Welke VVD met spiraalas ter vervanging van A3 31?

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Er is al veel geschreven in deze post en ik lees alleen mee in de hoop ooit ook een VVD in mijn schuurtje te hebben. Echter, ik las dat er in een open werkplaats in Helmond een Robland SD510 staat. Misschien kan je daar eens informeren naar hun ervaringen of er even langs gaan om wat te schaven.

Mocht mijn post geen 'hout snijden' dan was het in ieder geval goed bedoeld :)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Er is al veel geschreven in deze post en ik lees alleen mee in de hoop ooit ook een VVD in mijn schuurtje te hebben. Echter, ik las dat er in een open werkplaats in Helmond een Robland SD510 staat. Misschien kan je daar eens informeren naar hun ervaringen of er even langs gaan om wat te schaven.

Mocht mijn post geen 'hout snijden' dan was het in ieder geval goed bedoeld :)
Dank voor je reactie, maar dat is wel erg ver rijden om even te gaan kijken. Er zit in Rotterdam een leverancier, dus ik ga eerst daar even kijken denk ik.
Wel een hele forse machine voor een open werkplaats troiwens, dat is niet verkeerd!
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
En heb je al een wat beter beeld bij wat de opvolger gaat worden? Ik meld me alvast aan als geïnteresseerde voor de A3-31 in elk geval!
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
En heb je al een wat beter beeld bij wat de opvolger gaat worden? Ik meld me alvast aan als geïnteresseerde voor de A3-31 in elk geval!
Nee, ik zat een beetje in de lappenmand de lastste tijd, dus nog geen gelegenheid gehad om ergens werk van te maken.

Wel hard aan het nadenken in hoeverre ik machines wil verkopen, want ik blijk in Frankrijk toch een 3 fasen aansluiting te kunnen krijgen tegen de verwachting in en dat geeft opties....
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Heb je al een offerte gehad van SCM?

Ik weet dat je geen fan bent van Felder Nederland, maar ze hebben met hun herfstactie een aantal grotere VVD-banken met korting.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Heb je al een offerte gehad van SCM?

Ik weet dat je geen fan bent van Felder Nederland, maar ze hebben met hun herfstactie een aantal grotere VVD-banken met korting.
Dank je voor het attenderen, maar dit zit ondanks de (beperkte) korting nog steeds boven wat ik het waard vind. Het zijn leuke machines, maar ik ben ondertussen wel overtuigd dat bijv. Scm een betere prijs-kwaliteitverhouding heeft en gewoon algeheel net een stapje hoger staat als het op een VVD aankomt.
Ik heb nog geen offerte, want ik zit nog even af te wachten wat er in Frankrijk kan qua stroom. Dat bepaalt of ik de Hammer ernaast wil houden of niet.
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ja, de kortingen bij Felder zijn altijd beperkt. Helaas….

Ben wel benieuwd wat SCM kan bieden. Ik heb nog nooit een machine bij hun gekocht. Onderdelen wel en dat was een zeer prettige ervaring.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Ja, de kortingen bij Felder zijn altijd beperkt. Helaas….

Ben wel benieuwd wat SCM kan bieden. Ik heb nog nooit een machine bij hun gekocht. Onderdelen wel en dat was een zeer prettige ervaring.
Ik heb ook nog geen machines van SCM staan of gekocht. Ik heb alleen ervaring met een oude 600mm brede vandikte die ik gebruikt heb gekocht (en nu weer verkoop). Die machine werkte prima, lomp zwaar, maar erg stabiel.
Ik heb wat bruto prijzen liggen van SCM, maar dan zie je wel dat de Duitse aanbieders behoorlijk goedkoper zijn. Ik ga daarom nog wel echt even een beter vergelijk maken, want het lijkt echt om significante verschillen te gaan.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Dank je voor het attenderen, maar dit zit ondanks de (beperkte) korting nog steeds boven wat ik het waard vind. Het zijn leuke machines, maar ik ben ondertussen wel overtuigd dat bijv. Scm een betere prijs-kwaliteitverhouding heeft en gewoon algeheel net een stapje hoger staat als het op een VVD aankomt.
Ik heb nog geen offerte, want ik zit nog even af te wachten wat er in Frankrijk kan qua stroom. Dat bepaalt of ik de Hammer ernaast wil houden of niet.
Ik meen dat in Frankrijk de 3 fase standaard op 9Kw zit,dit is tenminste bij ons zo.
Wilde we meer dan ging het vastrecht omhoog.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
(Ter info) -- Meest recente video van Heiko Rech op YouTube: zijn ervaringen met de 32-cm vlakvandikte van HolzProfi (OEM: Stomana, Roemenië -- ook onder andere labels te koop).

 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
(Ter info) -- Meest recente video van Heiko Rech op YouTube: zijn ervaringen met de 32-cm vlakvandikte van HolzProfi (OEM: Stomana, Roemenië -- ook onder andere labels te koop).

Even gekeken, maar ik ben niet direct overtuigd dat dit de juiste keuze is. Lijkt me geen echte upgrade qua bouwkwaliteit en de test laat ook de spiraalas niet zien.
Im denk dat ik dan toch liever wat meer geld neerleg en voor zeker ga....
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
Even gekeken, maar ik ben niet direct overtuigd dat dit de juiste keuze is. Lijkt me geen echte upgrade qua bouwkwaliteit en de test laat ook de spiraalas niet zien.
Im denk dat ik dan toch liever wat meer geld neerleg en voor zeker ga....
Zijn machine is al 6 jaar oud. Hij vertelt dat er inmiddels een uitvoering met spiraalas is. Op het oog is de bouwkwaliteit niet minder dan die van een Hammer (heb zelf de A3 31 spiraalas). Ergonomie is ietsje afwijkend, maar veel gaat hetzelfde.
Verder: de producent maakt ook machines voor andere labels. Het loont m.i. dat eens uit te zoeken. Blijkbaar laten ook de 'grote' merken hun goedkopere machines vaak 'elders' maken. Ik weet bijv. dat Hammer/Felder gietijzer onderdelen uit Tsjechië haalt en dat ze de frames van hun lintzaagmachines uit Italië betrekken. Het is een beetje een ondoorzichtige materie, ben ik bang.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Zijn machine is al 6 jaar oud. Hij vertelt dat er inmiddels een uitvoering met spiraalas is. Op het oog is de bouwkwaliteit niet minder dan die van een Hammer (heb zelf de A3 31 spiraalas). Ergonomie is ietsje afwijkend, maar veel gaat hetzelfde.
Verder: de producent maakt ook machines voor andere labels. Het loont m.i. dat eens uit te zoeken. Blijkbaar laten ook de 'grote' merken hun goedkopere machines vaak 'elders' maken. Ik weet bijv. dat Hammer/Felder gietijzer onderdelen uit Tsjechië haalt en dat ze de frames van hun lintzaagmachines uit Italië betrekken. Het is een beetje een ondoorzichtige materie, ben ik bang.
Ik zoek een zeker goede machine die ook altijd weer goed door te verkopen is. Dat is dit niet voor mij, terecht of onterecht.
Ik zie alles net wat minder dan Hammer, dus naar mijn idee geen upgrade en geen waardevast merk.
Ik ga eerst kijken of het iets wordt met een SCM, nieuw of eventueel gebruikt als ik passends kan vinden.
Mocht iemand iets leuks zien of weten met spiraalas......
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.