Dat terzijde...
De softstarter is zojuist geinstalleerd en werkt perfect! Zelfs daarmee loopt de wattage initieel op tot zeker 1800 watt (de display van de EcoFlow reageert erg snel dus is goed te volgen) maar dat kan hij hebben.
Helaas kan ik de autostart van de festool ct22e stofzuiger die ik gisteren heb opgehaald daar niet mee combineren; het werkt wel om de zaagtafel eerst, en daarna de stofzuiger aan te zetten.
Ik ben wel nog wat huiverig of de inverter niet iets stuk kan maken in de festool, maar ik denk dat er op manual stand niet zo veel mis kan gaan, en anders... het was toch een tweedehandsje en ik moet wat.
Het verbruik van de zaagtafel ligt ook op zo'n 300-400 watt in vrijloop, en bij het zagen van vuren tot 20mm dik zie ik dat niet ver voorbij de 500w gaan. Ook dat biedt hoop qua batterijduur.
De stofzuiger valt echter tegen, met toch minimaal 550 watt op slow. Ik dacht gelezen te hebben dat hij bij 350watt zou beginnen. Misschien dat iemand met een moderner model kan verifieren voor me of dat aan de leeftijd van het apparaat ligt?
Ik vind het wel grappig om te merken dat het minimaliseren van stroomverbruik een niche is in de houtbewerking en er dan ook weinig info over te vinden is. Er wordt door fabrikanten en dergelijke vooral gepocht met hoevéél een apparaat kan verbruiken.
Groeten,
Bart