Anoniem project

tuoh

Oud hout
Amish en elektro motor dat gaat doorgaans toch niet samen?

Klopt, met de motor ga ik "vals" spelen;) Heb jammer genoeg maar twee armen, voor deze toepassing zou ik er zeker drie nodig hebben:) Wat misschien ook een oplossing kan zijn? Ergens een (on)willig slachtoffer opduikelen om het zware labeur te doen, maar dat word een lastige zoektocht vrees ik:p

Vermoedelijk is de titel van dit topic wat verkeerd gekozen valt mij nu op, er had misschien beter "Anoniem deelproject" gestaan. Het bouwproject is namelijk wel een zelfstandig iets, maar moet gekoppeld worden met iets anders om er nut van te hebben.:)
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Jahoor...overduidelijk.... Ik weet precies wat het gaat worden...Zonder twijfel.....:eek: Maar ik hou het voor me, wil het voor de rest niet verpesten...hahaha

Werkelijk geen idee....ik weet wel dat ik het weer erg mooi vind.....
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Amish en elektro motor dat gaat doorgaans toch niet samen?


Je hebt volkomen gelijk, maar het gaat wel als de boel is aangedreven door een benzine motor, een vriend van mij komt regelmatig bij een amish houtzagerij in de states en daar hebben ze zelfs een afkortzaag - maar aangesloten via een aandrijfband op een benzine motor
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Aandrijving voor de lintzaag en optioneel voor de trapdraaibank. Dikke as oog tegen het plafond. En nog dikkere riemen die de boel aandrijven met natuurlijk de benodigde wielen.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Die is mooi in balans! Een waar meesterwerkje.

Maar als het geen wagen of spinnenwiel wordt, wat wordt het dan wel........? Of heb ik een berichtje gemist?
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Dat is nou juist de grap Hunto, we weten het allemaal (nog) niet :)

Alhoewel, volgens mij weet Tuoh wel waar hij mee bezig is ;)
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Dat van die drie armen heeft mij weer in de war gebracht, want ik dacht aan een oude scharensliep.
Zo noemde wij vroeger zo'n man met een kar waaraan men messen en scharen kon laten slijpen aan de deur.
Maar de meester haalt daar weer een aapie uit zijn mouw waaraan geen touw aan vast te knopen is.;)
Mvg.:)
 

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
376
63
Beverwijk. Noord Holland
Klopt, met de motor ga ik "vals" spelen;) Heb jammer genoeg maar twee armen, voor deze toepassing zou ik er zeker drie nodig hebben:) Wat misschien ook een oplossing kan zijn? Ergens een (on)willig slachtoffer opduikelen om het zware labeur te doen, maar dat word een lastige zoektocht vrees ik:p

Vermoedelijk is de titel van dit topic wat verkeerd gekozen valt mij nu op, er had misschien beter "Anoniem deelproject" gestaan. Het bouwproject is namelijk wel een zelfstandig iets, maar moet gekoppeld worden met iets anders om er nut van te hebben.:)

Als het (on)willig slachtoffer wordt vervangen door een electromotor dan zou het misschien dit kunnen worden.
http://giantcypress.net/post/57417942370/for-shannon-rogers-and-his-lathe-binge-pennsbury

Ik ben ook benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Overigens groot vakmanschap!!
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.