Zaagtafel formaat kiezen

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
292
119
Even aan het twijfelen brengen ;-)


€ 2200,- Komt geen BTW meer bij. Is waarschijnlijk van een prive persoon geweest.
Machine uit 2021. Formaatzaag incl. frees gedeelte. Misschien gebruik je de frees niet veel, maar is wel handig om te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: trigger

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.569
1.796
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Even aan het twijfelen brengen ;-)


€ 2200,- Komt geen BTW meer bij. Is waarschijnlijk van een prive persoon geweest.
Machine uit 2021. Formaatzaag incl. frees gedeelte. Misschien gebruik je de frees niet veel, maar is wel handig om te hebben.
Ik ga me niet gek laten maken :p. Ophalen is ook niet gratis (zeker niet 200km enkele reis verderop) en voor hetzelfde geld kom ik er ter plaatse achter dat er wat mis mee is. Ik heb mijn beslissing gemaakt en blijf erbij, anders blijf ik aan de gang. Het gaat nu alleen nog tussen 230v volgende week of 400v ergens volgend jaar.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Het gaat nu alleen nog tussen 230v volgende week of 400v ergens volgend jaar.
Dan zou ik het wel weten: wachten op de 400v! Ook al duurt het nog 3 maanden.
Van nu snel voor de 230v te gaan met dat geringe verschil in geld krijg je alleen maar spijt. Al is het maar dat je daarbij moeilijk moet gaan doen met zaag + afzuiging op dezelfde groep ivm het maximale wattage.
En krachtstroom loopt gewoon een stuk rustiger.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.569
1.796
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Dan zou ik het wel weten: wachten op de 400v! Ook al duurt het nog 3 maanden.
Van nu snel voor de 230v te gaan met dat geringe verschil in geld krijg je alleen maar spijt. Al is het maar dat je daarbij moeilijk moet gaan doen met zaag + afzuiging op dezelfde groep ivm het maximale wattage.
En krachtstroom loopt gewoon een stuk rustiger.
De groepen zijn geen probleem. Ik kan de huidige 3300w Atika en de afzuiging van HBM tegelijkertijd gebruiken. Maar ik begrijp dat iedereen vind dat 3 maanden wel te overbruggen is :p.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Juist, maar dan ga ik alweer dik duizend euro over de prijs van de Jet heen. Dat is nu even geen optie.
De FKS 255-1300 is €2021 en dat is de adviesprijs. Die kun je waarschijnlijk voor 10-15% minder krijgen. Maar dan moet je hem in Duitsland halen en dan ben je dat bedrag weer kwijt aan transportkosten. Die is 2,0 KW en 400V. De FKS 315 1500 kost €2685.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.569
1.796
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Nee, HolzKRAFT is een SCM re-brand.

Bijv. deze ;-)

Gloeiende, ze maken het ook niet makkelijk he. Dus we hebben Holzmann (troep) - Holzkraft (SCM)en Holzstar, wat is dat dan voor spul? Yay or Nay ten opzichte van Jet?


Hier roepen ze dat HolzStar en -Kraft beiden tot dezelfde fabrikant behoren (hobby vs profi).
Holzmann is dan weer Oostenrijks.
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
292
119
Hoe het precies allemaal zit, weet ik ook niet.
Maar bij de meeste Holzkraft machines, staat ook het logo van SCM en/of MiniMax (overgenomen door SCM) op de machine.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
SCM wordt inderdaad als Holzkraft verkocht. Maar niet alle Holzkraft is SCM. Holzkraft is een rebrand van een aantal merken. De machines waar ik naar verwees zijn geen SCM’s.
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
292
119
Stukje van de SCM webpage:

Minimax was founded in the mid-1970s by Luigi Lazzari, who had already been working with SCM for the Sandya (sanders) and Samco brands, which later would become part of the SCM Group.

In 1984 Lazzari found himself having to deal with health problems and decided to sell Minimax to SCM.

 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

JonasLa

Actieve deelnemer
15 mei 2016
91
73
Ik heb mensen dat vaker zien doen bij Jet machines, dus ik ga even voorzichtig roepen 'ja, dat kan'. Of het voor 300 euro kan ligt er maar net aan of ik een 400v motor kan krijgen voor dat geld, maar dat is de uitdaging niet gok ik.
Het kan alleszins niet altijd, er zijn bijvoorbeeld lintzagen van Jet die geen standaard motor gebruiken, zoals hier omschreven is.

Ik zeg ook wachten, of je nu kiest voor Hammer, SCM, of Jet, overal is de levertermijn op dit ogenblik lang.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Ze gebruiken wel een standaard motor, maar die is standaard in de rest van de wereld, niet de usa.
 

JonasLa

Actieve deelnemer
15 mei 2016
91
73
Ze gebruiken wel een standaard motor, maar die is standaard in de rest van de wereld, niet de usa.
Ik heb de machine zelf niet gezien, maar deze quote uit het eerder gelinkte bericht suggereert dat dit niet zo is:

In my case, the old JET motor had a shaft who’s diameter matches one of the IEC sizes. However, shaft length, and mount pattern did not match any of the IEC motor specs.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Ik heb het stukje gelezen. Die man zijn hele probleem is dat hij in de states zit en zijn jet motor wil vervangen door een chinacrap motor. IEC motoren zijn verkrijgbaar met 2 verschillende maten flenzen. Binnen de zelfde bouwgrote zijn er verschillende vermogens mogelijk en ook verschillende asmaten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
En het ding is vast ook nog 110volt enkel fase. En het lijkt me ook onzin dat de oem motor niet opnieuw gewikkeld zou kunnen worden. Als je hem de eerste keer kan wikkelen, kan het vast ook wel een tweede keer.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.569
1.796
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Oh man. Mijn duits heeft weer een flinke opfriscursus gehad :ROFLMAO:. Via via via.... Stürmer heb ik 4 (!) personen gesproken. De eerste persoon verbond me door omdat ik nederlander ben (?) en de tweede omdat ik iets wil kopen in Duitsland. De derde persoon verbond me door omdat zij groothandel zijn en alleen via partners verkopen (op zich logisch) en de vierde persoon kon me uiteindelijk een naam geven van een van hun partners dichtbij de NL grens.

Daar ben ik uiteindelijk door doorverwezen naar Wocken, een bedrijf dat hier niet ver vandaan zit in Meppen (DE). De eerste persoon die ik sprak moest me ook weer doorverbinden, want die doet alleen reparaties en geen verkoop. De verkoopmedewerker wist me te vertellen dat hij alleen een prijs en beschikbaarheid kan noemen als ik hem een email stuur :sleep:. Tot zover die befaamde Duitse efficientie :censored:.

Ik ga die mail maar even sturen dan :).

Bij Stürmer wisten ze me overigens te vertellen dat de Holzstar machines gewoon 'aziatisch fabrikaat' zijn dus het is waarschijnlijk lood om oud ijzer of ik dat of Jet koop?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.