De bouw van mijn Mancave...

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ok, daar is toch wel over nagedacht :D

De modules kunnen gewisseld worden, de zaag kan dus een positie verplaatsen en heeft dan een stuk meer ruimte
Over aan de kopse kant werken had ik niet zo in mijn visie, maar ik begrijp je punt
Waar ik zelf nog aan zit te denken aan soort van aanhangblad dat ik aan het werkblad kan plaatsen en daarin kan ik naar keuze een frees of zaag plaaten
Uiteraard is deze ondersteunt met 2 poten
Zo kan ik deze plaatsen waar ik wil en krijg ik extra veel ruimte
Door de tafel goed uit te denken kan ik deze ook nog een kwartslag draaien waardoor ik in theorie in 4 richtingen kan werken

De opstelling zoals deze nu is, is niet ideaal (weet ik) maar in de vorige opstelling hadden bij freesmodules een plekje en de zaag lag onder de werkbank (wordt deze ook niet beter van)
Nu heeft deze een plekje en als ik hem elders wil gebruiken kan ik hem er zo uit pakken
Dat was een beetje mijn doelstelling (en ik ben tevreden)
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Als jij er maar tevreden mee bent Toxiq dat is tenslotte het belangrijkste want ieder werkt op zijn eigen manier, wat handig is voor de ene is daarom niet handig voor die andere, je bent goed bezig iig.

Groetsels
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Helemaal waar, maar zoals ik wel eens eerder aangaf, ben redelijk nieuw in houtland, dus sommige dingen zie ik niet altijd, dan is dergelijk commentaar juist fijn want dat geeft weer stof tot nadenken over praktische zaken
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Goede vrijdag niet veel gedaan, zaterdag een dag met gemengde gevoelens, onze pup moest ik weg brengen, er kwamen wel 2 kanjers voor terug, maar toch deed het pijn
Daarna pasen en die hebben we gevuld met deze twee dames, het was mooi weer dus lekker naar buiten

banner.jpg

Vandaag rond de middag weer wat tijd om een paar stappen in de goede richting te doen

Van reststukken MDF wat over is van het werkblad zaag ik haaklatten (french cleats)
P1090365.jpg

Als maatstaaf voor de tussenliggende afstanden houd ik doosjes schuurpapier aan, dat had ik boven de vorige werkbank ook en dat vond ik ideaal
Nu zijn niet alle doosjes hetzelfde, dus de onderste en bovenste schelen een paar mm en daarmee kan ik alles kwijt wat ik normaal in mijn handen krijg
P1090366.jpg

In een vorig leven was ik eens begonnen aan iets voor de freesjes, maar dat was niet echt goed gelukt, het is ook nooit afgemaakt (getuigen de vele gaten die ontbreken)
Daar moet ik wat beters op verzinnen, maar voor voorlopig toch maar op gehangen, al was het maar omdat het nu een beetje aangekleed begint te raken
P1090367.jpg

De beitels passen ook niet meer in het rekkie, toen ik die maakte was de hele collectie niet compleet, nu wel
P1090370.jpg

In polen vind je nog wel eens errug goedkoop gereedschap dat er te goed uit zien om slecht te zijn
én... dit zijn typisch van die dingen die ik denk niet vaak nodig te hebben, maar als het dan nodig is dan grijp ik in ieder geval niet mis
Ik meen voor die setjes (beide) rond de 8 euro per stuk betaald te hebben
P1090371.jpg

Ook zo een ding, vaak nodig.... nehhhh, handig, ja zeker wel
P1090372.jpg

Ik heb nog stukken rail over van de vorige werkbank
Waarschijnlijk komt er hier een deel, daar kan ik de mitter1000 dan gebruiken en de LS-Positioner zweeft er mooi overheen
P1090375.jpg

De andere rails komt denk ik hier, echter wordt dat een andere rail, maar wel één waar ik ook de Mitter1000 op kan gebruiken
P1090376.jpg

Zo langamerhand wordt het steeds voller
Echt opgeruimd is het niet omdat er nog veel handige dingen missen om de spulletjes aan de haaklatten op te ruimen, maar dat komt vast en zeker goed
P1090378.jpg

Toch een lekker gezicht als ik zo even door de Man's cave kijk, want dat begint het nu écht te worden
P1090379.jpg

P1090380.jpg

P1090381.jpg
 

Bijlagen

  • P1090373.jpg
    P1090373.jpg
    79,8 KB · Weergaven: 1.350

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Bij gebrek aan een betere omschrijving: Dikke poep! :)

De dames voegen de daad geregeld bij het woord, maar ze zijn zó leuk...heerlijk
Nu nog even leren dat de man's cave het leukste plekje in huis is en machine niet eng zijn, dan zit ik gebamzaaid ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nee dat heb ik niet, eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar ik heb zo een bosch bouwradio staan en die kan aardig op een standje 'hard' dus dat is voldoende
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ut is niet veel, maar toch weer een klein stukje verder

Een paar maanden geleden kocht ik flinke stapel stopcontacten, tijd om er eens wat te gaan monteren
Echter zijn er sommige met montage plaatjes, een deel is op een doos geknutseld en enkele helemaal niets
Daar moet dus eerst eenheid in komen
P1090382.jpg

De overbodige troep haal ik er af
P1090383.jpg

Evenlater een stapeltje identieke stopcontacten
P1090384.jpg

Van een afvalstuk multiplex (10mm) zaag ik wat plaatjes
P1090385.jpg

En frees er een randje aan/af ?
P1090386.jpg

Hmmm, gevalletje budgetmultiplex of ging ik te snel op de freestafel, volgens mij een combi van beiden, nadat ik dit zag ging ik langzamer en heb ik het niet meer gehad (kan iemand hier iets nuttigs over zeggen ?)
P1090387.jpg

En uiteraard moest er een kleurtje op ;)
P1090388.jpg

Ziet dat er weer leuk uit of niet....
P1090390.jpg

Die beschadigde plaatjes heb ik niet vervangen, die monteer in helemaal voor in met de beschadigde kant naar de hoek toe, dan zie je het niet
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Dat is netjes toch zo. Pas geleden heb ik een deur gemaakt logo eruit gefreesd en een paar verticale gleuven toen bleek dat op 7 mm diepte de geperste lagen niet goed verlijmd waren. Ik denk dat dat bij jou nu hetzelfde euvel is. Ik werd er niet vrolijker van de deur was haast klaar en dan dat. Kon gewoon helemaal opnieuw beginnen.

Groeten peter
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja even een gaatje boren, plankjes zijn inmiddels droog en dan kan de boel er op geschroefd worden

PeterL, een hele deur, dat is balen, waarom heb je die gaten niet geplamuurd ?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Waaaaaar waren we gebleven.... Oh ja, stopcontacten


De plankjes waren droog, dus eerst maar even wat gaten boren, de 'kunstofboor' (alhans zo verkoopt ecotools ze) vliegt er doorheen, wat een heerlijk ding
Na 1 plankje besluit ik dat het sneller kan dus doe ik er 4 tegelijk
P1090391.jpg

Sommige bedrading die uit de inbouw dozen steekt is wel érg lang dus kort ik die wat in
Vroeger heb ik namelijk geleerd (ja écht waar) dat je de draad 1x in een lus legt, dat is dus je lengte, dus tot zo ver kort ik ze in
P1090396.jpg

Kijk, dat is al beter, bedrading netjes in het doosje en de draden voor het stopcontact steken er uit
P1090397.jpg

Houtje er op, stopcontact vastschroeven, bedrading aansluiten en...
P1090398.jpg

én de deksel er op, fraai...
P1090393.jpg

Not bad, Not bad at all ;)
P1090401.jpg
Overzichtje, ik krijg steeds meer lol in dat groen, het vrolijkt de boel flink op
P1090403.jpg

Je kan zeggen wat je wil, maar ik ben enorm gelukkig met zoveel stopcontacten...
Geen onnodig lange kabels over de werkbank
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ziet er fraai uit! Waarom heb je gekozen voor opbouwdozen en geen inbouw? Dat had met de isolatie toch goed gekund?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Omdat ik meer dan 2 stopcontacten wilde
nu had ik op de vorige werkbank 4voudige stopcontacten
maar zoveel als ik er nu nodig had werd een beetje te duur
Deze 3voudige kocht ik voor een zeer acceptabele prijs, dus heb ik het daar maar mee gedaan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.