Waarom zijn de Mafellrails dan beter Scheppie? Ik heb ze niet in het echt gezien, maar ze lijken me wel makkelijker te koppelen. Ik heb al een paar keer gelezen, ook van Mafell eigenaren, dat ze slechter blijven liggen en dat je ze vast moet klemmen. Ook lijkt me dat je een invalzaag makkelijker op de festool/makita/aeg/scheppachrail kunt zetten dan op de mafell/boschrail. De laatste tijd let ik extra op bij het werken met m'n invalzaag, kan hem eigenlijk blindelings op de rail plaatsen. Sander heeft ergens gezegd dat op de Mafellzool een streep staat waar de gleuf voor de geleiding zit en dat je zo makkelijk kunt zien waar je hem moet neer zetten, handig, maar bij ik hoef helemaal niet te kijken om hem in de rail te zetten.
Vorige week gaten gezaagd in een plat dak voor lichtkoepels, moest direct strak werk zijn. Kon de rails niet klemmen aan een plaatrand, maar rail blijft gewoon liggen.
Mafell heeft niet voor niets de zaag zouitgevoerd dat hij ook op de andere rail past, maakt de drempel weer lager om bij het stukgaan van een invalzaag een Mafell te kopen en toch je rails te gebruiken. Ze zullen er toch wel van uitgaan dat hun eigen rail beter is, omdat ze niet overgaan, of is dat omdat hun eigen rail al hun icirkelzagen past?
@DervishD Wat vonden je nieuwe collega's van de beide cirkelzagen?
Mvg, Bjorn