Wat is en wat drijft een echte FESTOOLIE

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Ik ben best tevreden over mijn macbook en de imac maar heb toch wel een aantal serieuze vrouwen hebben iphones en mannen bellen ;) Hoe trekken we dat nu door naar het gereedschap.....?

jaap

Nou dat vrouwen liever een telefoon vasthouden dan houtbewerken :)

Wat verkoop, geloof dat wel, maar als je een MacPro wilt moeten die altijd besteld worden de grotere 27 inch i-macs ook trouwens.

Ik dacht dat pin draaide op java, maar ja dan moet er vast eerst windows op.
Sun propangeerd dat tenminste op hun website als je java download.
Misschien moeten we dat eens aan een Roemeen vragen die schijnen daar nogal verstand van te hebben.

De consumenten spullen van Apple werk ik niet mee, dus geen telefoon of i-kikker.
Vind het ook een raar gedoe dat er elk half jaar niewe modellen komen.
Apple groupies :)
Mijn vrouw heeft er wel een, daar gaan we haha, maar ik vind dat ding wel erg snel leeg raken.
Gebruik een telefoon ouderwets, om te bellen, voor foto"s heb ik een slr.

En je i-mac is ook een soort van laptop.

Nu draaien de nieuwe macs allemaal op intel, misschien komt het daardoor :)

Even snel wat over Festoolies, das meer voor de VS daar vind je voor elk merk wel een ownersgroup :)

Heb redelijk wat gereedschap, en kijk als ik electrisch koop ook altijd bij de andere merken, en daar heb ik ook een aantal van.
Maar voor houtbewerking vind ik het erg fijne machines om mee te werken, en ja ik vind de prijzen ook te hoog.


Weet trouwens iemand waarom de Narex beitels niet bij de Festool dealers liggen?
Die zijn toch van het zelfde moeder bedrijf TTS ToolTechnik, waar ook Tanos van de systainers van is?
Narex was eerst zelfstandig geloof ik, maar opgekocht, net als Holtzer?
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Ja lachen, is hij nog verbaast ook dat de electronica gaat piepen, its trying to talk to me.
Vertrouwd blijkbaar de test afdeling niet :)

Beter voor hem dat hij heel ver van mijn gereedschappen wegblijft :)

Na een half jaar is alles doorgeroest denk ik op zijn printplaten, op die VS forum site stond dit ook geloof ik, wedden dat hij geen garantie meer kan claimen :)

Hoor je de schroefbit ratelen over de kop van de schroeven?

Over een half jaar of jaar op ebay te koop, weinig gebruikt :) zgan :)
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Vraag mij af of de beste man met zijn nieuwe invalzaag straks gaat proberen om een stalen h balk door te zagen, rare freak show.
Ben benieuwd wat de motor en elektronika op termijn gaan doen na bloodstelling aan water en zouten.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Vraag mij af of de beste man met zijn nieuwe invalzaag straks gaat proberen om een stalen h balk door te zagen, rare freak show.
Ben benieuwd wat de motor en elektronika op termijn gaan doen na bloodstelling aan water en zouten.

Gewoon kapot gaan, en dan Festool de schuld geven dat ze een kut machine gemaakt hebben :)
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik zou hier mijn gereedschap ook niet graag voor lenen zeker mijn Festool niet. Maar zoals in een andere post al was te lezen ben ik op de bouwbeurs geweest. En bij de Festool stant hingen vier grote schermen waarop dit filmpje draaide. En ze gaven een demonstratie door dezelfde machine in een bak water onder te dompelen en te laten draaien. Dus je zou zeggen dat ze dan ook niet moeilijk zouden moeten doen met garantie. Maar nogmaals misschien kan het en blijft hij het doen. Maar goed kan het nooit zijn zeker niet voor je accu. En waarschijnlijk zijn de printplaten van Festool goed gecoat zodat ze niet gaan roesten maar toch :eek: .
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Haha, het lijkt wel of er een paar mensen geschokt zijn om wat deze meneer met zijn machientje doet. Let erop dat het maar een stuk metaal en kunstof is, geen puppie of zo ;)
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Leuk dat het ding het blijft doen, maar wat ik belangrijker vindt is hoe het spul het blijft doen op de wat langere termijn waarbij er een regelmatige blootstelling is aan dit soort omstandigheden.
 

PBT

Actieve deelnemer
ik vind het -persoonlijk- zonde om een festool accuboor mee te nemen ergens op een bouw, alleen al door de omstandigheden waarin er op de bouw veelal gewerkt word (stof, regen, e.d.). Even snel een plug in de muur slaan met de achterkant van de machine zie ik mezelf niet graag doen met een festool
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Haha, het lijkt wel of er een paar mensen geschokt zijn om wat deze meneer met zijn machientje doet. Let erop dat het maar een stuk metaal en kunstof is, geen puppie of zo ;)

klopt maar wel een beetje plastic en metaal van bijna 500 euro ik vraag me af of jij vijf briefjes van honderd ook onder water dompelt ;)
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ligt eraan hoeveel briefjes van 100 ik heb :) .
Een puppie zou ik nooit onder water houden.

De vergelijking met Apple is trouwens wel een aardige. Door de reacties zie je het zelfde type fanboyism als het om Apple gaat als bij Festool.
Aan de andere kant (ben overigens geen fan van Apple, wel erg tevreden gebruiker van Festool) is er een duidelijke gemene deler. Kwaliteit en gebruikersgemak staat bij beide producenten redelijk vooraan in hun prioriteit.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Gelukkig is bij Festool de garantie en reparatie tijd beter dan bij de Appels met hun belachelijke Apple care die je bijkopen moet en die dan per product ook weer in prijs verschild terwijl de zelfde reparateur of systeembeheerder het werk doet.
Ze dwingen je die bijna af, zonder apple care ben je je bedrijfs computer 14 dagen kwijt, ook dat hebben ze bij Festool beter begrepen. Met apple care proberen ze het binnen 5 werkdagen te doen, wat ook al veel te lang is.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Het is uiteraard gewoon een test om te laten zien dat als je dat ermee doet de machine het nog steeds doet.
Dus als je op klus bent en je machine neerlegt om wat te halen uit de bus en er komt plotseling een stortbui naar beneden en
je machine is drijfnat dat je dan niet bang hoeft te zijn dat deze het niet meer zal doen.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
In de prijs van AppleCare zit ook de kans verrekend dat een product service nodig heeft. Gerekend over alles wat ze verkopen moeten ze alle reparaties terugverdienen die ze onder garantie of care moeten uitvoeren. En aangezien er bij computers geen ruimte is om het in de aanschafprijs te doen (want dan krijg je weer te horen dat ze te duur zijn) moeten ze het los doen. En dan kan ik me voorstellen dat je aan een iPhone relatief meer kwijt bent dan aan een MacBook.

Maar ik ben het met je eens dat het bagger is als je je computer een paar dagen kwijt bent. 't Is niet als met een cirkelzaag dat je meteen met een andere verder kunt.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Maar ik heb het over een Mac-Pro met 2 cpu's die beginnen bij 3800 euro.
Tot twee jaar geleden kreeg je daar standaard 6 maanden garantie op :(
De apple care koste dan nog eens 249 euro.

Dus ik koop die niet bij apple zelf of via hun verkoopgroep.
Raar is dat ik hem ergens anders in het land gekocht hebt en wel 3 jaar garantie had, en 3 jaar lang gratis telefonische ondersteuning, en hulp op afstand.
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Maar ik heb het over een Mac-Pro met 2 cpu's die beginnen bij 3800 euro.
Tot twee jaar geleden kreeg je daar standaard 6 maanden garantie op :(
De apple care koste dan nog eens 249 euro.

Dus ik koop die niet bij apple zelf of via hun verkoopgroep.
Raar is dat ik hem ergens anders in het land gekocht hebt en wel 3 jaar garantie had, en 3 jaar lang gratis telefonische ondersteuning, en hulp op afstand.

Er was een tijd dat we allemaal steeds de snelste pc, processor, grafische kaart etc nodig hadden en nu de tablets er zijn kunnen we plots uit de voeten met serieus langzamer processors, trage geheugentoegang etc.
Overigens die mooie mac pro's mogen niet meer in Europa verkocht worden. Ze voldoen niet meer aan de regels voor veilige elektrischa apparaten, waar elke chinese broodrooster wel aan voldoet;).

jaap
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Er was een tijd dat we allemaal steeds de snelste pc, processor, grafische kaart etc nodig hadden en nu de tablets er zijn kunnen we plots uit de voeten met serieus langzamer processors, trage geheugentoegang etc.
Overigens die mooie mac pro's mogen niet meer in Europa verkocht worden. Ze voldoen niet meer aan de regels voor veilige elektrischa apparaten, waar elke chinese broodrooster wel aan voldoet;).

jaap

Hoe kom je aan die info? En sinds wanneer is dat?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.265
312
Heelsum
Gelukkig is bij Festool de garantie en reparatie tijd beter dan bij de Appels met hun belachelijke Apple care die je bijkopen moet en die dan per product ook weer in prijs verschild terwijl de zelfde reparateur of systeembeheerder het werk doet.

Tsja, je kunt je afvragen wie hier de sukkel is, Apple is tegenwoordig zo ongeveer het grootste bedrijf ter wereld en Festool heeft problemen met een boeten van 8.2M euro. WIe doet het dan goed?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.