Welke stille draagbare compressor kopen ?

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.145
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
De 2 mogelijke die ik vind, zijn de hyundai 55751 & de airpress 36743

Welke zouden jullie kiezen ?

Beide wegen 15 kilogram, hebben een ketel van 5 of 6 l, geluidsniveau rond de 60 db(A), maximale druk 8 bar, aansluiting euro/orion, vermogen 550 W

De verschillen die mij opvallen:
- prijs volgens fabrikant: hyundai 128 incl - airpress 204 incl (marktprijzen bv 134 - 170)
- opbouw: de hyundai lijkt minder stabiel te staan dan de airpress, omdat de motoren daar hoger zitten, dus het zwaartepunt ook hoger ligt (ik wil niet dat die in de eerste bocht in mijn kar omvalt)

Noot 1: 6 l is redelijk klein - helaas is de volgende grootte 24 l met een gewicht rond de 20 kg, wat al minder makkelijk meeneembaar is

Noot 2: 10 jaar geleden heb ik voor rond de 300 euro een pakket gekocht met daarin een bostitch MRC6-E compressor + een bradapparaat BT1855-E
De MRC6-E heb ik reeds 2 x voor herstelling binnen moeten steken. Kostte mij in totaal 100 euro. Nu laat hij het weer afweten. Deze keer vergooi ik er geen geld meer aan.
1663412010340.png 1663412091112.png1663417712215.png
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.608
Het is allemaal chinese rommel. De kwaliteit volgt uit de prijs. Het verschil zit in de bouwvorm, de kleur, of de sticker, niet in de gebruikte componenten. Een atlas lsx ter vergelijking, kost meer dan 2000 euro. Ik heb daar een hele oude uitvoering van. Tweedehands gekocht en al meer dan 20 jaar in gebruik. Maar je moet hem wel met 2 man in de auto tillen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.145
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
Het is allemaal chinese rommel.
da's de keuze die onze westerse bedrijven gemaakt hebben
zal ons ooit zuur opbreken
Een atlas lsx ter vergelijking, kost meer dan 2000 euro. Ik heb daar een hele oude uitvoering van. Tweedehands gekocht en al meer dan 20 jaar in gebruik. Maar je moet hem wel met 2 man in de auto tillen.
helaas laat mijn budget niet toe om bij buitenshuis werken iemand mee te nemen om de compressor in en uit de kar te tillen + de trap op te hijsen
 

bartos

Actieve deelnemer
10 mrt 2012
113
10
Flevoland
www.cashbackxl.nl
Niet wat je zocht maar jou vraag maakte mijn zoektoch weer wakker en kwam toevallig deze aanbieding tegen:

 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
Zelf had ik hem van Senco(lijkt het meest op die van airpress)
1663418474172.png

Opzich het was een prima ding.
Voornamelijk het gebrek aan geluid was heerlijk.
Maar na een paar maanden toch weer weg gedaan voor een sterkere die wel meer herrie maakt dan deze maar nog niet zoveel als zon 24 liter olie gevaarte.
1663418610179.png
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.145
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
Zelf had ik hem van Poppers
ik vind bv een senco ac4504 aan 195 incl
slechts 10,5 kg ipv 18
58 db(A), wat overeenstemt met de 2 modellen die ik voor ogen heb
ketel 4 ipv 6 l
aanzuiging 45 l ipv rond de 90
vermogen 240 W ipv 550
na een paar maanden toch weer weg gedaan voor een sterkere die wel meer herrie maakt
neen, bostitch-dewalt-stanley-b&d komen hier voor een compressor niet meer binnen
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
ik vind bv een senco ac4504 aan 195 incl
slechts 10,5 kg ipv 18
58 db(A), wat overeenstemt met de 2 modellen die ik voor ogen heb
ketel 4 ipv 6 l
aanzuiging 45 l ipv rond de 90
vermogen 240 W ipv 550

neen, bostitch-dewalt-stanley-b&d komen hier voor een compressor niet meer binnen
Ja hij is niet groot maar voor kleinere klusjes prima.
Voornamelijkst reden dat ik naar groter ben gegaan is een 9cm spijker tacker .
Maar die heb ik nu op accu dus staat de compressor in de schuur aangesloten.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Mss een idee: neem zo’n compressor in een systainer (heb zelf een Schneider Sysmaster 150). Zet die in een andere ruimte, gebruik een lange slang.
Andere suggestie, voor het geval dat het mogelijk is: kies voor accu-apparatuur als je enkel nagelaars en dergelijke nodig hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Ik heb die van Hyundai. Natuurlijk gebruik ik hem hobbymatig en staat hij zeker niet iedere dag aan, maar wat ik heb gedaan is tot volle tevredenheid...
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Ook ik heb een fluisterstille van hbm. Voor de enkele keren die ik hem gebruik voldoet deze prima. Wil je een betere fluisterstille kijk dan bij whispair contimeta. Ook Cremers heeft goede. Je zit dan wel in compleet andere prijsklasse.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Mss heb je wat aan dit topic:


Of:

Of:

Of:

Of:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Toy

Nieuw lid
14 okt 2019
6
3
Ik heb deze huyndia ook een tijdje in gebruik.(24l uitvoering)Nu schrik ik niet telkens als deze aanslaat. Ik heb deze ook gekocht om hem te gebruiken als vacuumpomp. Heb zelf vacuumpads gemaakt en nu kan ik stukken vastklemmen op mijn werktafel zonder gebruik te maken van allerlei klemmen. Top ding voor zijn prijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.145
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
kies voor accu-apparatuur als je enkel nagelaars en dergelijke nodig hebt.
is een mogelijkheid
heb nu brad- + minibrad-schieters op lucht
voor het schieten van nagels tot 90 mm heb ik een compressor van 50 l, waaraan ik moet sleuren
die gaat voor grove houten konstrukties mee
de kleine compressor gebruik ik af en toe om de verstopte afvoer van het condenswater in een koelkast uit te blazen
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.145
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
Waarom zou je de compressor de trap op zeulen? Lange slang er aan en alleen de zeug mee naar boven.
bij nieuwbouw doe ik dit
dan gaat de 50 l mee
in een bestaand en bewoond huis heb ik geen grote compressor nodig
daar staan de decibels voorop
een kleine volstaat
spijtig dat je meestal van een 6 l naar een 20 of 24 l over moet stappen, met het meergewicht als gevolg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.