De bouw van mijn Mancave...

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ja die vandal switches. Ik heb wel een sketchup tekening van een radbox, maar dat is voor de extreem waterkoeler.
Als je wilt kan ik die wel sturen, zo ja PM je email maar.

Maar weer ontopic voordat we Toxiq de wind uit de zeilen nemen ;)
Nog nieuws Tox
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Haha een heuse woodynology ;)
Wat me wel gaaf lijkt is een een lcd monitor ombouwen naar iets apparts
Niet zo een lelijk plastic ding op je buro maar een fraai houten design

Terug naar het oorspronkelijke topic :rolleyes:
Weer een stapel plankjes gezaagd en geschilderd, genoeg om alle stopcontacten te doen
Niet echt noemenswaardig om foto's van te maken

Afgelopen dagen mezelf afgevraagd hoe ik bepaalde dingen kan/wil opbergen
Ik dat eerst aan vaste planken maar ik trek het french cleat systeem verder door en daar maak ik planken voor die ik er aan kan hangen

Ik wil bijv. de TS55, OF1010, Schuurmachines en Domino binnen handbereik hebben en niet telkens in kisten
Ik had dus gedacht aan een plank die ik aan de frech cleats kan hangen en daarop kan ik dan deze machines leggen als ik ze niet gebruik

Morgen dus maar cleats zagen, foto's volgen natuurlijk
 
Laatst bewerkt:

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Misschien kan je daarvoor een soort holsters maken. Die kunnen dan met hun voorkant/open kant aan een cleat aan de voorkant van de werkbank hangen, en met de achterkant aan de wand. Dan kan je ze tijdens het werken mooi onder de hand parkeren, en zijn ze toch van het werkblad af. Lijkt me makkelijker dan iedere keer over de tafel heen ergens op leggen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Kun je dat toelichten klaas of heb je een voorbeeld, begrijp niet helemaal wat je bedoeld
Rendew, GoPro zit nog ergens in de krochten van de verhuisfase, dus filmen is er niet bij, helaas
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ik heb (ik denk op de FOG, een paar jaar geleden) eens een houder voor de TS gezien. Die hing aan de voorkant van de werkbank, met de voorkant gelijk aan de werkbank. De houder liep schuin naar beneden. Na het zagen kan je de TS in de houder schuiven. Voordeel: snoer ligt niet over de werkbank/je werkstuk.
Bij de Domino hetzelfde: je freest een paar gaten, en moet het volgende onderdeel inklemmen. Dan leg je de Domino even weg. Met stofzuigerslang en snoer over de werkbank is gewoon onhandig.

Ik heb geen voorbeeld, het is een idee dat ik in mijn hoofd heb voor mijn eigen werkplaats. (De koop van het huis gaat door, later meer!).
Misschien kan je het het beste vergelijken met die brabantie mandjes die je onder een legplank kan ophangen, voor je sokken bijvoorbeeld:

hangkast170703.jpg

Alleen hangt de 'holster' dan aan de voorkant ook met een french cleat aan je werkbankvoorkant, en loopt de bodem schuin naar beneden af. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is.

Groet, Karel
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ah ok, zo snap ik het beter, echter als ik hem aan de voorkant hang dan is er een grote bult waar je omheen moet lopen
Ik kan hem wel/beter onder de werkbank schuiven, ik zou inderdaad een simpele plank onder de werkbank kunnen maken die iets schuin loopt waar ik de ts zo ik kan steken
Dat is iets voor wat later, ik moet eerst eens kijken wat de plek zal worden die in praktijk het lekkerste werkt om met bijv. de ts al dan niet icm de liniaal aan de gang te gaan
Met een werkbank van een meter op 10 (7+3) is het niet handig om steeds een stuk te moeten lopen
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Hoeft ook niet zo moeilijk te zijn:

Ipv in hun systainer, gewoon rechtstreeks op de lade, zoals hier:
031_zpsa09dd536.jpg


of voor boven de werkbank:
16bd5dbd518b3ce16655051ebc2d3b58.jpg
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ah ok, zo snap ik het beter, echter als ik hem aan de voorkant hang dan is er een grote bult waar je omheen moet lopen

Ik wil dan aan de voorkant een 'kraag' maken. Aan de achterkant van die kraag zit dan ook een cleat. Als er een cleat langs de voorkant van je werkblad loopt kan je de holster daaraan ophangen, en steekt hij net als het sokkenmandje onder de werkbank.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Om eerlijk te zijn, ik zou je zaagmodule uiterste rechts in de lange vleugel van je werkbank plaatsen. Dan kan je lange platen zagen door de garagepoort open te zetten. Je kan erook perfect afkorten, en aan de rechterzijde zoiets plaatsen om je zaag in te zetten:
854d1229661401-crack-ts-55-blade-cover-mft-saw-holder1.jpg
 

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
plaats je TS wel op een plankje zodat er ruimte is voor dat uitschuifstofkapje (splinterkapje) aan de rechterkant van de zaag. Als je deze naar beneden hebt gedrukt om langs de track te zagen is deze iets lager en dan zet je hem er iedere keer op. Ik zet hem dan ook altijd op een plaatje (12mm ofzo).
 

Bijlagen

  • MFT-Saw-Holder1.jpg
    MFT-Saw-Holder1.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 1.418

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De modules heb ik nu willekeurig geplaatst, die kan ik naar wens wisselen
de tijd zal het leren wat lekkerder werkt
ik ben nog van plan een extra aanzet stuk te maken wat ik aan de werkbank koppel zodat ik er recht achter kan staan
dit is voor later en moet ik nog uitdenken
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Afgelopen dagen lekker niks gedaan aan de man's cave, moet ook kunnen....toch

Na veel wikken en wegen gekozen voor deze bakjes van de Action, ze zijn behoorlijk hufterproof, dat bleek wel uit een partijtje voetbal met één bakje
P1090425.jpg

In dit draadje liet ik al doorschemeren dat ik nog niet wist hoe ik bepaalde zaken (machines) wilde ophangen zodat deze makkelijk te pakken waren
uiteindelijk besloten de french cleats door te trekken naar de korte muur
P1090426.jpg

Om het eea op te kunnen hangen moesten er wel extra laten gemaakt worden
Met een paar benchdogs als geleiders deed ik dit op de CMS module, dit werkt perfect
P1090428.jpg

Bak voor de TS55
P1090430.jpg

Samen met de OF1010 aan de wand
P1090431.jpg

En vervolgens heeft ook de domino frees een eigen plekje verworven
P1090432.jpg
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
heb je de bakjes alleen gelijmd? tevens, op hoeveel graden heb je die french cleats gezaagd?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nee ik heb de bakjes niet gelijmd, alles geschroefd, ik geloof wel dat blijft zitten
De cleats heb ik op 45 graden gezaagd

Nu nog even wat rond surfen en ideeën opdoen voor:

- Hamers
- Accuboormachine
- Tekenhaken

Er zijn nog wel meer dingen die ik ga ophangen maar daarvan weet ik wel hoe ik die wil plaatsen, van de bovenstaande dingen (nog) niet
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.