Mijn 15m2 werkplaats

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
We zijn weer een stapje verder. De kopse kanten van de staanders heb ik ingesmeerd met een sealer en plekken met acrylaatkit gekit, zodat er niets ingewaterd kan raken.

IMG_9813.jpeg

Met de CNC heb ik de houders gemaakt waar de ”balken” (lees: bezemstelen) op komen te liggen.

IMG_9819.jpeg

Het hout was iets te dik voor mijn langste freesbit, waardoor ik ze met de lintzaag los heb gezaagd. Dan krijg je iets moois.

IMG_9817.jpeg

Ik had nog wat douglas over en daar heb ik 4 lage hindernissen van gemaakt.

IMG_9814.jpeg

Ondertussen heb ik de houders gemonteerd en alles al in een eerste laag verf gezet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor en Marijn

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
En mocht ze nog Femke Bol aspiraties hebben, dan kan ze voorlopig prima uit de voeten met de hoogste 2 hindernissen:D
In haar geval eerder Anky van Grunsven-aspiraties! Ze haalt het om over de hoogste ligger te springen en die is, volgens mij, hoger dan bij hordenlopen..
 
  • Leuk
Waarderingen: rinusdevos

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Met het maken van de hindernissen viel 2 keer de stroom uit als ik de kolomboor in het stopcontact stak. Hoe zou dit toch komen?

IMG_0133.jpeg

IMG_0134.jpeg

IMG_0135.jpeg

De kabel was op 3 plaatsen beschadigd. Dus maar een nieuwe geplaatst. Dat is eigenlijk best lastig op foto’s te krijgen. De oude heb ik verwijderd tot aan de schakelaar.

IMG_0138.jpeg

En weer alles nest aangesloten. Door de jaren heen heb ik goed gereedschap verzameld en hierdoor had ik nu de juiste Knipex tangen om te strippen en aderhulzen te plaatsen. Dan ben je zo klaar en blijft deze weinig zeggende foto over…..

IMG_0143.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en EdP

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.165
2.628
Als de machine in de zon staat, kan je er beter een pvc snoertje aan zetten. Rubber kabels gaan dan hard achter uit. Als je een snoer met aangegoten stekker gebruikt, heb je toch nergens adereindhulzen nodig? Alleen een paar kabelschoentjes en vermoedelijk een oogje voor de massa?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark Luitjes

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Als de machine in de zon staat, kan je er beter een pvc snoertje aan zetten. Rubber kabels gaan dan hard achter uit. Als je een snoer met aangegoten stekker gebruikt, heb je toch nergens adereindhulzen nodig? Alleen een paar kabelschoentjes en vermoedelijk een oogje voor de massa?
Je hebt gelijk. Ik heb zo’n Knipex set met oogjes, adereindhulzen, kabelschoentjes, etc., waardoor ik eigenlijk alles ”aderhuls” noem. Ja, ik weet dat het fout is. Hier heb ik een oogje, een kabelschoen en een stuk om 2 kabels te verbinden.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.165
2.628
Heb je een tang met verwisselbare bekken, of losse tangen voor de verschillende soorten?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Ik heb een set met zo’n soort tang. Ik heb waarschijnlijk een ouder model, met iets minder/andere functionaliteit.

IMG_0522.jpeg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.165
2.628
Dat is een mooi setje. De foto van het inwendige is nog van voor de vervanging van het snoer? Vandaar dat ik dacht dat je een tang had waarmee je zowel beklede als onbeklede kabelschoentjes kan knijpen. Daar heb ik vroeger wel naar gezocht, maar nooit kunnen vinden.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Die foto was voordat ik de kabel had vervangen. Ik maak meestal meerdere foto’s van de originele situatie, zodat ik de kabels/connectoren goed terug plaats.

Dit is overigens mijn set:

IMG_0147.jpeg

Onder de bakjes met onderdelen zit nog een rij bakjes en daar zitten wel een paar ongeisoleerde verbinders bij. Dat was ik vergeten, omdat ik ze nooit heb gebruikt.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
862
449
Noord-Veluwe
[Edit] Laat maar. Ik was aan het bazelen en was in de war met neopreen. Sorry voor de ruis.
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.165
2.628
Zo te zien kan je met jouw tang ook niet geisoleerde kabelschoentjes knijpen met het midden deel. Die gebruik ik het meest.
 
  • Leuk
Waarderingen: rmenkveld

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Het volgend project kan beginnen! Ik ga een nieuw tv-meubel maken:

Scherm­afbeelding 2023-12-12 om 16.56.50.png

Scherm­afbeelding 2023-12-12 om 16.57.18.png

Het gele wordt niet geel, maar is om aan te geven dat het een ander materiaal wordt. Het licht grijze en donker grijze wordt multiplex. Over het gele twijfel ik nog. Het ontwerp is sterk afgeleid van een Pastoe TV meubel, maar dan aangepast aan de situatie bij mij thuis. Zo moet het o.a. passen onder een vensterbank.

Het hout is ook binnen en heb hierbij gekozen voor thermo fraké. Dit is thermisch gemodificeerd hout, waarbij het extra duurzaam is. Dat is natuurlijk niet nodig voor een TV meubel, maar het geeft het hout een mooie kleur. Het wordt soms gezien als een goedkoper alternatief voor noten. Het ruikt wel naar aangebrand caramel, dus hopelijk wordt die geur minder. Ik twijfelde tussen essen en fraké.

IMG_0451.jpeg

IMG_0452.jpeg

Het hout is ook binnen :

IMG_0454.jpeg

IMG_0455.jpeg

Het heeft een andere kleur als het stuk met een laagje Rubio Pure.

IMG_0453.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh en Petrolhead

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.