Mijn 15m2 werkplaats

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Komt ook omdat er op de foto ' inca' staat, ha,ha.
Maar even serieus....wat heb ik nou gewonnen? :)
Een geheel verzorgde rondleiding door mijn atelier door de directie, aangevuld met een kop koffie en gebak. En natuurlijk de eeuwige roem!
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.998
823
Omgeving Leiden
Een geheel verzorgde rondleiding door mijn atelier door de directie, aangevuld met een kop koffie en gebak. En natuurlijk de eeuwige roem!
Dat klinkt niet gek. Vlaai ook niet. En geeft een aanwijzing dat ik van regio Leiden een keer naar het schone Limburg moet gaan. Als ik eens in de buurt ben, dan stuur ik je een Pb.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Daar ga ik zeker plezier van hebben! Ik had eerst gekeken voor een tweedehands Domino. Maar ik zag alleen oude machines, waar niet veel minder dan de nieuwprijs voor werd gevraagd. Dan is dit een betere keuze.
 
Laatst bewerkt:

hdv

Post veel
24 nov 2019
857
445
Noord-Veluwe
Geweldig apparaat. Het is verbazingwekkend hoe snel je ermee overweg leert gaan. En ook hoeveel toepassingen je er binnen de kortste keren voor weet te verzinnen. Check wel even of de diepte-instelling netjes terug veert. Dat deed die bij mij namelijk niet toen ik 'm kocht. Is overigens wel netjes opgelost door Festool toen ik het aangaf.

Er zijn vrij veel accessoires beschikbaar. Maar de meeste daarvan zijn compleet overbodig. De accessoire die ik zo'n beetje het meeste gebruik is de dwarsaanslag (QA-DF). De enige 2 niet-Festool extra's die ik voor mijn DF500 heb zijn de Bigfoot van TSO (die is breder dan de voet van Festool zelf die je ook in jouw systainer hebt en dat werkt echt fijner) en de Domino Joinery Table van Veritas. Die laatste is echt heel fijn als je veel met smallere stukken hout werkt of met afwijkende vormen. Overigens is dat ding een kopie van een idee van Ola_C, dus je kunt het ook zelf bouwen (was ik te lui voor). Zie
 
  • Leuk
Waarderingen: L.N.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Een dergelijke machine moet natuurlijk goed opgeborgen worden. In het verleden heb ik al een karretje gemaakt voor systainers en nu ga ik er nog 1 maken.

Je begint met het zagen van wat plaatmateriaal. Ik ben elke keer dat ik zaag weer zo blij met met SCM zaag!

IMG_5617.jpeg

En dan met behulp van wat klemmen, lijm, wielen en een tacker heb je een doos.

IMG_5618.jpeg

IMG_5619.jpeg

En daar moet natuurlijk nog een eiken randje op....

IMG_5620.jpeg

IMG_5621.jpeg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Het is een karretje voor tools, waardoor er een maximum aan tijd is die ik eraan wil besteden. Verstek gaat mij dan iets te ver. Als het iets voor in huis was, dan zou het zeker in verstek komen....
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Ik ben ook niet zo van de pocketholes, voornamelijk omdat je heel goed moet nadenken waar je ze plaatst zodat je ze niet ziet en dat is hier heel lastig. Daarnaast zijn in dit geval brads en lijm meer dan voldoende.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.702
101
Utrecht
Ik ben ook niet zo van de pocketholes, voornamelijk omdat je heel goed moet nadenken waar je ze plaatst zodat je ze niet ziet en dat is hier heel lastig. Daarnaast zijn in dit geval brads en lijm meer dan voldoende.
Ik ontkwam er niet aan in mijn laatste b(r)ouwsel, daarnaast gaf het iets meer snelheid aan de bouw. Functionaliteit ging hier voorop.
Helaas zijn er in dat bouwsel dus wel drie plekken waar ze zichtbaar zijn, maar "DILLIGAF" :cool: :ROFLMAO:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.