zetel morris

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Dan zal ik wel effe met de zweep knallen want je gaat als ik het goed begrepen toch dit jaar met pensioen !!
Misschien kom ik dan wel effe buurten (als je deze zenuwenlijer wilt hebben mogelijk moet je nog bijkomen van de laatste keer )


Vergeet ik dit nog :
TOP john ziet er puik uit als ik het goed zie heb je de poten niet verjongt (dat heet toch zo )
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Kijk eens je bent nog waakzaam!!

Altijd welkom natuurlijk tgen die tijd ben ik zelf ook heel wat relaxter dus....

Fons
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Lekker bezig....
Dat willetje smelt als sneeuw voor de zon als je die mooie dingen maakt, dat kan niet anders ;-)
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ik heb de poten idd nog niet verjongt, de bedoeling is om dat voor het lijmen te doen, alleen heb ik dan 2 schuine vlakken waar mijn lijmklem op moet ????????? Misschien toch beter na het lijmen verjongen.
ik heb nog heel even om daar over na te denken.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Dat is pas een cup-holder !!! :D

attachment.php
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Stap voor stap kom ik dichter bij een gereed voetenbankje, de laatste verbindingen zijn gefreest.
De mortising jig werkt goed, alleen het instellen vraagt iets meer tijd dan ik zou willen.
Ook voor het klemmen ga ik nog iets anders verzinnen dan de lijmklem.

image.jpg




image.jpg
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Hoe is het met jouw zetel René? Of heb je daarvoor eerst nieuwe zaaglinten nodig?
Ik mis een heleboel ADHD, foto's en filmpjes sinds Kissie II
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Stuiter nog steeds hoor Pieter , dus wees niet ongerust . Maar het zetteltje gaat er niet of nog niet komen .
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hoi Rene,

nog niets nieuws te melden uit het hoge noorden, ik moet wat gleufjes maken in de zijkanten.
Ik heb daar geen schaapje voor dus wilde ik dat met de circelzaag doen.
ik moet eerst een blad voor mijn MFT maken waarin mijn zaag en freesmodule kan.
Nog heel even wachte dus.

groet john
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Bijna kan ik met de voetjes omhoog op mijn nieuwe Morris stoel voetenbankje.
ik heb een kleine wijziging gedaan aan het ontwerp van de woodwhisperer, en de pootjes toch niet afgeschuind.
als ik er nog es een zou maken, dan zou ik toch proberen om de verticale latjes in de zijkant met pen en gat verbinding te maken,
het is wel redelijk strak geworden maar je ziet nog wel een beetje van de vulblokjes.

image.jpg


image.jpg


Nog en multiplex plaatje er op met een stukje koudschuim en dan is het toch een leuk voetenbankje geworden.
Tijd voor de stoel denk ik.

groet john
 
Laatst bewerkt:

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Volgens mij valt het wel mee met het zien van de vulblokjes!
Je kunt trots zijn met je resultaat tot nu toe!
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Dank je Ronald,

Ik ben er ook wel tevreden mee, maar het kan nog wel iets beter.
voor de stoel is deze optie ook wel de makkelijkste, omdat daar de boven en onderligger een gebogen lijn hebben.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Het voetenbankje is zover klaar, nog wel even in de Osmo zetten.

image.jpg

Over de kleur van het stofje ben ik het nog niet helemaal eens, ik denk dat het een beetje te flitsend is in ons interieur ��

vanmiddag maar even de nieuwe 12mm spiraalfrees halen voor de gaten in de poten van de stoel.

groet john
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ik heb vorige week speciaal voor de pen / gat verbindingen een hardmetalen spiraalfrees van 12 mm aan geschaft.
Nu hoef ik niet meer de 12 mm gleuven in 2 x te frezen.
Dit is de tweede spiraalfrees die ik gebruik, deze frezen bevallen mij uitstekend, en je merkt dat je aanzienlijk minder druk hoet te zetten tijdens het frezen, en ook het boren gaat erg ligt.

de gleuven in de eerste poot zitten er in.

image.jpg


image.jpg

Stap voor stap zijn worden de resultaten voor dit mooie projectje zichtbaar :p

groet John
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Het voetenbankje ziet er goed uit! En ik vind het wel een net blauw kleurtje.

Dat met die freesmachine gaat aardig goed, je hebt geen domino machine meer nodig!
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Vind dat flitsende kleurtje wel tof maar je kan natuurlijk meerdere versies maken en naar gelang de stemming het passend kleurtje en/of motief erop ;-)

Die poten is dat uit een stuk of twee verlijmde stukken .
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Idd geen domino nodig, maar toch staat Hij nog op mijn verlanglijstje. Een mens moet wat te wensen hebben toch. ;)
het kleurtje ziet er idd wel heel netjes uit, het past alleen niet echt in het interieur van de baas, maar daar is wel een oplossing voor.

Ik heb er voor gekozen om voor de poten af te wijken van het ontwerp, ik had de poten van het voetenbankje eerst volgens tekening uit 2 delen gemaakt maar het was niet goed genoeg te krijgen, of de kleur of de nerf of bijde pasten niet goedgenoeg bij elkaar.
Daarom heb ik maar een dikke plaat essen gekocht voor de poten.

ook bij de onder en boven regel van de zijkanten van het voetenbankje ben ik afgeweken van het ontwerp, volgens het ontwerp is de bovenste regel smaller dan de onderste, dit heb ik omgedraaid om zo de ondersteuning van het kussen minder zichtbaar te maken.

john
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.