zetel morris

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Gewoon uit de hand �� half uurtje voor de eerste pen pfffff.

attachment.php


Mog maar 11 te gaan ��

Maar dan kun je ook met je voeten de "lucht" in!
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Vandaag heb ik bij de stadswerkplaats het hout voor de stoel op maat gemaakt, voor de poten van de stoel en het krukje heb ik een plank van 82mm gekocht zodat ik niet van 2 dunne planken de poten van 73 en 52mm in het vierkant hoef te maken.

het zagen van de verbindingen voor het krukje gaat iets gemakkelijker dan in het begin, nog 1 te doen en dan kan het krukje in elkaar worden gezet.

Ik heb best een hoeveelheid reststukjes over, leuk voor wat kleine projectjes in de toekomst :)

image.jpg

image.jpg

Groet John
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Vanmorgen een begin gemaakt aan de gaten in de pootjes van het voetenbankje.
De insteek was om zoveel mogelijk met de hand te doen, maar toch maar een beetje vals gespeeld en het mijzelf makkelijker gemaakt met de bovenfrees. Moet kunnen toch :)
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 294
  • image.jpg
    image.jpg
    66 KB · Weergaven: 295

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Ja, dit is helemaal fout :p maar eeeuh waarom geen puik filmpje hoe je dat met de boven frees doet .
Heb je een jig gemaakt of op de freestafel of uit de losse pols .

Ziet er lekker strak uit !

Vergeet ik het nog te vragen :

Ga je het gewoon verlijmen of met pennen vastzetten of beide
 
Laatst bewerkt:

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Rene,

ik maak nog wel even een filmpje van een andere pen.
Ik heb idd een jig gemaakt toen ik mijn tafel heb gemaakt.
ik ga alleen verlijmen, na mijn idee is dat meer dan voldoende om genoeg sterkte te garanderen.
De pennen zin namelijk best van een stevig formaat :)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Je zou het ook alleen met de pennen afkunnen zonder gestress met klemmen en lijm en zo .
Pennen van nootjes hout wat mooi verwijst naar de tafel :)
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ziet er heel mooi uit John.
En of je af en toe bij het handwerken een machine mag gebruiken? ? Jazeker. Ik merk dat ik met de hand werken leuker vind en me meervoldoening geeft dan met een machine. Maar we zijn niet dogmatisch. Ik smokkel als het handwerken een corveekarakter krijgt.

Ik volg je verhaal met plezier.

mvg
klaas0639
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Dit is de freesopstelling voor de gaten, makkelijk in te stellen voor verschillende breedtes.
Ergens volgende week zal ik ik een filmpje plaatsen van hoe hij werkt.


image.jpgimage.jpg
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Vandaag de zijkanten van de rugleuning gemaan met de CNC machine........ Ik heb geen lintzaag :)
filmpje hiervan volgt morgen.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Ik weet het..... Maar wel makkelijk om 2 de zelfde vormen te maken in spiegelbeeld.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 312

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hey Jeroen,

Heb de incra net onder het stof vandaan gehaald :) Mijn vriendin is inmiddels verhuist, en ik heb geen MINI werkplaats meer maar een MICRO werkplaats :).
ik ga volgende week een blad frezen voor mijn MFT waar mijn incra op kan.
Ik wil ook wat meer handwerk doen, maar soms is het met al die mooie tooltjes gewoon te makkelijk :)


Groet John
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Heb je haar geen instructies gegeven dan :D
Die van mij wilde ook verhuizen maar ik kreeg een eigen plekje waar ik mij wel in kon vinden
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hahaha instructies :) ik heb er een met een eigen willetje, maar ik krijg de hobbykamer :).
tot die tijd nog een beetje behelpen.
als het krukje klaar is ga ik eerst een soort werkbank klem maken voor op de MFT, dat is toch wel iet wat ik erg mis.
Later vandaag of begin volgende week de laatste gaten frezen ( met filmpje :) dat ik de jig gebruik ).

image.jpg

image.jpg
 
A

Athanor

Guest
Leuk topic! Ga ik ook nog eens maken als ik met pensioen ben, laat me niet door Rendew opjagen;);)

Jullie kamer kan deze stoel in de essen keus goed gebruiken zo te zien!

Succes! Ik blijf het volgen.


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.