Even proefpassen.

Ik wil het scharnier aan de binnenzijde van de pilaar zetten zodat de deur verder open kan slaan, dat geeft meer ruimte bij het wisselen van het lint. Dat betekent dat de rechterzijde dus nog iets geschaafd moet worden om die ruimte te bieden. De draadmatten liggen verzonken:

in een halve centimeter verdieping. Net genoeg om de latten die ik eroverheen gemaakt heb, heel ietsje te klemmen op het staal zodat het in het hout gedrukt word en dus niet gaat rammelen/trillen. Na het spijkeren van de latten op de bovenzijde zijn ze aan de achterkant geschroefd, dus de latten zitten muurvast. Deze constructie heeft als voordeel dat als het lint er ooit af mocht lopen, het tegen het hout van de deur aan loopt en niet tegen de draadmat.
Ik denk dat ik nog wat 45 graden balkjes wil maken in de linkerzijde zodat beide 'gedeeltes' van de deur elkaar nog ergens anders vinden dan alleen via die links lat zelf. Op zich voelt het geheel vrij stevig maar een beetje extra kan zeker geen kwaad.
Zowel onder als boven maak ik een plank/lat die over de deur heen scharniert (aan de rechterzijde dus) en dan op vergrendeld kan worden. Zodoende kan de deur niet openzakken tijdens gebruik, maar kan de arm toch in hoogte versteld worden. Deze techniek was ook door de vorige eigenaren gebruikt en ik vond het prima werken. Ik ga de hele deur ook nog wat randjes breken en schuren vooraleer ook deze in de olie gaat.
Ik ga ook nog zo'n frame met een mat maken (ik heb nog over) aan de achterzijde van het bovenste lintwiel. Alhoewel je goed je best zou moeten doen daar iets in te steken in bedrijf, is het niet onmogelijk en ik zie geen reden om dat risico te lopen dus ook daar komt een bescherming op.

Ik wil het scharnier aan de binnenzijde van de pilaar zetten zodat de deur verder open kan slaan, dat geeft meer ruimte bij het wisselen van het lint. Dat betekent dat de rechterzijde dus nog iets geschaafd moet worden om die ruimte te bieden. De draadmatten liggen verzonken:

in een halve centimeter verdieping. Net genoeg om de latten die ik eroverheen gemaakt heb, heel ietsje te klemmen op het staal zodat het in het hout gedrukt word en dus niet gaat rammelen/trillen. Na het spijkeren van de latten op de bovenzijde zijn ze aan de achterkant geschroefd, dus de latten zitten muurvast. Deze constructie heeft als voordeel dat als het lint er ooit af mocht lopen, het tegen het hout van de deur aan loopt en niet tegen de draadmat.
Ik denk dat ik nog wat 45 graden balkjes wil maken in de linkerzijde zodat beide 'gedeeltes' van de deur elkaar nog ergens anders vinden dan alleen via die links lat zelf. Op zich voelt het geheel vrij stevig maar een beetje extra kan zeker geen kwaad.
Zowel onder als boven maak ik een plank/lat die over de deur heen scharniert (aan de rechterzijde dus) en dan op vergrendeld kan worden. Zodoende kan de deur niet openzakken tijdens gebruik, maar kan de arm toch in hoogte versteld worden. Deze techniek was ook door de vorige eigenaren gebruikt en ik vond het prima werken. Ik ga de hele deur ook nog wat randjes breken en schuren vooraleer ook deze in de olie gaat.
Ik ga ook nog zo'n frame met een mat maken (ik heb nog over) aan de achterzijde van het bovenste lintwiel. Alhoewel je goed je best zou moeten doen daar iets in te steken in bedrijf, is het niet onmogelijk en ik zie geen reden om dat risico te lopen dus ook daar komt een bescherming op.