Graag gedaan!
Veel plezier van een schonere werkruimte.
Groet,
Kor
Welk filter heb je?
Advies gevraagd.
Voor mijn werkplaats - 75m3 (7*3*3 (ja, hoog ..)) - zoek ik een geschikte afzuigmotor, beter gezegd: met hoeveel Watt zou ik rekening moeten houden? Op dit moment zit ik in de fase van elektriciteit aanleggen + overzicht maken hoeveel Watt alle machines hebben.
Deze leverancier kwam al een keer voorbij: Afzuigmotor kopen? Bekijk onze afzuigmotoren | Spirototaal Er worden kuub's weergegeven. Dan kan ik voor een afzuigmotor met een beetje overkill gaan en kom ik uit bij 250m3/h (Afzuigmotor 250M3/h / MC 15-4A kopen? | Spirototaal).
Of is het raadzaam nog zwaarder te gaan en de motor zachter te laten draaien?
En: welk merk is lekker stil![]()
Daar zit wel een onderbouwing achter maar dat kan iemand anders vast beter uitleggen?Dus 9 a 10 keer je inhoud van je werkplaats aanhouden. Ik zou zelf voor 1x per uur verversen gaan. Is dat een kwestie van liever iets te veel dan te weinig of zit er ook nog onderbouwing onder?
Bedankt voor de expertise Kor! Ik was qua frequentie van verversing waarschijnlijk in de war met mijn andere hobby: aquariaAls richtlijn kun je 5 keer verversen per uur aanhouden.
Als je van plan bent een unit te bouwen, kan ik uiteraard een filterset en drukmeter leveren.
Maar ook heb ik een regeling met Greenline in Purmerend om ventilatoren en Variac's ( regeltrafo's) met korting aan te schaffen. Dit zijn Torin Sifan kwaliteits ventilatoren.
Voor meer info kun je op mijn site kijken of een berichtje sturen.
Groet, Kor
dit was eerst ook mijn plan, ik gebruik de filter vooral in de winter periode en als ik echt veel lawaai maak. In de zomer zet ik alles open en kan het stof weg. Verschillende van mijn buren stoken met hout dus mijn fijn stof kan er nog wel bij denk ik dan. ik woon wel in landelijk gebied. ik veronderstel ook dat dit klushok niet dagelijks gebruikt wordt, ik zit er gemiddeld toch 10 tot 16u/week . Tenslotte wil ik ook nog zeggen dat ik heel tevreden ben over mijn filter(foto's bovenaan pagina) en dat dit voor mij zijn geld wel waard was. het eerste dat ik doe is het licht aansteken en de ventilator opzetten voor ik ga klussen. ik heb reeds 4x de voorfilter gestofzuigd, en voor de rest cool runnings ;-)Met veel interesse dit draadje door gelezen.
Nu heb ik vraag of iets handig/verstandig is.
Klushok/garage is ca 28m3,
oude afzuiger ventilator 572m3/u
En dan via een rechthoekige pijp (104X64) naar buiten.
Dus eigenlijk geen filters nodig.
Alleen die rechthoekige pijp is ruim 5 mtr lang voordat hij buiten uitkomt (horizontaal).
Ik ben een beetje bang dat er na verloop van tijd toch aangekoekte stof in gaat zitten wat uit eindelijk problemen gaat geven of zal dat mee vallen.
Of toch misschien een voor filter er op zetten.
Goedenavond Toxiq,Klaar...
Even proefdraaien
Bekijk bijlage 10621
Ik heb er voor gekozen om de motor naast het filter te plaatsen, zo is er minder ruimte nodig voor het hele gevaarte.
de afmetingen zijn 90x35x32
de filter unit pas hier precies in, ik heb deze afgekit met een dun randje, loshalen kan heel simpel door dat randje door te snijden.
het voorfilter is daar bovenop geplaatst en ook met een dun randje kit afgewerkt.