Een droom komt uit.....

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik kan straks wel even wat foto's maken van de stukken hout die pardoes ineens op mijn achterbank lagen :)

Even voor mijn beeld (niet rot bedoeld dus, maar ik ken(de) nog niemand van jullie en weet ook niet welke forum naam bij wie hoort

- wie was de man met de schaal en stam hout
- de man van de handgemaakte, dubbele zwaluwstaarten was Jos ?
- Wie hoorde er bij het boek over de schaakborden (en welk boek was dat) en wie de ander
- Welke autocoureur was er met de Nissan Skyline ?
- Jaap, suikerbrood was lekker

foto's wordt aan gewerkt
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Die autocoureur was ik dus ;)

Daniël, aangenaam.

Ik zal en MOEST nog even het lace wood door de vandikte heen gooien om te zien wat ik had, maar potverdikkemij wat een mooi hout :p
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Oei...das gruwelijk mooi
Als ik dat uit mijn incra tover ben ik al dik tevreden ;-)

Voor alle houtverslaafden een paar plaatjes...

P1060805.jpg

Stukje Peren (sorry jaap, al was het suikerbrood nog zo lekker, maar die kon ik écht niet daar laten)

P1060806.jpg

Deed me denken aan wenge, maar dan lichter, het was echter Cumara (gelukkig heeft rick het er even opgeschreven voor me, anders zou ik het niet meer weten)

P1060807.jpg

Stukkie bloedworst...ik bedoel bloodwood, mooi voor een accent hier en daar (snijplank ofzo)

P1060808.jpg

Ook peren, maar veel roder van kleur, vergelijk het met gewone peren en gestoofde peertjes, dan worden ze ook roder

P1060809.jpg

Hier ging ik zwaar de mist in, een mooi stuk padouk á 30 euro
Ik vindt het teveel (lang) dus Rick bied aan om het in tweeen te zagen, graag zeg ik
Hij zaagt het stuk in tweeen, geeft mij het stuk met de prijs en roept DERTIG EURO, zo snel als ik ben gris ik het andere deel uit zijn handen en ruil het met mijn stuk en roep MOOI, DIE IS GRATIS

Nu thuisgekomen heb ik toch weer het dertig euro stuk, ergens heb ik gevoel dat ik niet genaaid maar toch gematst ben ;)

P1060810.jpg

2 stukken purperheart

P1060811.jpg

Een mooi stukkie plataan

P1060812.jpg

Ook plataan als ik me niet vergis

P1060813.jpg

Eiken

P1060814.jpg

Fraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai
Tineo
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
En dan tot slot...

P1060817.jpg

Bamboo fineer
Beuken fineer

En mijn persoonlijke favoriet...

P1060815.jpg

Dit stukje had ik al eerder zien liggen, het is té mooi om er veel aan te doen
plan is om het te schaven/schuren, afwerken met een finish en dan iets van een zwevend glasplaatje erboven als soort van kaarsenstandaard

Over de exacte afwerking moet ik nog even denken, maar zoiets zal het worden
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die autocoureur was ik dus ;)

Daniël, aangenaam.

Ik zal en MOEST nog even het lace wood door de vandikte heen gooien om te zien wat ik had, maar potverdikkemij wat een mooi hout :p

Waaaaaaaaaaaar blijven de foto's dan ??? (dat het mooi was hadden we natuurlijk al gezien :D)
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
houtdraai sierwerk 2010 026.jpgTsjonge wat een prachtig hout. Dat camara kan dat ook Rode Kabbes zijn (Andira Coracea Pulle)? Ik heb dat eens verwerkt in een sierschaaltje. Man wat splintert dit hout. Keihard! Het werd mij verkocht als Rode Kabbes zie ook www.speciouswoods.nl
Nu weet ik het even niet, want als Rick het zegt............. Zie foto.
vr.gr. Jan Pranger.

www.arstorno.nl
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Waaaaaaaaaaaar blijven de foto's dan ??? (dat het mooi was hadden we natuurlijk al gezien :D)
1.jpg

2.jpg
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@resetter : Dat wordt een mooi snijplankje !! De "klant" is daar vast erg blij mee

Komende zaterdag ben ik om 10 uur weer in de loods. Pot met koffie staat klaar !!!! Mocht iemand langs willen komen laat dan even weten. Tegen 11:30/12.00 gaat de deur dan weer dicht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.