15' Ski Tow Runabout by Geertjun

Peter Neijts

Actieve deelnemer
11 jul 2011
152
7
Mooie (visuele) oplossing. Is dit echter wel sterk genoeg? Vooral in het water heb je flinke krachten en de bank is dan "maar" op twee punten verankerd. Volgens mij komt dan de achterkant omhoog (ook al zit er op).
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Mooie (visuele) oplossing. Is dit echter wel sterk genoeg? Vooral in het water heb je flinke krachten en de bank is dan "maar" op twee punten verankerd. Volgens mij komt dan de achterkant omhoog (ook al zit er op).

Als ik de bank helemaal terugschuif naar achteren loopt de onderkant van de bank tegen het spant van de boot aan, en boven achter de leuning is er eventueel nog wat te doen met een lat/klosjes onder de bovenligger van het spant, zodat het geheel nadat het met de schuifkant opgesloten is niet omhoog kan.. Hopelijk is het nog te volgen! :)
Verder zou ik zo niet wat beters weten, mocht jij of iemand anders daar heel anders over denken, dan hoor ik dat graag!
 

robertv

Nieuw lid
13 feb 2013
5
0
Ziet er super uit! Echt schitterend. Ik ben zelf ook bezig met een bootje. Dat betreft een 45 jaar oude Skipsplast met polyester romp en houten dek. het dek moet in dezelfde stijl herbouwd worden als bij jou. vraagje: wat voor hout gebruik je als strips tussen de mahonie latten?
groet, Robert
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Thx Robert! de strips tussen de mahonie dekdelen zijn gemaakt van essen. (8x5mm)
En.. lukt het met het herbouwen? foto's zijn altijd welkom op het forum ;)

Gr Geert,
 

robertv

Nieuw lid
13 feb 2013
5
0
Bedankt voor je reactie Geertjun,

Ik ga pogen wat foto's toe te voegen maar moet nog leren hoe dan werkt. Is inderdaad altijd leuk als je wat kunt zien. Vorig jaar bootje gekocht en ermee gevaren. Veel plezier gehad en van de winter begonnen met de herbouw/verbouw. Ik heb grootse plannen en dat betekent veel werk en plezier. Zoals je ziet is het is het houten dek gelakt (was ooit mahonie). Daar wil ik een toplaag van mahonie op aanbrengen. Interieur wordt geheel nieuw en anders. romp is ondertussen voorzien van een nieuwe vloer en ben nu bezig met een nieuwe spiegel. Beide waren behoorlijk rot. Het voordeel van het beginnen aan een slechte basis is dat je alles goed en naar je eigen wensen kan bouwen.

Groet,
Robert
 

Bijlagen

  • 002.jpg
    002.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 718
  • P1170903.jpg
    P1170903.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 713
  • P1180043.jpg
    P1180043.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 715
  • P1180061.jpg
    P1180061.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 724

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Hier nog een paar foto's hoe de boot er momenteel bij staat..
't vergt allemaal heel veel tijd, maar ik ben er nog steeds af en toe met veel plezier mee bezig.

IMG-20130419-WA0000.jpg

IMAG0031.jpg

8 liter blanke lak overheen gespoten (4 lagen, zodat er een mooie diepe glans is ontstaan)
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Thx voor de reply's!
Ik ga er alsnog wel van uit Jaap, maar ik ben nog druk met zóveel andere dingen :)


Hier nog een foto bij daglicht:

IMAG0088.jpg
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Prachtige afwerking! Even een tip: veel mevrouwen dragen tegenwoordig broeken met een rits aan de achterkant. Laat dergelijke mevrouwen niet, ik herhaal niet, toe te gaan zitten op mooi afgewerkte oppervlakken. Dramatische krassen zijn het gevolg, ik spreek uit ervaring :mad:

Groet, Rob.
 

Brekert

Nieuw lid
2 mei 2013
1
0
Hey Geert,

Ten eerste zal ik mezelf eventjes voorstellen.
Mijn naam is Tom 18 jaar oud wonende in Limburg, ben nog aan het studeren op een technische opleiding, mijn interesses zijn handball (zelf spelende in de 2e devisie) boten en vrouwen.

Ik ben al een jaar of 4 opzoek naar die boot die perfect bij MIJ past, na heel veel zoeken ben ik ook op de webside van Glen-l uitgekomen en heb ik mijn hart verloren aan de Runabout (Zip en de Ski tow). Ik ben nu ook aan het overwegen om net als u en Bas één van deze boten te gaan bouwen. Tijd en plaats is bij mij geen probleem alleen het financiële gedeelte is moeilijk.

Mijn vraag is zou u mij een +- totaal plaatje van U boot kunnen geven met de gebruikte materialen (zodat ik zelf een ongeveerplaatje kan maken).
Zoals welk hout in het skallet en wat voor platen aan de romp en op het dek. Ook zou ik u willen vragen als het niet al teveel moeite is hoe u tewerk bent gegaan met de epoxy en het aanbrengen van de glasvezel.

Mvg Tom
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Thx voor de tip Rob! 'k zal de achterkanten goed in de gaten houden :eek:

Idd Spaander! haha

Hey Tom, Ik heb al een aantal van dezelfde aanvragen gekregen via mail, helaas kan ik je daar nu nog geen goed beeld van geven.
Ten eerste omdat de boot nog niet gereed is, en ten tweede nog geen tijd gehad om al de kosten (bonnentjes ect.) bij elkaar op te tellen, om zo een compleet beeld te schetsen van de kosten.
Maar ik kom daar later zeer zeker nog op terug voor degenen die daar belang bij hebben, maar ik kan je alvast verklappen, het is niet goedkoop! ;-)

Dag placebo, thx! Nee, ik heb het laten spuiten door een vriend, die een eigen spuiterij heeft en normaal alleen schade auto's overspuit.
Maar voor mijn project maakte die gelukkig graag even een uitzondering!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.