restauratie Boesch 560

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
Dank jullie wel allemaal!! Het is inderdaad nog een hele winter wachten maar er moet nog heel wat gebeuren tot de boot zover is.
Nu begonnen met de bedrading etc. Misschien ben ik wat te veel perfectionist voor dit soort werk. Maar ja, je kan het maar 1 keer goed doen!

okt2013.jpg
 

WR1944

Oud hout
Het is inderdaad een plaatje. Op één van de werven (Amels) van het bedrijf waar ik werkte heeft men Italianen ingehuurd voor het lakken van de jachten. De uiteindelijke kwaliteit is beter dan van auto's als Ferrari en Lamborghini. Maar ik denk dat jij die Italianen nog een poepie kan laten ruiken.
Als je gaat varen draag je dan een crime scene pak om maar niets te besmeuren?
 
Laatst bewerkt:

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
Lol, m'n vriendin zegt dat ik er toch nooit mee zal varen omdat het te warm, te koud, te nat, te druk of enig ander excuus.

Zal wel meevallen, maar die eerste kras.... Hoop maar dat ik 'm zelf maak :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De kikker ligt los, als je goed naar het gaatje linksonder kijkt zie je witte bies zitten die door het hout loopt
 

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
De kikker ligt inderdaad nog los. Hij zit met 4 schroefjes op het dek geschroefd. Dit is alleen maar voor de "sier"
Op het zowel het voor als achterdek zitten deze kikkers/hijsogen. Aan deze hijsogen kan de boot uit het water getild worden.
Het zou een beetje zwak zijn om dit aan het dek te bevestigen.
Zoals je op de foto hieronder kan zien (deze is van de kikker mid achter maar heeft het zelfde principe) wordt de kracht opgevangen door
een trekstang welke direct aan de kielbalk bevestigd wordt. Met het draadeind zet je het hijsoog op "spanning" zodat wanneer er getild wordt er geen kracht
op het dek komt maar dus op de kielbalk.

det_79.jpg
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Helaas zitten er in de volgende stappen weinig houtbewerkings handelingen. Maar ik blijf posten tot de boot klaar is.

Ik haak nu pas aan in dit draadje (nou ja, draadje... ?!). Ik heb van begin tot einde zitten genieten. Wat een geweldige vormgeving als uitgangspunt en - man man man - wat is het al een plaatje om naar te kijken. Al die uren en uren werk... ik hoop oprecht dat je kunt genieten van de eerste tewaterlating en de eerste proefvaart (en dus niet van begin tot eind met samengeknepen billen zit :eek:).

Maaruh... over die eerste vaart gesproken: ga je ook in stijl aan boord ?? Een pak van Italiaanse snit is minimaal noodzakelijk !

Heel veel succes met de verdere opbouw !
 

Bram Sieraad

Nieuw lid
21 dec 2013
3
0
in een woord wauw!!!!!!!!!
ik heb nu zelf ook een boesch junior met BB motor gekocht
ik heb inderdaad wel wat werk ik dacht dat ik deze zomer kon varen maar ik moet het nog maar zien.
ik zit te denken of ik een nieuwe bodem op een oud onderwaterschip kan maken ??

wie kan mij helpen?
 

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
Beste Bram, leuk dat er weer iemand aan een nieuw project begint!
Maak misschien een nieuwe post aan en plaats wat foto's dan kunnen we je vast op weg helpen.

Groet, Paul
 

Bram Sieraad

Nieuw lid
21 dec 2013
3
0
Beste Forummers
Zo
de boot is gekeerd en mijn hemel zeg, de vorige eigenaar heeft hem ingepakt met polyester. ik hoef jullie niet te vertellen hoe het eruit zit de gehele bodem is gedelamineerd, nu heb ik een zijde verwijderd zodat ik alles kan schoonmaken en de schroeven eruit kan halen het is begonnen.
ik zet eerdaags wat foto,s op het forum.
 

Bram Sieraad

Nieuw lid
21 dec 2013
3
0
nou ik had even niets te doen en heb 1 zijde van de de bodem verwijderd tjonge wat een mooi hout zeg, hier en daar een beetje verweerd ik zal dit moeten behandelen met ontwerings water oid.
er zitten wel wat slechte plekken in de ribben maar die kan ik repareren de boeg is ook wel wat aangetast gelukkig is dit een los stuk zodat niet de hele onder kant vernieuwd moet worden.

ik zal een nieuwe post maken en proberen wat foto's er op te zetten
 

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
Beste Volgers,

Even een korte update tussendoor. Na een maand vakantie in USA de draad weer opgepakt en bezig met het opbouwen van de boot.
Het dashboard bekleed en alle meters erin gezet. Het toewerken naar het eind is geweldig!
Ook ben ik bezig met het opbouwen van de motor. Hiervoor een flink aantal onderdelen meegenomen uit de USA.

560 1.jpg
560 2.jpg
560 3.jpg
 

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
Laatste tijd besteed aan het in elkaar zetten en opstarten van de motor. Deze is nu klaar en loopt dus kan na het bekleden in de boot gezet worden.
Dit (paas) weekend de boot geschuurd om te kunnen polijsten. Eerst geschuurd met granaat P1500, hierna met platin 2 S2000 en S4000 (alle van festool).
Echt al het stof is er uit en het is nu een spiegelglad (mat) oppervlak. Morgen komt m'n festool RAP 150 set en ga ik proberen er weer glans op te krijgen.

560 1.jpg
560 2.jpg
 
Laatst bewerkt:

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
Na een hele dag polijsten met korrel 5000 en 8000 is het resultaat geweldig (al zeg ik het zelf)
glimt als een spiegel en stofvrij! Het is alleen wat lastig om het resultaat goed op de foto te krijgen..
560.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.