/2 uurtje gaan we de vrachtwagen ophalen waarmee morgen hout gehaald gaat worden. Ik ben nu al een tijdje actief in de houthandel, het leukste blijft om hout te kopen in de 2ehands markt....Dus eigenlijk restanten !! Zo kocht ik 2 maanden geleden erg mooi onbekant amerikaans kersenhout van een meubelmaker die ging stoppen. Soms krijg ik verzoek voor bepaalde afmetingen die ik kan zoek bij de reguliere leveranciers maar het blijft erg leuk om overtollige voorraden te vinden.

Tegen 9.30 ben ik weer in de houtloods, daar zal ik tot 11.15 aanwezig zijn. Mocht je in de buurt zijn dan staat de koffie klaar ! Ik ga alvast een begin maken met het opruimen ivm het open huis volgende week zaterdag.... ;)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Forummers,

Wat een paar weken hebben we hier gehad...echt helemaal super...Soms wel wat druk maar het waren fantastische weken!! Veel mooi hout gevonden en dan ook nog eens een geslaagd open huis .

Straks ga ik weer richting de houtloods om eaa klaar te maken aan bestellingen. Verder moet de nieuwe compressor geinstalleerd worden....de oude is helaas overleden....maar die was ook al op leeftijd:p Gelukkig hebben we een nieuwe heftruck....anders moesten we dat ding met de hand omhoog slepen.... Vanmiddag ga ik weer eens wat ideeen uitwerken, deze kan ik dan hopelijk volgende week opstarten. Lijkt me heerlijk om weer even wat te gaan maken.

Zaterdagochtend ben ik er zowiezo weer tussen 9.30 en 11.15 Tegen 10 uur heb ik de koffie wel klaar staan !! Je bent dus meer dan welkom.
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Jaaa dat was gezellig, en het stukje "tropische verrassings hout" is PRACHTIG, kon het niet laten om er een stripje af te zagen en er een pen van te maken!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.