Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 15 van de 15 EersteEerste ... 5131415
Resultaten 141 tot 144 van de 144
    De stand vn die inslagmoeren is ook een fijne OCD trigger 😄

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost79 Bekijk Berichten
    Heb je het spoilerboard van Frank Howarth gezien? (https://www.youtube.com/watch?v=z_uDhn77Qaw)

En ik vroeg me af of je het ongebruikte stuk spoiler board verwijderd of laat zitten? In het laatste geval kan ik me voorstellen dat je er wel gaten in wilt maken om ook daar de mogelijkheid te hebben om een (uitstekend) werkstuk op te spannen.
    Of is dat overkill?
    Ik heb geen T-slot-frees, waardoor de sleuven van Frank lastig zijn om te maken. Natuurlijk kan ik die wel kopen, maar dan zijn inslagmoeren goedkoper. Ook heb ik nu 18 mm MDF gebruikt en die zou wel erg verzwakt worden door de T-sleuven. Frank heeft natuurlijk een veel grotere CNC, waardoor hij veel meer inslagmoeren nodig zou hebben. Het werkgebied van mijn CNC is "maar" 800 x 770 mm en zijn inslagmoeren voor mijn gevoel beter.

Ik weet nog niet of ik in het resterende stuk van het spoiler board nog gaten ga maken. Het spoiler board moet ook nog gevlakt worden en dan zijn de stukken die nu geen gaten hebben hoger dan de rest van de plaat. Die hogere stukken gaan in de weg zitten als ik een stuk ga CNC-en dat groter is dan mijn werkbereik. Waarschijnlijk ga ik deze stuken eerst met mijn freestafel een stukje lager maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trellian Bekijk Berichten
    De stand van die inslagmoeren is ook een fijne OCD trigger 
    Even volhouden! Dat is de onderkant van de plaat en die zie je dadelijk niet meer!

Het is heel druk op mijn werk, waardoor ik weinig tijd heb voor de CNC. De vorige week heb ik in een verloren uurtje wat extra gaten in het spoiler board geboord, zodat ik meer bevestigingspunten heb. Ook heb ik alle inslagmoeren erin gezet. Een spoiler board moet je voor gebruik vlakken, zodat het overal even hoog is. Dat vlakken doe je door in een rechthoekig patroon een dun laagje aan de bovenzijde weg te halen. Maar dan heb je het probleem dat de plaatsen waar de CNC niet kan komen hoger zijn dan de plaatsen waar gevlakt is. Dat is onhandige als je met een stuk hout werkt dat langer of breder is dan het werkbereik van de CNC. Dus heb ik aan de zijkanten een rand weggefreest. Lekker old school met de bovenfrees!

Vervolgens het spoiler board gevlakt. Het is 1 -1 1/2 mm hoger dan de rand, zodat ik het nog eens kan vlakken.

Zo ziet het geheel er dan uit:

Het hoekstuk is om het klemmen gemakkelijker te maken. Zo kun je snel en recht iets er in zetten, maar dan heb je natuurlijk ook klemmen nodig en die wilde ik van plastic maken. Dus bij de Action de goedkoopste snijplanken gehaald en daar klemmen uit gehaald. De manier van klemmen op de foto is niet helemaal zoals bedoeld, maar het werkt wel.

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2009
    mooi gemaakt , ik heb zin in een zelfbouw cnc maar als ik dit zie (heb ik hier wel zin in)

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten