Een droom komt uit.....

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
Hallo

Potverdorie,....jammer dat Nederland zo breed is, anders zou ik ook graag een keer langskomen,en de verschillende forum leden ontmoeten lijkt mij "écht oude jongens krentenbrood" maar helaas ik kom uit zaanstad:(

groet marco
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Tis maar hoe je het bekijkt, het kan nog erger (verder weg)
als je over een auto beschikt is het toch een mooi ritje
Ik heb gisteren ca 300km gereden om 2 beiteltjes te slijpen/wetten
Volgende week weer zoiets om met een LS te spelen (welke ik zelf ook heb)

Een dag in de kroeg is duurder dan een leuk dagje zwolle ;)
 

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
Hallo Toxiq en iedereen
nou zeg je de "key words" AUTO, helaas daar beschik ik niet over jammer genoeg!
Begrijp je mijn insteek,...moet wegens ziekte alles met het openbaar vervoer doen, een ieder wet wel wat dat kost!!

Met vriendelijke groet
 
A

Athanor

Guest
Er is vast een van onze houtvrienden uit jouw regio die je een keer af wil halen als hij/zij richting Zwolle gaat.... Toch??


Fons
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Da's zeker een punt (en de prijs ook)
ben laatst al eens richting Zwolle geweest en had ik een op het forum gemeld of er iemand mee wilde rijden

Nu zeg ik iets wat misschien niet aardig lijkt, maar niet zo bedoeld is.
De houthobby kan door vele uitgeoefend worden (ook mensen met een kleine beurs) daardoor is er best een redelijke groep dit bijv. over geen eigen vervoer beschikken

Misschien is het een idee om 2 draadjes te starten (gezocht en aangeboden)
In het ene post je dan als je eens hulp met vervoer nodig hebt of met iemand wil mee rijden
Het andere draadje (aangeboden) kun je gebruiken als je eens ergens heen gaat wat niet 123 om de hoek is (dan is de kans groter dat iemand mee wil rijden)

Je mag best een keer meerijden, moet je wel nog een stukkie met de trein, maar minder ver dan Zwolle
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Goed idee Toxiq. Misschien onder te brengen bij Rick z'n aparte forumdeel. Het grote Masave carpool topic. Als niet-auto rijder kan ik dit enkel toejuichen. En als Belg uiteraard ook, voor ons is het nog net ietsje verder rijden helaas.
 

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
Hallo Houtvrienden

Zou voor mij te gek zijn, kom eigenlijk nergens buiten een straal van 40 KM.

Met zeer vriendelijke groet
Marco

EDIT: Hallo Toxiq, je zegt dat ik dan nog een stukje met de trein moet, maar waar zou ik dan naartoe moeten gaan?
ik hoor het wel :)
 
Laatst bewerkt:

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Goed plan! Ik rij vaak gratis (mijn vrouw heeft een "auto van de zaak" en die soms leen ik als ik ergens heen moet) dus een omweggetje is voor mij ook geen probleem, als het niet te gek wordt.

Groet, Rob.
 

Guus'56

Actieve deelnemer
9 jan 2012
63
0
Apeldoorn
Vanuit Apeldoorn kan ik altijd wel iemand langshalen. Stuur maar een pb als het nodig is.
P.s.: als dit zo doorgaat zal Rick binnenkort een zaaltje moeten huren voor de zaterdag :D.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Geen woorden maar daden, ik zal een draadje aanmaken
Mochten de mods het niet passend vinden, dan lees ik dat wel...

[edit] ik heb jaap een pb gestuurd omdat ik een nog iets helderder idee had, even afwachten of hij daar wat in ziet
 
Laatst bewerkt:

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Zoo gister het snijplankje afgemaakt heeft mooi een week kunnen drogen :p, ik had al ongeveer een idee van de kleuren die ik eens gezien had op het internet maar toch was ik wat nerveus over de kleurstelling na het schuren, maar met wat olie er op....
Wauw, fijn plankje Lacewood hoor Rick ;) elke cent waard!

Ben er wel achter dat ik een setje pijpklemmen wil hebben, die snel klemmen zijn leuk maar niet echt handig voor dit soort dingen

3.jpg


4.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@resetter : Erg mooi !! Blijf er toch bij dat esdoorn mooier was geweest dan essen...:) Lacewood komt goed tot zijn recht !! Wanneer gaat hij naar de "klant " ? Lijkt me wel mooi om hem voor die tijd nog even "live" te zien
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Kijk maar eens in dit topic over pijpklemmen!

Fons
Beetje lopen kijken en prijs technisch lijken de sash cramps van axeminster de beste deal.

@resetter : Erg mooi !! Blijf er toch bij dat esdoorn mooier was geweest dan essen...:) Lacewood komt goed tot zijn recht !! Wanneer gaat hij naar de "klant " ? Lijkt me wel mooi om hem voor die tijd nog even "live" te zien
Denk niet dat het gelukt was met die strook esdoorn qua grote, maar dat is geen probleem, volgende zaterdag denk ik dan :cool:

Ik heb de smaak te pakken, volgende maar eens een kops hout plank maken.

Maar met afwerken/schuren ben je langer bezig dan de rest :p nou ja houd je van de straat he.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Schitterende snijplank. Ik hoop echter dar de spiegels in het Lauro Faia (Lacewood) goed op de plaats blijven. Bij het draaien gebeurt het mij nogal eens dat er "schilfers" uitspringen. Wat is jouw ervaring?
vr.gr. Jan Pranger.
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Schitterende snijplank. Ik hoop echter dar de spiegels in het Lauro Faia (Lacewood) goed op de plaats blijven. Bij het draaien gebeurt het mij nogal eens dat er "schilfers" uitspringen. Wat is jouw ervaring?
vr.gr. Jan Pranger.

Ja met het vandikten zag ik wel wat tearout, de onderkant heeft een paar plekjes de bovenkant is perfect.
Ik merkte dat een normale schaaf er een zaakje van maakte, maar met mijn ouwe stanley spookschaaf/cabinetscraper ging het wel goed en kon ik de plank mooi vlak krijgen, en toen schuren schuren en schuren, dat lijkt de beste aanpak met de "schilfers". 100 180 240 en de showside nog een keertje met 400.

2 keer een laagje ikea olie er over, en afdekken met een mix van de olie met wat bijen was, blijft mooi mat zo.


Ik heb het nog niet gedraaid maar dat gaat zeker gebeuren.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.639
206
48
zwolle
www.masave.nl
Forummers

Komende zaterdag zijn we er weer tussen 9.45 en 11.30 ! Mocht je in de buurt zijn dan ben je natuurlijk meer dan welkom. Mocht je dit moment niet kunnen en je wilt toch eens komen kijken stuur dan even een pb'tje. We zijn er natuurlijk ook wel eens op andere tijden:)

Voor de mensen die langskomen : Lijkt me leuk om eens wat werkstukken te zien. Of mocht je een tof stukje gereedschap hebben dan is dat altijd leuk . Zo bood iemand al aan om zijn "kreg jig" eens mee te nemen.

Koffie wordt geregeld !!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.