Ik had soort van hetzelfde probleem, heb de DeWalt 7492 staan, het jankend erin klappen bij het opstarten heb ik al verminderd met een softstart. Verder maakt mijn stofafzuiging ook al best wat geluid dus dat "verzacht" weer wat de herrie van de zaag.
Ik heb zelf 2 jonge kinderen (bijna 1 jaar en 3,5 jaar) in de geschakelde garageboxen achter onze rijtjeswoning dacht ik ook dat het geluid niet door de beugel kon.
De carport heb ik destijds dicht gemaakt en de garagebox uitgebreid tot één grote werkruimte.
Inmiddels heb ik de twee stalen kanteldeuren vervangen door sectionale deuren, die dempen zoals hierboven ook al behoorlijk wat geluid.
Het verbaasd mij eerlijk gezegd hoe weinig lawaai naar buiten komt als ik buiten sta te luisteren.
Ik heb ook een 50L compressor die ik gebruik voor andere projecten en die brult ook behoorlijk bij een wat lagere frequentie maar ook dat valt mee.
Mijn vrouw waarschuwt me wel als ik te veel lawaai maak, maar tot op heden is het weinig voor gekomen.
En zolang me eigen kinderen (de jongste van de buurt) er ook niet wakker van worden lijkt me er weinig aan de hand. Heb ook al buren rondom gepeild, maar die hadden ook geen (over)last van het geluid.
Wat ik nog zo kan bedenken is of je een brandwerende deur hebt in de garage?
Dat zou je wel moeten hebben richting de woning, maar zo'n zware deur dempt vaak ook wel lekker.
En hoe vol staat de ruimte?
Ik heb overal "troep" staan, bovenkasten aan de muur, spullen aan het plafond.
Door dat de ruimte is gevuld resoneert het geluid een stuk minder.
Kale oppervlakken staan mooi als een opgeruimde werkruimte, maar resoneert meer geluid.