meubelmakerskistje II

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Dat is een tof project!

Komen er ook nog van die kleine lades in zoals in het 1ste Kissie van Roeland? Je hebt het ook over een eventueel bouwpakketje? Gaat dat door en idee van de prijs?
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Dat is een tof project!
Komen er ook nog van die kleine lades in zoals in het 1ste Kissie van Roeland? Je hebt het ook over een eventueel bouwpakketje? Gaat dat door en idee van de prijs?

lades
Op de twee schetsjes zijn inderdaad geen lades te bekennen maar ik weet ook nog niet hoever Roeland is met het een en ander hij krijgt het er strak maar druk mee .(Hij moet natuurlijk ook nog zijn eigen zaak runnen )

bouwpakketjes
Over de bouwpakketjes heb ik zelf niet gezegd maar het was een idee van een aantal forum leden denk wel dat Rick daaraan wil mee werken ,eigenlijk is dat pas van belang als we weten hoeveel " slachtoffers" mee willen doen met het projectje .
Eeuh meneer Rick leest u mee ?

Sam ponette had het erover om eventueel het ontwerp van het meubelmakerskissie II te gebruiken voor de cursus sketchup nu als dat geen symbiose is .

meneer Roeland
Alloo meneer Roeland kun je al wat vertellen ???
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Nou... ik zei al eerder dat ik nu met te veel dingen tegelijk bezig ben en dus niet ook nog eens met dit kistjeproject mee moet doen. Maar ik las dit item nog eens van begin en vind het toch wel heel verleidelijk om mee te doen. Ik weet zeker dat ik veel kan leren van dit gezamenlijk mooi project. Ik denk er over.

mvg
klaas
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Wat mij betreft mag je met van alles de houtjes te lijf gaan zolang je ermaar over vertelt en ook de bloopers he .... immers fouten zijn verplicht


Heb wel niet zoveel met een kissie, maar het wordt toch steeds verleidelijker, zeker als er ook nog voor een redelijke prijs een bouwpakketje van komt (eventueel met de mogelijkheid tot reserve onderdelen:D
Fouten verplicht is geen probleem, maar zou dit forum dan niet op tilt gaan?:eek:
 

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
(stok in het hoederhok) Zouden we geen gereedschapskabinet kunnen maken?
Roeland heeft nu al zo een mooie kist, een kast (met fantasietjes aan) zou toch ook leuk zijn?

(mss wel een late reactie)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.711
2.573
Gaanderen
Er zijn vele leuke projecten. Hoewel ik een kabinet in mijn w.p. wel kan waarderen lijkt het mij voor een eerste project te groot. Bovendien kost zo'n kabinet in mooi hout best wel wat. Het lijkt mij het beste om het niet te groot te maken en er veel technieken in te stoppen. Zoals overlapse en ingelatenverbindingen, pen en gatverbindingen, verstek en zwaluwstaartverbindingen. Variaties hierop met de hand en of machine, het maakt niet uit als je de fouten die je maakt maar deelt en zegt of het met de hand of machine gemaakt is. Als laatste wil ik zeggen dat als je niet meedoet je ook geen fouten kan maken in de uitvoering. Je bent natuurlijk als fout als je niet meedoet. Misschien ben ik dan zelf wel fout. De tijd zal het leren.
 

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Bovendien kost zo'n kabinet in mooi hout best wel wat.

Ik meen mij te herinneren ergens een prijs van 30 Euro aan hout gezien te hebben... Ik had meer verwacht zal veel van de houtleverancier afhangen en natuurlijk de houtsoorten en kwaliteit. Vandaar dat een soort van groep aankoop interessant kan zijn.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
@handig 18
Ik zie het als groot avontuur om het een en ander te leren en op tilt gaan welnee het gaat bruisen van actie op het forum TOPPIE !!

Ik meen mij te herinneren ergens een prijs van 30 Euro aan hout gezien te hebben... Ik had meer verwacht zal veel van de houtleverancier afhangen en natuurlijk de houtsoorten en kwaliteit. Vandaar dat een soort van groep aankoop interessant kan zijn.
en @armadaman
Die prijs heb ik niet genoemd als ik het mij goed herinner was dat iets wat Roelof zei (bij kisie I) maar Roeland heeft natuurlijk het hout toen ,neem ik aan , ook zelf gemachineerd met de vlak/vandiktebank of geheel klassiek met de puike schaafjes .e.a hangt natuurlijk ook af van de gebruikte houtsoorten en in welke kwaliteit.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Dit is weer een geweldig initiatief van dit forum!
Desondanks denk ik dat ik (op dit moment) niet mee zal doen omdat ik voor zo'n kissie niet echt een toepassing heb. Ben zelf een voorstander van een gereedschapskast en heb nogal wat werkstukken die voorrang krijgen. Daarbij zal ik toch weer vergeten om foto's te maken van al mijn miskleunen :rolleyes:...
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
[QUOTE
en @armadaman
Die prijs heb ik niet genoemd als ik het mij goed herinner was dat iets wat Roelof zei (bij kisie I) [/QUOTE]
Ach René
Ik vond het een mooi idee en ook een mooie prijs. Mocht het anders worden dan hoor-lees ik dat vanzelf wel. Ik hoop niet dat de prijs uit de bocht schiet, ik ben alleen maar GAMMA prijzen gewend :D:D:D
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
[QUOTE
Ik vond het een mooi idee en ook een mooie prijs. Mocht het anders worden dan hoor-lees ik dat vanzelf wel. Ik hoop niet dat de prijs uit de bocht schiet, ik ben alleen maar GAMMA prijzen gewend :D:D:D[/QUOTE]


Anderzijds: hier is een unieke kans op een geweldige en vrolijke cursus onder veelkoppig deskundig toezicht. Bedenk dat je al de deskundige tips en adviezen hier wel en bij de Gamma niet krijgt :)

met vr. groet,
klaas0639
PS: potverdorie, ik heb nog niet eens besloten of ik wel mee zal doen en verval nu al in verdediging van dit project :)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
klaas0639
PS: potverdorie, ik heb nog niet eens besloten of ik wel mee zal doen en verval nu al in verdediging van dit project :)

Ken je deze Klaas :waar het hart vol van is, loopt de mond van over. Het onderbewuhst zijn heeft al (lang) besloten om mee te doen alleen je beseft het zelf nog niet .
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Heb begrepen van Roeland dat ie vandaag aan het teken gaat om het een en ander duidelelijk op papier te krijgen zodat Sam Ponette (TOPPIE) er een mooie sketch up tekening van kan maken .
Nu... dat gaat toch toppie !
Roeland heeft mij zelfs nog wat foto's gestuurd van een tooltje wat hij gemaakt heeft .... maar daar ga ik verders niet over vertellen dat mag Roeland doen als hij dat wilt .

Tja het begint nu toch langzamerhand vorm te krijgen dus wordt het tijd om de beiteltjes te slijpen/wetten de werkplek wat te ordenen .

Maar vertel is hoe beleven jullie dit allemaal ?
-Zijn jullie er klaar voor of hebben we Knikkende knietjes ?
-antidepressiva /stressballen klaar gelegd ?
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Weet je, laat ik heel openhartig zijn :)

Ten eerste
Bij mij gaat al het uitvoerend houtbewerken 10 keer zo langzaam als bij jullie. (Plannen maken gaat wel goed)

Ten tweede
ik ben bezig met:
1. Bouw van een zelf ontworpen superschijfschuurmachine. Zal er tzt hier verslag van doen, ook als het mislukt.
2. Reparatie van de kozijnen van mijn huis (korvee maar ook leuk)
3. Revisie oude draaibank. Pas gekocht. Prachtig ding maar is een bewerkelijk opknappertje. Beter gezegd: moet er nog aan beginnen :)
4. Kolomboormachine gekocht. Idem. Misschien cancel ik dat en koop iets beters.
5. Bouwen van een werktafel. (Gelukkig bijna klaar)
6. Schrijven van een boek (zal ik hier niks over vertellen, is zwaar off topic).
7. Nadenken over bouwen van een alom indruk makende stoel. Ben geraakt door het boek van Stefan During " Een leven vol stoelen". En nou begint Rick ook nog te juichen over stoelen. Potverdorie.
8. Oud gereedschap, ooit van een oudoom geweest, opknappen.
9. Heb maar een heel kleine en ongeisoleerde garage/schuur. Gelukkig net een prachtig, goed geisoleerd en verwarmd gebouwtje kunnen huren. Moet het nog "even" inrichten. Dit lost ook het escalerend probleem met mijn vrouw op. Ze werd gek van die stoffige nieuwe dure hobby van mij.
10. Volg een stimulerende (ook dat nog) cursus houtbewerken in Winsum, Prov Groningen

Nu weten jullie alles.
Dus.... .... .... , het lijkt me hartstikke leuk mee te doen. Het zal er wel van komen vrees ik. Er zitten te veel enthousiaste mensen op dit forum.


klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.