Ik heb momenteel een karcher en daarbij zou 40mm voldoende zijn om een leiding systeem te leggen.
de cyclone heeft rond de 50.
Wat is de beste optie, leiding systeem van 50 mm maken of 40 mm.
apparaten wat er op komen is een tafelfrees, afkortzaag, en schuurmachine.
Ik zou voor 50mm gaan. Ook omdat je cyclone dat ook heeft.
En misschien wil je later nog een iets grotere/betere bouwstofzuiger, en dan zou het jammer zijn als je alles weer moet vervangen.
Voor 50mm is overigens ook meer te vinden wat betreft "blast gates" en dat soort dingen. (of bijvoorbeeld die buis met dat "kijkvenster" erin wat ik heb).
Bij mij komt er (onder andere) ook tafelfrees, afkortzaag en schuurmachine(s) op. Dus wat dat betreft lijkt het allemaal op elkaar.
@atmoz heb je al meer foto's van je opstelling?
Nee, helaas nog niet.
Ik ga er weer zeer binnenkort aan beginnen.
Heb wel foto's van andere dingen zoals de ruimte waar het allemaal in komt enzo.
En ik weet dat men (ikzelf ook hoor) het leuk vind om foto's te kijken, dus daarom alvast hieronder een paar
Achteraan de "oude" garage (3x6m) en op de voorgrond het nieuwe gedeelte (3.5x5m)
Nieuwe + oude dak:
Nu moet eerst de cementvloer enkele weken drogen, erna komen de deuren+raam erin, en erna ga ik de vloer maken.
Ik ben nog aan het denken wat voor vloer 't wordt, maar ik denk aan een epoxy coating. (iemand daar tips ofzo voor?)
Naast een centraal-afzuigsysteem wil ik ook genoeg stopcontacten hebben, dus die had ik laatst ook al gekocht:
En zo ook de spotjes (witte + zwarte)
Ik kan niet wachten om alles te mogen gaan installeren

Grtz,
Atmoz