Unboxing en review van de Jet JTS-600XL 400v formaatzaag

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Preface: Ik ben geen gereedschapskenner of expert. Ik heb weinig tot geen ervaring met zaagtafels dus ik neem alles zoals het komt en kan geen vergelijk trekken met andere machines. In dit Zaagtafel formaat kiezen topic kun je lezen hoe ik bij mijn keuze ben gekomen. Ik heb de zaag particulier gekocht en bekostigd en word door niemand gesponsord of gevraagd dit te schrijven.

De zaag werd geleverd door 'Holz und Licht' in Zuid-Duitsland. Voor 120 euro aan transport werd hij maandag opgehaald en woensdag reeds geleverd :). Transporteur was gewoon Nederlands (overgedragen aan de grens) en zette het europallet (dat ook weer mee retour moest) netjes in de werkplaats neer en hielp met afladen. Dan blijft dit over:

20211208_111338.jpg

Na de noodzakelijke zaken (plaspauze, nieuw vocht klaarzetten, kinderen van school halen) ben ik aan het uitpakken geslagen. In de doos vind je, naast de bouten en onderdelen, 3 steek/ringsleutels, twee inbussleutels (terwijl je nog een derde maat inbus nodig hebt voor het stellen van de (rol)tafels die er dan weer niet bij zit), een ijzeren roede om het spouwmes mee te verstellen/(de)monteren en een plastic duwstok.

20211208_112758.jpg
20211208_112520.jpg

Het word hierbij al vrij snel duidelijk dat de handleiding iets afwijkt. Er heeft blijkbaar een eerder model bestaan waarbij de 'basis' van de zaag één geheel is en je slechts de roltafel, tafelverbreding en wat kleine spul monteert. Dit is echter een uitvoering waarbij de eigenlijke zaag op een cabinet komt dat je zelf assembleert.

20211208_132843.jpg