Welke VVD met spiraalas ter vervanging van A3 31?

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Ik heb de indruk dat Felder in Duitsland de verkoop naar zich toe heeft getrokken. Nog niet zo lang geleden (6 maanden) waren er verschillende webshops die Hammer aanboden (met prijzen zichtbaar). Die vind ik echter niet meer terug. Online lijkt er niets meer verkrijgbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Ik heb de indruk dat Felder in Duitsland de verkoop naar zich toe heeft getrokken. Nog niet zo lang geleden (6 maanden) waren er verschillende webshops die Hammer aanboden (met prijzen zichtbaar). Die vind ik echter niet meer terug. Online lijkt er niets meer verkrijgbaar.
Dat viel mij ook op, bij SCM is er best wat te vergelijken online, maar Felder zo goed als niet. Prijsfixing lijkt Felder niet vreemd. Leuk voor de resale value, maar niet bij koop.
Nog een argument wat voor SCM spreekt dus......
 
  • Leuk
Waarderingen: mathieu

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Een groot verschil tussen de Hammer en SCM is dat Hammer door Felder in de markt gezet is als een pro-sumer merk. Die reeks is duidelijk goedkoper dan de Felder range, maar is ook veel lichter uitgevoerd. Bij SCM is het omgekeerde aan de hand. Die hebben de duurdere range als uitgangspunt genomen en deze wat vereenvoudigd/uitgekleed. Dan heb je dus een robuustere machine. Maar de focus van SCM is steeds verder aan het verschuiven naar grotere industriële machines voor de echte grootverbruikers in de houtindustrie. De Classic-range (waar deze machines onder vallen) krijgt steeds minder aandacht, waardoor ik verwacht dat innovaties uit zullen blijven.

Als je voor 52 cm wilt gaan, dan heb je hier een idee van de prijs: €11.799 plus BTW.
 
Laatst bewerkt:

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Pfoe....ook erg mooi en betaalbaarder dan Felder, maar nog steeds een hoop geld. Qua achtergrond en merk ook aantrekkelijk. Ik ga iig eens informeren of ik de scm machines ergens kan bekijken.....

Misschien geen eerlijk vergelijk, maar ik heb ook Robland als kandidaat gekregen vanuit een leverancier. Die beweert bij hoog en laag dat de kwaliteit daarvan de laatse jaren echt met sprongen is verbeterd (wij van WC eend.....), heeft iemand daar een mening over en/of ervaring mee? Dat zal naar ik verwacht wel een stukje vriendelijker geprijsd zijn....
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Kijk ook eens of je een tweedehands Casadei PFS 41 ES of PFS 52 ES kunt vinden. Casadei maakt deel uit van de SCM group is daarbij een beetje een premium merk. Het is daardoor wat duurder dan SCM, maar heeft vaak net wat meer opties. Ze waren eerder met een spiraalas. Het kan daarom zijn dat een tweedehands Casadei aan jou eisen voldoet en goedkoper is dan een nieuwe SCM.

Casadei heeft ook de PFS 41 en PFS 52 (dus zonder ES). Die lijken niet geleverd te worden met spiraalas. De documentatie daarover is summier, dus check of dit klopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead en Emilio

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Heb je de 410 mm echt nodig? Ik zie nu dat Axminster een SCM FS 30 G met spiraalas verkoopt voor £3700 / €4300. Normaal kan Axminster die voor hetzelfde geld ook leveren in Nederland (dus zonder extra importkosten). GereedschapPro zou als reseller van Axminster deze ook moeten kunnen leveren. Wel komen er de verzendkosten bij. Het is natuurlijk een veel lichtere machine (gewicht, vermogen, etc.) en is een machine op 230V. Je mist een aantal van de features van de andere SCM's of Casadei's. Daar staat tegenover dat deze aanzienlijk goedkoper is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Heb je de 410 mm echt nodig? Ik zie nu dat Axminster een SCM FS 30 G met spiraalas verkoopt voor £3700 / €4300. Normaal kan Axminster die voor hetzelfde geld ook leveren in Nederland (dus zonder extra importkosten). GereedschapPro zou als reseller van Axminster deze ook moeten kunnen leveren. Wel komen er de verzendkosten bij. Het is natuurlijk een veel lichtere machine (gewicht, vermogen, etc.) en is een machine op 230V. Je mist een aantal van de features van de andere SCM's of Casadei's. Daar staat tegenover dat deze aanzienlijk goedkoper is.
230V en minder dan 41cm is niet interessant, dan hou ik de Hammer gewoon. Ik wil niet achteruit, het moet wel een upgrade zijn.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
aan 8.400 ex + 900 voor de spiraalas
actieprijs op te vragen
dat de vandikte op 4 zuilen staat, is een pluspunt
(hoe dat bij andere hedendaagse machines buiten mijn scm zit, weet ik niet)

Bekijk bijlage 123135
Fijn dat er iig ergens iets van prijsinfo staat, thanx!
Zware machine en het ziet er op het oog netjes uit, maar opnde 1 of andere manier heeft Robland geen hoog kwalitatieve klank bij mij. Dat is eigenlijk alleen gebaseerd op wat recensies en nul op eigen ervaring. Dus ik ben wel benieuwd of iemand dat wel heeft?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Kijk ook eens of je een tweedehands Casadei PFS 41 ES of PFS 52 ES kunt vinden. Casadei maakt deel uit van de SCM group is daarbij een beetje een premium merk. Het is daardoor wat duurder dan SCM, maar heeft vaak net wat meer opties. Ze waren eerder met een spiraalas. Het kan daarom zijn dat een tweedehands Casadei aan jou eisen voldoet en goedkoper is dan een nieuwe SCM.

Casadei heeft ook de PFS 41 en PFS 52 (dus zonder ES). Die lijken niet geleverd te worden met spiraalas. De documentatie daarover is summier, dus check of dit klopt.
Ik zal eens zoeken, zet hem op de lijst
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.261
310
Heelsum
Niet voor zover ik weet en al kon het, dan verwacht ik niet dat dat de investering waard is.
Het zou de moeite waard zijn die vraag te stellen want lijkt me dat de kosten alleszins meevallen, de is echt een dikke extra feature. Maar ja kom je weer bij de onaardige mensen uit...
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Het zou de moeite waard zijn die vraag te stellen want lijkt me dat de kosten alleszins meevallen, de is echt een dikke extra feature. Maar ja kom je weer bij de onaardige mensen uit...
Felder kan het niet, ik heb wel een geupgrade langs zien komen via een handelaar.
Als Felder het zou doen is het zeker niet interessant, de meerprijs is geen duizenden euro's, maar een paar honderd en daar koop je niet eens de as voor ben ik bang.
De machine verkoopt zo ook prima, ik wil ook breder, dus ga ik echt niet doen.
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Bel ook even SCM Nederland voor een prijsopgave.
Vorig jaar (of is het ondertussen al 2 jaar geleden), hadden ze de Minimax fs41es in de aanbieding. Die was toen goedkoper dan het vergelijkbare model van Holzkraft in Duitsland.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.788
749
Enschede, Twente
Felder kan het niet, ik heb wel een geupgrade langs zien komen via een handelaar.
Als Felder het zou doen is het zeker niet interessant, de meerprijs is geen duizenden euro's, maar een paar honderd en daar koop je niet eens de as voor ben ik bang.
De machine verkoopt zo ook prima, ik wil ook breder, dus ga ik echt niet doen.
Klopt — upgrades naar spiraalas kan niet bij Felder. Er is wel een Amerikaans bedrijf dat spiraalassen voor Hammers maakt. Als ze het niet op voorraad hebben, dan op aanvraag. Maar wat me herinner is dat het heel prijzig is, nog afgezien van transport en importkosten (en de dure dollar!).
Ik heb zelf de A3 31 met spiraalas & ben er zeer tevreden over. De hier aangedragen opmerkingen over de 41 die minder stabiel zou zijn, ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Maar dat zegt mss meer over mij dan over de machine. : )
 
  • Leuk
Waarderingen: TinoT en Emilio

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Bel ook even SCM Nederland voor een prijsopgave.
Vorig jaar (of is het ondertussen al 2 jaar geleden), hadden ze de Minimax fs41es in de aanbieding. Die was toen goedkoper dan het vergelijkbare model van Holzkraft in Duitsland.
Al gedaan, maar duurde wel een week of 2 voordat ze net een offerte konden komen. Zou leuk zijn als dat nog steeds zo is, lijkt me een mooie machine.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Klopt — upgrades naar spiraalas kan niet bij Felder. Er is wel een Amerikaans bedrijf dat spiraalassen voor Hammers maakt. Als ze het niet op voorraad hebben, dan op aanvraag. Maar wat me herinner is dat het heel prijzig is, nog afgezien van transport en importkosten (en de dure dollar!).
Ik heb zelf de A3 31 met spiraalas & ben er zeer tevreden over. De hier aangedragen opmerkingen over de 41 die minder stabiel zou zijn, ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Maar dat zegt mss meer over mij dan over de machine. : )
De opmerkingen over de 41 zijn op meer plekken te vinden en de verkoper hintte ook wat zoals aangegeven. Ik denk niet dat het voor mij de juiste keuze is uiteindelijk.
Retrofit met onderdelen van derden is niet per se waardeverhogend, dus dat risico ga ik simpelweg niet nemen. Ik ga eerst kijken of ik een leuk geprijsde stap op kan vinden, zo niet dan kan ik altijd nog andere opties gaan overwegen.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Lees de antwoorden die Tuoh (Andre) over dit onderwerp heeft geschreven eens na. Hij had een bijzonder goede kijk op het functioneren van dergelijke machines. Zijn voorkeur in kwaliteit was volgens mij ook SCM, Felder en daarna Robland. Als je leest wat Tuoh schrijft over de Robland machines komt je onderbuikgevoel over de kwaliteit van dat merk overeen met dat wat Tuoh gemiddeld erover schreef. Alhoewel ik zojuist een oud draadje van hem las over een Robland combinatiemachine die wat betreft bepaalde onderdelen volgens hem weer beter was dan Felder. Tsjah... 😉 in datzelfde draadje schrijft hij ook dat Robland flink aan de weg getimmerd heeft en flink heeft meegekeken bij de concurrentie, ten gunste van de kwaliteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.