DE invalcirkelzaag test waar iedereen al jaren op zit te wachten!

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Die video ben ik eens niet meer benieuwd naar, komt bij Sander weg en die maakt anderS reclame. Ben benieuwd of hij nog een keer met een test komt van zo'n duodeuvelmachine vs domino of een protool accuboormachine tegen een van mafell.
Bij mij zal er vast nog wel eens een mafell komen, als m'n zaagtafel de geest geeft ga ik zeker de Erika proberen, maar niet bij iemand die reclame maakt door alleen maar in te springen op de mindere punten van de concurrent.

Mijn overbuurman heeft een machinefabriek, als je op zijn website kijkt staat er: Er zijn veel goede machinefabrieken in Nederland en daar is ....... er een van.
En dan kun je een beetje kijken bij wat er bij hem allemaal mogelijk is.
Komt een stuk sympatieker over dan: Koop een Mafell bij mij, die komt wel door een 4 cm deur.
En dan een beetje zeuren over dat die test hem duizenden euro's kost, die machines zijn zeker na de test ineens waardeloos en kunnen niet in de outlet gezet worden. Dan d'r bij, die test is een eigen keus en niet opgedrongen of zo. Dat iemand wat wil verdienen met gereedschap, niks mis mee, maar ga dan niet zeggen dat degenen die tevreden zijn met hun invalzaag een groene waas voor ogen hebben.

Doe mij het review van Jonathan maar in Festool inruilen voor Mafell. Hij noemt de sterke punten vd Mafell op maar zegt ook dat de rails minder goed blijven liggen. Volgens Sander blijven de Mafell rails beter liggen zal dan wel verkooppraat zijn. De rails zijn de helft van het systeem en bij elke keer dat je zaagt heb je er mee te maken. Meer of minder power of al dan niet een voorritsfunctie, dat is in lang niet al de gevallen van belang. Het is maar net wat voor jou van belang is, bij wat voor jou de goede zaag is.

Kijk wel uit naar de review van Dervish, ben benieuwd of zijn nieuwe collega's nu invalzaaggebruikers zijn geworden.

Mvg, Bjorn
 
Laatst bewerkt:

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Goed ik zal mijn enthousiasme hier niet meer delen, het wordt niet of nauwelijks gewaardeerd en ik kan niet zo goed tegen onrecht en ja zo voel ik dat! Ik lees hier namelijk zoveel uit hun duim gezogen aannames van mensen die nog nooit zo'n zaag in hun handen hebben gehad, maar wel hun woordje erover klaar hebben, idem over de test. Als ik daar commentaar opgeef krijg ik reclame etc. naar mijn hoofd geslingerd.
Jonathan heeft een pracht review gemaakt en wat wordt eruit gefilterd, glijdende rails (wel heel belangrijk overigens) en zelfs Zweihaak was enthousiast over de rails en dat zegt wat!
De test kost meer dan het oplevert en dat doe ik voor jullie en natuurlijk voor mezelf omdat ik het leuk vind!, maar zelfs dat word afgezeken. Jemig ik zie er zelfs een beetje groen van....Adios...
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
403
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik vind het allemaal wel opvallend worden hier hoor.
Normaal is dit forum heel gemoedelijk en informatief, maar als het over gereedschap merken gaat lopen de gemoederen op.
Wat is hier nu eigenlijk aan de hand. Gewoon een vergelijking tussen verschillende merken en als potentiële koper kun je daar je voordeel mee doen. Ik ben in de markt voor een andere circelzaag en ik verwacht dat de test mij enige info geeft. Ik ben dus wel zeer benieuwd naar de uitslag.
En over reclame; op dit forum worden Festool machines veelvuldig genoemd, er wordt meer reclame voor gemaakt dan welk merk dan ook. Mafell komt niet vaak naar voren. Ik had er in ieder geval tot voor kort nog nooit van gehoord. Voor mij is dat winst.

Ook valt mij op dat als er negatieve punten over Festool genoemd worden er dan ontzettend fel op gereageerd wordt en een aantal mensen hier dat bijna persoonlijk opvatten. Ik begin na het lezen van dit topic dan ook te begrijpen wat Sander met een groene waas bedoeld.
@Sander, ik kan de actie wel waarderen en ik hoop dat je doorgaat met de vergelijkende testen.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.261
310
Heelsum
Ik vind het allemaal wel opvallend worden hier hoor.
Normaal is dit forum heel gemoedelijk en informatief, maar als het over gereedschap merken gaat lopen de gemoederen op.

Mooie conclusie Gandel.... we lijken wel gereedschapwijven :D

Groene waas, rode waas, ik heb het allemaal niet, wel een dikke waas voor de beste spullen... en wat het beste voor mij is is natuurlijk wel weer anders voor een ander...
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Helemaal eens met de vorige 2 forumleden.

En Sander: gewoon doorgaan met je enthousiasme, ik denk dat de meeste zeer benieuwd zijn naar het uiteindelijke resultaat van de test. ( krijg ik nu korting? :D )

En daar kan iedereen dan misschien zijn conclusies uit trekken.

Ik verheug me nu al op de commentaren. :D


Berton
 
A

Athanor

Guest
Ik heb me ook verbaasd dat dit topic zo is gaan "woekeren". Het is een bijzonder psychologisch fenomeen dat hier gaande is. Ik vermoed dat de stoere vaklieden ergens een kwetsbare en zachte kant hebben die bij dit onderwerp (aan)geraakt is. Dat geeft niet hoor! Vraagt echter van jou Sander om veel beheersing en het nemen van enige afstand, want de pijn wordt nu op jouw persoonlijk geprojecteerd.

Dus: Ho Mannen! Tijd voor enige zelfreflectie en relativering. Wacht op de resultaten van de test, ga niet op de loop met allerlei vooronderstellingen en normaliseer de discussie met respect en tolerantie! Dan komt het verder wel goed hoor!

Fons
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Van invalzagen heb ik geen kaas gegeten, ik heb ze ook niet nodig bij mijn activiteiten.
Ik vind het wel erg dat als iemand zo'n initiatief neemt, hij er zo op afgerekend wordt.

Sander is toch niet de enige die invalzagen aanbiedt? Als het al als spam of reclame kan gezien worden, dan maakt hij er ook voor zijn conculega's...
Ik ben voor reviews, het is een interessante manier om gereedschap beter te leren kennen voor je een aankoop doet.

Het feit dat Sander vertelt dat je ook bij andere dealers zo'n machine voor een testperiode kan gebruiken zonder aankoopverplichting is een bruikbare tip waar menigeen hier op het forum van kan profiteren.

Ik ben akkoord dat ieder z'n eigen mening mag hebben, maar vind het jammer dat het op zo'n manier naar voren moet gebracht worden door sommigen.

Sander, keep up the good work! Voor wat het waard is, ik sta volledig achter jouw initiatief!

Steven
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Meerdere keren heb ik hier al geschreven dat ik er niet aan twijfel dat de mafell de beste zaag is, er is mij misschien genoeg te verwijten, maar niet dat ik een groene waas heb. Van de 4 festools die ik heb is er een grote kans dat de opvolger een ander merk wordt. Daarom zijn het nog niet meteen slechte machines, integendeel van een aangekochte festool heb ik nog geen spijt gehad. Het spijt mij ook van het afzeiken, maar ik had ook nog nooit eerder een filantropische handelaar ontmoet. Als ik een test zou plaatsen zou ik blij zijn met zoveel positieve reacties en met de opgedane naamsbekendheid, en proberen de kritiek met argumenten te lijf te gaan. Denk niet dat het verkeerd is om ook te denken dat andere mensen ook wel eens gelijk kunnen hebben.

Gandel 69, jij zegt dat er op dit forum veel reclame wordt gemaakt voor festool, misschien is dat wel zo, maar het gaat meestal over machines die door een houtbewerker gekocht zijn en die een vraag heeft of gewoon wat wil laten zien. Als een Mafelldealer komt met een test en het gaat vooral over power en voorritsfuncties in de comentaren, dan is dat in mijn ogen net zo veel reclame als wanneer een festooldealer komt met een test waarbij de veelzijdigheid van de machine en het aantal te verkrijgen accecoires, werktafels ed aan bod komt. Als een Scheppachdealer een prijslijst van invalzagen op dit forun plaatst is dat in mijn ogen ook reclame.

Met reclame is ook niet veel mis, als je dan maar niet zielig gaat lopen doen als je kritiek krijgt.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.261
310
Heelsum
Ah, kijk nu wordt er tenminste weer als kerels gediscussieerd, hard maar fair en met respect, geen achterklap..... leuk dat dit forum zon zelfcorrigerend vermogen heeft, en niemand moet zich hierdoor negatief aangesproken voelen, iedereen positief....

Daarom zijn we gereedschapkerels en geen gereedschapwijven :)
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Zweihaak, je mag best beetje respect hebben voor het enthousiasme en de bevlogenheid van Sander, hij roept echt niet zo maar wat en is een liefhebber die vakidioot is geworden en die een stuk originaliteit in de markt brengt waar weinigen zich mee kunnen meten.
Natuurlijk is het op het randje maar 1 ding kan ik je verzekeren , Sander staat voor zijn spullen en geloofd erin. Roept dat niet alleen maar laat het ook zien.

je hebt niks te verliezen als je zon machine 30 dagen uitprobeerd? Waarom zou je het niet doen, zelfs sls je van tevoren weet dat je hem 99 % zeker terug gaat sturen. Sander zal hem je graag toesturen, hoe kritischer hoe beter namelijk, hoe groter namelijk de kans dat het toch die ene procent wordt?

Pak je de handschoen op?

Sorry Scheppie maar:
Respect moet je verdienen en niet afdwingen.
Hij beschuldigt menig Festool eigenaar van een groene waas voor de ogen, maar hij heeft zelf een rode waas voor de ogen. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
En ondertussen is hij flink zijn handel aan het spammen hier, houdt ik niet zo van, ik zie het een beetje als opdringen.

Waarom moet ik een Maffel uitproberen. Het dikste wat ik nu zaag is 25 mm en dat wil prima met de atf55 en de twee ts 55 van festool die ik heb, als ik dikker hout gebruik laat ik dat zagen en schaven bij de fijnhouthandel waar ik het koop.
Ik heb ook nog een joekel van een blauwe Bosch bouwzaagmachine.

Dus zou echt niet weten wat ik met nog een invalzaag zou moeten.
Tenzij Sander me er een geeft :) dan zal ik proberen hem zo snel mogelijk stuk te amken en dat filmen :)

:) Handschoenen oppakken? wou je boxen of kickboxen :) altijd :)
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
zelfs Zweihaak was enthousiast over de rails en dat zegt wat!

Wat????????
HUH ????????
Wanneer en waar was dat?
Of beweer je nu dat ik bij de test was?
Kan iemand mij aub vertellen waar ik dat gezegt heb?

Krijg meer het idee dat je niet goed leest en heel slecht tegen kritiek kan.

Video video video, kom op met dat ding.
 
Laatst bewerkt:

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Ik vind het allemaal wel opvallend worden hier hoor.
Normaal is dit forum heel gemoedelijk en informatief, maar als het over gereedschap merken gaat lopen de gemoederen op.
Wat is hier nu eigenlijk aan de hand. Gewoon een vergelijking tussen verschillende merken en als potentiële koper kun je daar je voordeel mee doen. Ik ben in de markt voor een andere circelzaag en ik verwacht dat de test mij enige info geeft. Ik ben dus wel zeer benieuwd naar de uitslag.
En over reclame; op dit forum worden Festool machines veelvuldig genoemd, er wordt meer reclame voor gemaakt dan welk merk dan ook. Mafell komt niet vaak naar voren. Ik had er in ieder geval tot voor kort nog nooit van gehoord. Voor mij is dat winst.

Ook valt mij op dat als er negatieve punten over Festool genoemd worden er dan ontzettend fel op gereageerd wordt en een aantal mensen hier dat bijna persoonlijk opvatten. Ik begin na het lezen van dit topic dan ook te begrijpen wat Sander met een groene waas bedoeld.
@Sander, ik kan de actie wel waarderen en ik hoop dat je doorgaat met de vergelijkende testen.

Waar het mij omgaat is, dat er enorm word gespamed voor verkoop, en dan ook nog door een dealer die dit verkoopt.
wat ik ook vreemd vind is dat hij steeds quotes van zijn verkoop site hier neer zet?
Die ons beticht van een groene waas, terwijl hij een rode waas heeft :)
En ja ik geef onmiddelijk toe dat Festool op sommige punten best verbeterd mag worden, en nee ik heb niet alleen Festool, maar ook aan die andere merken kan her een der wel wat verbeterd worden.
 
Laatst bewerkt:

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Is moeilijk onderscheid te maken wat nu de grapjes zijn denk ik.

En zo om te lachen is het allemaal niet.

En als het werkelijk zoveel spam is laat die beslissing dan aan the boss over ipv het hier iedere keer te melden, na 1x weten we je mening ook wel.

gr Berton
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Ik denk dat het verstandigst is. Om dit topic te sluiten.
En Sander de kans geven om zijn video te laten zien.

Ondanks de voor en nadelen van alle merken.

Ik ben zelf geen fan van Bosch.
Maar dat ga ik hier niet uitschreeuwen.

Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn van de machines.
Als Sander nog durft te komen en een nieuwe topic te openen.

Dus Jaap sluit dit Topic zal ik maar zeggen en Voor de andere mensen bied Sander maar je excuus aan.

Bij deze Sander Sorry voor de lichtgeraakte mensen op dit Forum.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Dus Jaap sluit dit Topic zal ik maar zeggen en Voor de andere mensen bied Sander maar je excuus aan.

Bij deze Sander Sorry voor de lichtgeraakte mensen op dit Forum.

Ik denk dat Sander deze post niet eens had moeten starten en had moeten wachten tot de test klaar was. Aan de andere kant (ik heb al zijn berichten in dit topic nog eens gelezen) kan je nu al zien dat kans groot is dat de testresultaten niet objectief verwoord zullen worden, ondanks dat hij dat misschien wel probeert. In bijna iedere post is wel een pro-mafell of anti festool quote te vinden. Ik vind zweihaaks reactie daarom niet eens zo overdreven.

Ik geloof dat Sander echt een eerlijke test probeert weg te zetten maar omdat hij zo'n mafell fan is én slechte ervaringen heeft met Festool dit heel moeilijk gaat worden. Tenzij hij er vooraf voor gezorgd heeft dat dit wordt uitgesloten (door de te testen activiteiten vast te leggen en hier een objectieve puntentelling aan heeft gekoppeld).
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
je blijft altijd wel een beetje fan van iets.

Maar de test resultaten zal toch wel redelijk aangehouden kunnen worden.
Ik vind festool best goed gereedschap.
maar de prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken.
Maar dat is tegenwordig bij alle merken. Behalve eigenmerk van de winkels zelf nog.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.072
1.706
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste forummers,

Ben net terug (echt net, het is hier kwart over drie!) en ik wilde natuurlijk nog graag even in het forum lezen en ik vind in mijn mailbox en in de berichtenbox op het forum een twintigtal berichten over dit onderwerp. En de meeste vinden wel dat de toon hier wat uit de bocht vliegt (mijn eigen woorden) en men vindt dat Sander wel een beetje te commercieel is af en toe, maar ook wel iets te veel onheus bejegend wordt.
Mijn mening: natuurlijk lopen de emoties wel eens wat op en we zijn allemaal mensen met verschillende achtergrond maar met dezelfde interesse in houtbewerking (ooit wijze woorden van Fons, die ook hier weer prachtig reageerd!!) en laten we elkaar met een beetje respect blijven behandelen. We hebben het tenslotte maar over gereedschap, niet over de resultaten die we er mee boeken.
Sander heeft het een beetje over zichzelf afgeroepen door de test aan te kondigen en ondertussen enthousiast op berichten blijven reageren, en die gaan veel over vermeende resultaten. Het lijkt me beter even de test af te wachten (wat op zich reuze interessant is) en het er dan over hebben, dan gaat het ook ergens over. Mochten er bedenkingen over de testmethode zijn, dan is Sander volgens mij best bereid een tweede poging te wagen. En met alle kennis en ervaring op ons forum en de gereedschappen van Sander, zetten we met ons allen wel een heel mooi product neer!!! En als we dat ook nog eens doen met andere gereedschappen en wat ervarener worden in hoe er gestest wordt etc. dan maken we echt wereld nieuws!!

Nog even over de opmerking van Primera om het topic te sluiten het volgende:
er wordt op het forum niet tot nauwelijks gemodereerd, ik ben een groot aanhanger van het vrije woord en ik vind ook dat we allemaal grote mensen zijn.
Om nu het topic te sluiten, dan eindigt het een beetje half en met een ontevreden gevoel over het resultaat. Dus bij deze ook de oproep, maak er wat moois van, we doen unieke dingen op deze manier!!

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.