15' Ski Tow Runabout by Geertjun

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Hoi Geertjun,

Hellaas zijn je foto's niet zichtbaar.

Wat voor antifouling heb je gebruikt? harde of zelfslijpende antifouling.
Eigenlijk was mijn bedoeling om bij polyservice ook de antifouling te bestellen.
Deze hebben alleen zelfslijpende antifouling.
Hiervan wordt gezegd dat het minder geschikt is voor snelle boten.
Ook moet de boot binnen 6 maanden te water gelaten worden.

Ik zal straks nog een kijken of de foto's al zichtbaar zijn.

Gr. Bas
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Hey Bas,

Ik heb de zelfslijpende antifouling van polyservice. :oops: Ik kwam er later zelf ook achter dat het niet geschikt is voor snelle motorboten. Na een jaartje of 2 maar vervangen voor een andere antifouling, ik ga het er nu ook niet meer afkrabben in ieder geval.

Dat te water laten wil ik graag binnen nu en 2 maanden doen, dus dat moet wel goed gaan.
Jij al vorderingen gemaakt? (trouwens nog tips waar je het beste voor een redelijke prijs de bank/stoelen kunt laten bekleden met leer?)
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Hoi Geertjun,

Ik heb eens wat zitten googlen wat betreft de antifouling maar ben er nog niet helemaal aan uit.
De zelfslijpende is gewoon overschilderbaar doordat hij slijt.
De andere versie moet eerst verwijderd worden voordat er nieuwe op kan.
Ik denk dat ik toch ook voor de zelfslijpende ga.

Ik wil je niet teleur stellen maar 2 maanden is kort.
Mijn streef datum is begin juli maar er moet nog veel gebeuren.
de stoelen zijn klaar voor de stoffeerder, en binnenkort gaat er iemand beginnen om alle rvs onderdelen te maken.
Stootstrips, windschermsteunen, boegbescherming en spiegelversteveging.
Verder moet de antifouling er nog op en moet hij voor de laatste keer in de vernis.
Daarna moet alles nog aangesloten worden.
Ook zit ik nog te wachten op de registratiepapieren van de rdw.
Kortom nog veel werk.

Ik heb helaas geen adresje voor het bekleden.
Degene die het nu bij mij doet wou het eenmalig doen, verder doet hij alleen auto's af fabriek.

Ik heb eventueel wel een adres voor boottapijt, meubelstoffenvoordeel.nl
speciaal boottapijt erg mooi (foto's volgen later deze week)

Succes met de vorderingen!
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Hey Bas,

Nou ik ga het meemaken hoe de antifouling zich houdt, inderdaad een voordeel dat je er zo weer een laag overheen kunt rollen!

Ik heb eigenlijk niet echt een streefdatum, ik werk zoveel mogelijk aan de boot. Maar het moet wel leuk blijven.. het is maar een hobby (De uren die ik tot nu toe heb gemaakt zijn dan ook niet bijgehouden, alleen de kosten)
Voor mijn gevoel schiet het lekker op dus, ik ga het meemaken.. volgens mijn familie/vrienden kan het niet snel genoeg! :D
Ik vind vast wel een stoffeerder in de buurt die de stoelen voor me wil bekleden, eerst nog een motor regelen.

Hey wat bedreft dat rdw verhaal.. moet je dan de boot zelf een naam geven, of krijg je een nummer van de rdw? (ik zie dat jij al een nummer op de spiegel van je boot hebt staan?!)

Bedankt! en ik wens jou niets minder! :cool:
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Haha lekker op je sokken aan het werk :mrgreen:

Latten zien er wel mooi uit, vind het eigenlijk wel jammer dat je voor die messing gleuf schroeven bent gegaan haha, naja heb het niet op gleufschroeven, zou er toch mooie rvs schroefjes in hebben gedaan.
Maarja het is niet mijn boot, als het werkt waarom niet, en ach waar maak ik me druk om :mrgreen:

Je schiet in ieder geval al lekker op.

Gr Stefan
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Hoi Stefan,

Inderdaad! :D de DD-lak is nog niet helemaal doorgehard dus om er dan al overheen te stampen met schoenen..

Het is een klassiek model boot, dus wat is er klassieker dan een paar messing sleufschoefjes ;) Rvs schroeven hadden ook gekund maar dan had ik het waarschijnlijk verzonken gedaan en opgevuld met een prop.
Je (jullie) mening is altijd welkom iniedergeval, wellicht doe ik er wat mee :D


Groeten Geert,
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Haha in dit geval zou ik er niks mee doen al die schroefjes eruit draaien

Maar al je beslag word ook rvs waarschijnlijk dus passen de schroefjes ook mooi, kortom maakt helemaal niks uit viel alleen op.
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Bij mijn opleiding is altijd gezegd dat je moet proberen geen schroeven in je boot te laten zitten. Waarom? Omdat tegen een schroef condensatie ontstaat en dat vocht wat daarbij komt kijken veroorzaakt houtrot.
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Hey wat bedreft dat rdw verhaal.. moet je dan de boot zelf een naam geven, of krijg je een nummer van de rdw? (ik zie dat jij al een nummer op de spiegel van je boot hebt staan?!)

Je moet de boot zelf een nummer geven zoals ik gedaan heb (aantal cijfers en letters maakt niet uit.)
Dit moet op de rechter achterkant van de spiegel staan, en ergens in de boot op een verborgen plaats in het hou zodat het niet te verwijderen is.
Vervolgens vraag je bij het rdw een kenteken aan.
Vermeld geen naam en type want dat heb je niet en schrijf er duidelijk bij dat het om zelfbouw gaat.
je krijgt dan een kenteken nummer wat aan beide kanten op de voorkant van de boot moet komen staan.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Blijft super werk Geert, telkens valt me op dat je mooi en precies werkt. Die messing schroefjes vind ik persoonlijk wel mooi. Hier horen gleufschroefjes wel, ik denk niet dat je mahonie snel zal gaan rotten van wat water toch?

supermooi hoor ik geniet van je vorderingen.
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Na een tijdje met van alles en nog wat bezig geweest, weer een paar vorderingen gemaakt aan ''The Challenger'' (ik denk dat ik de boot deze naam meegeef omdat het maken ervan toch wel een uitdaging voor mij is)

















Attached files
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Ha Geert,

Je begint ook al goed op te schieten zie ik wel :)

Leukje is erg mooi gedaan zeg, profieltje gewoon met de bovenfrees gedaan en in verstek gezaagd ?
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Geert het is een supergaaf bootje geworden, het vooronder deurtje mag er ook zijn.
groetjes: Albert
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Je bouwt echt super netjes Geert-Jun, het wordt een prachtige boot! Ik heb op mijn gemak de hele post nog eens doorgelezen en kwam het commentaar van kwibus ook tegen; dat kon ik niet helemaal plaatsen. Die stotende randen van het plaatmateriaal is nou eenmaal een gevolg van de bouwmethode en zichtbaar vanwege de transparante afwerking; niks mis mee. En als de rand mooi dicht is valt het nauwelijks op. Kleine spleetjes en kiertjes worden met epoxy toch vaak donkere lijntjes, je kunt ze beter eerst vullen met kneedbaar hout. Het zit toch in de epoxy, daar gebeurt niks mee. Antifouling is niet zo'n issue lijkt me, of laat je de boot in het water liggen? Als je hem elke keer trailert, of een paar dagen in het water laat, veeg je de aanslag zo met een spons weg en het is milieu vriendelijker.

jaap
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
bedankt voor de reacties!

Na een tijdje weer bezig met de boot, een paar veranderingen toegepast.
De gehele bodem is gesloopt en vervangen voor 18mm multiplex verzonken tussen de spanten om zo laag mogelijk uit te komen met de bodem, en vervolgens stroken mahonie (7mm) met dunne strips van essen ertussen vol in de epoxyhars gelegd.
Zie de fotos maar.. :D

Fotos-Bewerken.nl (1).jpg

Fotos-Bewerken.nl (2).jpg

Fotos-Bewerken.nl (3).jpg

Fotos-Bewerken.nl (4).jpg

Fotos-Bewerken.nl (5).jpg

Fotos-Bewerken.nl (6).jpg

Fotos-Bewerken.nl (7).jpg

Fotos-Bewerken.nl (8).jpg
 

Bijlagen

  • Fotos-Bewerken.nl (9).jpg
    Fotos-Bewerken.nl (9).jpg
    54,5 KB · Weergaven: 521
  • Fotos-Bewerken.nl (10).jpg
    Fotos-Bewerken.nl (10).jpg
    61,2 KB · Weergaven: 523

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.