Sjakkie, aangenaam kennis te maken

Sjakkie

Actieve deelnemer
3 okt 2020
35
11
Haaglanden
door de eeuwen heen is onze taal een iets andere richting uitgegaan
zolang we mekaar mekaar nog kunnen/willen begrijpen komt het altijd goed
deze demoschuif is meer dan een voorbeeld, bestaat in het echt & is de basis voor elke schuif van een andere maat
ze stoelt op de grass dynapro die we in de les gebruiken
de breedte van de lade hebben we aangepast aan het minimum dat je nodig hebt om de duw&open-funktie te plaatsen
Ja inderdaad haha. Ik heb veel Belgische vrienden dus dat komt goed.
dit belet niet dat je een module van bv 240 cm hoog maakt, met daarop eentje van 45 cm
een deur kan groter zijn dan de modules die er achter schuil gaan
Optisch vind ik met hele staanders werken mooier maar denk dat je wel gelijk hebt als je bedoelt dat het project een stuk moeilijker wordt.
je kan de hoek meer open & toegankelijk laten door aan beide zijden meer opening te voorzien
nu is de ruimte aan de rechterkant redelijk beperkt

Bekijk bijlage 91813
Dat is toch aan beide zijdes zo’n 30 cm. Ik wou daar een soort van wegprop hoek maken van hangwerk wat we 2x per jaar gebruiken wellicht. Maar kan dat nog wijzigen uiteraard. De stukadoors zijn ook nog niet klaar dus moet afwachten wat de precieze maten uiteindelijk worden. Zij trekken eventuele scheve muren ook goed recht zodat ik straks een kloppende ruimte heb waar alle muren goed gelijk zijn (beginnersproof haha)

mdf is een vies boeltje om te verwerken
eigenlijk is het gemalen karton met lijm er in
mpx kan je nog hout noemen
heb je al gekozen ?
Nee ben nog aan het oriënteren dus tips zijn welkom! Wel gaat mijn voorkeur uit naar zo recht mogelijk, iets wat weinig kromtrekt en 22 mm. Ik vind 18 mm net ff te Ikea achtig en gezien de hoogte van de constructie lijkt 22 mm me net even wat steviger. Zat ook te denken aan multiplex. Tips welkom ;-)
we hebben inspiratie . . . hoe ga je de verbindingen maken ?
Ik heb de Festool Domino Q500 besteld met de extra systainer met Domino assortiment. De extra systainer is al bezorgd, apparaat zelf komt vandaag als het goed is. De Domino leek me het meest geschikt voor beginners 😬
Merci voor het meedenken @ZotVanHout 🥰 Blij met alle adviezen!
..
om alles netjes op een rij te plaatsen & te beantwoorden wordt het soms koorddansen
...
Ja dat is het wel haha. Geeft niet toch, zo lang de boodschap aankomt 💪
Welkom. Dat is een leuk project om te beginnen. Er bestaan ook trapjes die je in de plint kwijt kan. Weet niet hoeveel ruimte je daarvoor nodig hebt maar het kan een uitkomst zijn.
Dank! Ga ik even naar op zoek!
> tools > dimensions
en dan op de 2 uithoeken klikken & slepen om de maat even verder neer te planten
ik heb 2 weken geleden skup vanaf het niets in een paar uur in de vingers gekregen
kan jou een handleiding vanop het internet sturen
heb voor 25 € een boekje gekocht
en klaar was kees !
of . . .
en 't was in de sjakos !
Haha Sjakos! Dat ga ik even uitproberen. Die handleiding ontvang ik graag! Merciiiii.

dat de bovenste nederlanders ons in grootte voorbijgestoken zijn, wist ik al
maar dat ze tot 285 cm opgeklommen zijn ?
verleden jaar heb ik voor een paar tientjes - nu euro's - een spiegelglas gekocht & dat op een deur geplakt
dat glas kan & hoeft geen 285 cm te zijn
Haha ja dat is hoog he? Het appartementencomplex is een transformatie van kantoortoren uit 1994. De verdiepingen zijn zo’n 350cm hoog wat verlaagd is naar 285cm. Megaleuk project waarbij echt het gehele pand gestript is. Maar ik verhuis van 143M2 naar 98M2 dus qua kastruimte de hoogte in is wel noodzaak haha. Ook is het qua indeling niet het meest praktische huis, maar wel een riant uitzicht.
Gisteren zijn de laatste aanpassingen aan de slaapkamer gemaakt. Het bed komt in een soort voorzetwand met een spiegel erachter. En hangende lampen boven de nachtkastjes, spotjes boven het bed. Spannende tijd dit 😁
 

Bijlagen

  • 6603BDF5-B18F-43F0-9FA2-C9A399C1AB73.jpeg
    6603BDF5-B18F-43F0-9FA2-C9A399C1AB73.jpeg
    167 KB · Weergaven: 12
  • 14879E8C-79C5-4192-ABA3-3E80ADA7C550.jpeg
    14879E8C-79C5-4192-ABA3-3E80ADA7C550.jpeg
    982,4 KB · Weergaven: 12

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Scheelt misschien zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakkie

Sjakkie

Actieve deelnemer
3 okt 2020
35
11
Haaglanden
Scheelt misschien zoeken.
Bedankt!! Net te kort denk ik. Ik ben niet zo lang haha. Maar wel slim om sowieso rekening mee te houden om een vak te maken waar een trapje rechtopstaand in past.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Dat is toch aan beide zijdes zo’n 30 cm.
op de hoek stonden nog geen afmetingen, dus moest ik op de verhoudingen verdergaan
als het dan toch een slechts-een-2-keer-per-jaar-hoek (scrabble ?) wordt, dan mag de toegang beperkt zijn

Wel gaat mijn voorkeur uit naar zo recht mogelijk, iets wat weinig kromtrekt en 22 mm. Ik vind 18 mm net ff te Ikea achtig en gezien de hoogte van de constructie lijkt 22 mm me net even wat steviger. Zat ook te denken aan multiplex. Tips welkom ;-)
het plaatmateriaal is een deel van de keuze
welke kleur wil je ?
heb je tijd & ruimte om er een afwerklaag op te zetten ?
als je aan mpx denkt, dan is berken de beste keuze
daarin heb je nog b/bb en bb/bb, die een kwaliteits- & prijsverschil hebben
ander deel van de keuze is het al dan niet werken met modules
zelf vind ik dat het handigste
ze staan op zichzelf & door ze in de zijwanden met een achterwandschroef te verbinden krijg je met 2 x 18 mm een mooie stijfheid
Die handleiding ontvang ik graag!
ik merk dat je reeds aardig met skup overweg kan
maar hierbij

1602016283900.png

Ik heb de Festool Domino Q500 besteld met de extra systainer met Domino assortiment. De extra systainer is al bezorgd, apparaat zelf komt vandaag als het goed is. De Domino leek me het meest geschikt voor beginners
dit is reeds een serieus apparaat
hoe ga je de kasten in mekaar zetten ?
in welke mate ga je de platen kant&klaar laten leveren ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakkie

Sjakkie

Actieve deelnemer
3 okt 2020
35
11
Haaglanden
@ZotVanHout Merciekes weer voor al jouw hulp. Ik leer veel van u.
Ik twijfel nog over de hoeken maar het lijkt me eenvoudiger om zoveel mogelijk kasten dezelfde breedte te geven (70 centimeter). Ik heb nog eens nagedacht over de hoogte. Ik denk dat ik inderdaad het bovendeel los ga maken zodat ik dat erop kan schuiven, anders krijg ik de kast niet goed tot aan het plafond.

Dan heb ik ook meer keuze in materiaal. Ik zat te denken aan berken multiplex wat reeds een laag grondverf heeft. En dan wit schilderen, wellicht met een matte goudkleur aan de binnenkant. bb/bb is de beste kwaliteit?

Dat boek zal ik eens opzoeken in de bibliotheek, dat zijn mijn nieuwe benedenburen dus ik neem geen boekenkast 😅 Dank voor de link.

Ik wou alles ‘deuvelen’ met de domino en de kasten verankeren aan de muren. Er zitten Habito wanden in, dat kan 30 kilo dragen per schroef zonder een plug te gebruiken. Achterwand krijgen de kasten niet, de muren worden netjes gestuct.

Twijfel nog of ik alles moet laten zagen of zelf een zaagtafel moet gaan huren. Ik heb geen werkbank, alleen een black & Decker workmate maar wel paar grote professionele bureaus die ik niet meer ga gebruiken dus wellicht kan ik tijdelijk een werkplaats inrichten daarmee?

Vind het ook wel spannend hoor, maar als ik het uitbesteed ben ik 8500€ kwijt voor de meest simpele inbouw kast. Dan heb ik er sowieso meer plezier aan om het zelf te gaan doen. En wil ook graag zelf wat gaan maken, ik hoop hier veel voldoening uit te halen, dit project. 😃
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
@Sjakkie
je zal heel wat tijd en fouten vermijden door eerst alles in kaart te brengen
met 'alles' bedoel ik alles !
het volledige plan, het hout, het beslag, de afwerking, de plaatsing & bevestiging, de apparaten die je nodig hebt, prijsvergelijking, enz
tijdens het proces herontwerpen & herdenken is een moeilijke oefening

het lijkt me eenvoudiger om zoveel mogelijk kasten dezelfde breedte te geven (70 centimeter)
een zelfde breedte is makkelijk werken
vermits het op maat is & er geen zware voorwerpen in komen, kan die 70 cm voor de leggers
hou rekening met de afmetingen van de platen
bv een plaat van 125 breed levert 2 leggers van 60 cm
haal je uit die 125 breedte 70 voor de leggers, dan heb je maximaal 55 cm over
wat ga je daarmee doen ?
schuiven zijn wsch geen optie, want ik vermoed dat voor de meeste geleiders de maximale dikte van de wanden 16 mm is
althans toch voor de geleiders die ik gebruik

Ik zat te denken aan berken multiplex wat reeds een laag grondverf heeft. En dan wit schilderen, wellicht met een matte goudkleur aan de binnenkant. bb/bb is de beste kwaliteit?
ik weet niet of berk mpx gegrondverfd te koop is
wanneer ik berk mpx wit schilder, dan schuur ik die eerst, dan grondverf, dan nogmaals schuren (want de vezels komen door de grondverf recht), en dan 2 verflagen
verven is een hele karwei
de hoeken van gezaagde platen zijn niet afgerond
die doe ik met een bovenfrees met een afrondfrees 2 mm
kwaliteitsklassen: hoe eerder de letter in het alfabet staat + hoe minder letters, hoe beter de plaat
de kwaliteit van beide zijden wordt door een '/' gescheiden
dus b/bb is beter dan bb/bb
in de bb zitten redelijk wat herstellingen van de fineerlaag, in de vorm van een ellips of een puzzelstuk met ronde randen
mogelijks moet je de zijkanten van die herstellingen dichtplamuren
bb/bb is minstens 25 % beterkoop dan b/bb, maar aan jou om de prijzen van de houtboer te vergelijken
zelf vind ik het zonde om de mooie tekening van de berk onder verf te verstoppen
maar berk mpx blijven de mooiste platen (1) + beste (2) om met te werken
(1) de buitenlaag is echt berkenfineer - er zijn heel wat platen met een andere fineerlaag - er zijn ook een massa platen met hpl (high pressure laminate = kunststof)
(2) het zijn stevige platen - het goedkoopste alternatief is melamineplaten - die bestaan meestal uit vezelplaat of mdf - bij rijboringen breken de gaten nadien wel eens uit

Ik wou alles ‘deuvelen’ met de domino
de domino is goed om snel verbindingen te maken
het is een geëvolueerde lamello
voor de schuiven komt die prima van pas
hoe ga je de rechthoek van de modules (stijlen & regels)
in mekaar zetten, verbinden & trekken ?
Twijfel nog of ik alles moet laten zagen of zelf een zaagtafel moet gaan huren
het zijn grote maten en best een pak platen
hoe ga je platen van 125x250 binnensleuren ?
huur je een zaagtafel, dan zou het een paneelzaag moeten zijn
die weegt een paar 100 kg, dus onbegonnen werk
voor een kleine meerprijs zaagt je houtboer alles op 1/10de mm
let op de buitenzijden + de hoeken
als die bij de volledige plaat reeds gekwetst zijn, dan dien je de buitenrand er af te laten zagen
het vervoer ?
vanaf een bepaald bedrag leveren ze gratis
maar let weer op de buitenzijden + de hoeken
daartoe gebruik ik hoekbeschermers in 3-hoeksvorm - die schuiven over de hoek
Vind het ook wel spannend hoor, maar als ik het uitbesteed ben ik 8500€ kwijt voor de meest simpele inbouw kast.
die prijs kan ik mij voorstellen

ik hoop hier veel voldoening uit te halen
je bent voor een groot avontuur vertrokken
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
hou rekening met de afmetingen van de platen
bv een plaat van 125 breed levert 2 leggers van 60 cm
haal je uit die 125 breedte 70 voor de leggers, dan heb je maximaal 55 cm over
wat ga je daarmee doen ?
aanvulling
een collega verwijst in een parallel draadje naar deze zaak
die hebben mpx breedtes van 1.530
dus daaruit komen 2 breedtes van 700 zonder te veel verlies
 

Sjakkie

Actieve deelnemer
3 okt 2020
35
11
Haaglanden
@ZotVanHout
Super bedankt voor het meedenken. Het in kaart brengen is een goed idee en was ik uiteraard al van plan. Als beginnend klusser is een goed doordacht plan mijn beste troef. Zal ook alle losse elementen in kaart brengen met Sketchup en daarin proef bouwen.
een zelfde breedte is makkelijk werken
vermits het op maat is & er geen zware voorwerpen in komen, kan die 70 cm voor de leggers
hou rekening met de afmetingen van de platen
bv een plaat van 125 breed levert 2 leggers van 60 cm
haal je uit die 125 breedte 70 voor de leggers, dan heb je maximaal 55 cm over
wat ga je daarmee doen ?
schuiven zijn wsch geen optie, want ik vermoed dat voor de meeste geleiders de maximale dikte van de wanden 16 mm is
althans toch voor de geleiders die ik gebruik
Zo had ik nog niet gedacht eerlijk gezegd. Om de maten aan te passen aan de grootte van de platen. Op zich zou 60 ook kunnen. De ruimte is
300 cm lange zijde
230 korte zijde
189 lange zijde vanaf de deurpost
230 korte zijde doe ik niets mee, daar zit het raam.
ik weet niet of berk mpx gegrondverfd te koop is
wanneer ik berk mpx wit schilder, dan schuur ik die eerst, dan grondverf, dan nogmaals schuren (want de vezels komen door de grondverf recht), en dan 2 verflagen
verven is een hele karwei
de hoeken van gezaagde platen zijn niet afgerond
die doe ik met een bovenfrees met een afrondfrees 2 mm
kwaliteitsklassen: hoe eerder de letter in het alfabet staat + hoe minder letters, hoe beter de plaat
de kwaliteit van beide zijden wordt door een '/' gescheiden
dus b/bb is beter dan bb/bb
in de bb zitten redelijk wat herstellingen van de fineerlaag, in de vorm van een ellips of een puzzelstuk met ronde randen
mogelijks moet je de zijkanten van die herstellingen dichtplamuren
bb/bb is minstens 25 % beterkoop dan b/bb, maar aan jou om de prijzen van de houtboer te vergelijken
zelf vind ik het zonde om de mooie tekening van de berk onder verf te verstoppen
maar berk mpx blijven de mooiste platen (1) + beste (2) om met te werken
(1) de buitenlaag is echt berkenfineer - er zijn heel wat platen met een andere fineerlaag - er zijn ook een massa platen met hpl (high pressure laminate = kunststof)
(2) het zijn stevige platen - het goedkoopste alternatief is melamineplaten - die bestaan meestal uit vezelplaat of mdf - bij rijboringen breken de gaten nadien wel eens uit
Verven is nou juist iets wat ik wel goed kan haha. Ik kan zo snel geen b/b vinden dus ik denk dat ik voor b/bb ga en de bb kant dus van de deuropening af en b naar de deuropening toe.
Sorry ik bedoelde gegronde populieren multiplex maar dat is wel behoorlijk aan de prijs. Berken is beter?
de domino is goed om snel verbindingen te maken
het is een geëvolueerde lamello
voor de schuiven komt die prima van pas
hoe ga je de rechthoek van de modules (stijlen & regels)
in mekaar zetten, verbinden & trekken ?
ehm... Wou alles met de Domino doen? Of kan dat niet? Met schroeven en domino’s? En verankeren aan de muur. Of moet ik slotbouten gebruiken?
het zijn grote maten en best een pak platen
hoe ga je platen van 125x250 binnensleuren ?
Ik ga sowieso laten zagen maar we hebben een lift met een vrij hoog plafond.
huur je een zaagtafel, dan zou het een paneelzaag moeten zijn
die weegt een paar 100 kg, dus onbegonnen werk
voor een kleine meerprijs zaagt je houtboer alles op 1/10de mm
let op de buitenzijden + de hoeken
als die bij de volledige plaat reeds gekwetst zijn, dan dien je de buitenrand er af te laten zagen
het vervoer ?
vanaf een bepaald bedrag leveren ze gratis
maar let weer op de buitenzijden + de hoeken
daartoe gebruik ik hoekbeschermers in 3-hoeksvorm - die schuiven over de hoek
Bezorgen en laten zagen dan maar 😅
die prijs kan ik mij voorstellen
Serieus? Voor 18 mm MDF? Ik vond het wel veel geld.
Dit was de tekening van de offerte:
EF3CB3CA-999C-4F84-9BB0-E4DB16F8D111.jpeg
Maten kamer waren van voor de oplevering dus na stucwerk en goed opmeten kom ik iets kleiner uit. De zijde van 2000 is 1897 geworden nu de deur er in zit.

Het is zeker een groot avontuur, lig er af en toe ook wel wakker van maar wel spannend haha.
 

Sjakkie

Actieve deelnemer
3 okt 2020
35
11
Haaglanden
aanvulling
een collega verwijst in een parallel draadje naar deze zaak
die hebben mpx breedtes van 1.530
dus daaruit komen 2 breedtes van 700 zonder te veel verlies
Thanks dat is een mooi adresje in de buurt.
Edit: En dit? Is dit niet geschikt voor legplanken?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Sorry ik bedoelde gegronde populieren multiplex maar dat is wel behoorlijk aan de prijs. Berken is beter?
geen ervaring met populier
had onlangs een webstek waar die met berk vergeleken werd
voor zover mij bekend is berken harder, dus sterker + beter af te werken
er is ook mpx met poolse den
Verven is nou juist iets wat ik wel goed kan haha
wanneer ga je de platen verven ?
nadat er alle gaten in zijn ?
hoe ga je vermijden dat de verf in de gaten kruipt ?
Wou alles met de Domino doen? Of kan dat niet? Met schroeven en domino’s? En verankeren aan de muur. Of moet ik slotbouten gebruiken?
als je de domino voor de verbindingen van de stijlen en de regels gebruikt, dan zal je de domino's moeten lijmen
dat kan onzichtbaar
schroef je, dan is de vraag of en hoe je de schroeven onzichtbaar wil
1602070915646.png
het materiaal is omzeggens gratis
maar er kruipt veel ontwerp- en rekenwerk in + de werkuren (maken, leveren & plaatsen)
reken op 600 euro voor een wandhoge module van 60 cm breed
en ja, het is dan nog maar mdf
Is dit niet geschikt voor legplanken?
er staat inderdaad 'voor interieur verlijmd', maar op de foto kan ik niet zien of & hoe
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakkie

Sjakkie

Actieve deelnemer
3 okt 2020
35
11
Haaglanden
geen ervaring met populier
had onlangs een webstek waar die met berk vergeleken werd
voor zover mij bekend is berken harder, dus sterker + beter af te werken
er is ook mpx met poolse den
Dan ga ik voor berken. Ook wat betreft doorbuigen wil ik een sterke soort. Heb nu een Ikea kast staan van 100 cm breed per module en ondanks dat er niets zwaars op de legplanken heeft gelegen zijn al die planken krom. Zo lelijk!
wanneer ga je de platen verven ?
nadat er alle gaten in zijn ?
hoe ga je vermijden dat de verf in de gaten kruipt ?
Je zet me weer op scherp. Ik denk eerst. Domino's in de gaten steken of is er een betere truuk?
als je de domino voor de verbindingen van de stijlen en de regels gebruikt, dan zal je de domino's moeten lijmen
dat kan onzichtbaar
schroef je, dan is de vraag of en hoe je de schroeven onzichtbaar wil
Ik wil zoveel mogelijk met de Domino gaan doen en de kast staat natuurlijk ook nog vast tussen muren en aan de muur verankerd. Lijmen was inderdaad de planning. Gat 2 mm dieper boren zodat de lijm ruimte heeft toch?
Bekijk bijlage 91938
het materiaal is omzeggens gratis
maar er kruipt veel ontwerp- en rekenwerk in + de werkuren (maken, leveren & plaatsen)
reken op 600 euro voor een wandhoge module van 60 cm breed
en ja, het is dan nog maar mdf
Het was geen vakman maar een bedrijf met eigen fabriek. Dus niet zo heel erg maatwerk. Was er op bezoek geweest en ik wil uiteraard best mijn spaarcenten aan iets goeds besteden maar dit was 8500 euro voor een Ikea achtige kast.
er staat inderdaad 'voor interieur verlijmd', maar op de foto kan ik niet zien of & hoe
Zal me eens verdiepen in de houtsoorten. Nog een lange weg te gaan haha.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Je zet me weer op scherp
;-)
in dit vak moet je zo scherp staan als je zaagblad
Ik denk eerst. Domino's in de gaten steken of is er een betere truuk?
de volgorde afwerken x allerhande gaten maken, is moeilijk
in de mate van het mogelijke werk ik de platen eerst af
nadien zaag ik ze op de precieze maat
pas dan komen er allerhande gaten in, zoals de rijboring
1602082492841.png
ik bedoel dat je op de foto niet kan zien wat ze precies met verlijmen bedoelen
de koopse bloot gezaagde kant van een mpx berk met daarop een doorschijnende lak is best wel mooi
als je toch wit schildert, dan zie ik niet wat de meerwaarde van 'voor interieur verlijmen' is
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakkie

Sjakkie

Actieve deelnemer
3 okt 2020
35
11
Haaglanden
;-)
in dit vak moet je zo scherp staan als je zaagblad
😁
de volgorde afwerken x allerhande gaten maken, is moeilijk
in de mate van het mogelijke werk ik de platen eerst af
nadien zaag ik ze op de precieze maat
pas dan komen er allerhande gaten in, zoals de rijboring
Ah ok, ik zou het moeilijkste juist eerst willen doen. Als ik dan een fout maak dan hoef ik niet een nieuwe plank opnieuw te verven. Of is dat te naïef gedacht?
Bekijk bijlage 91940
ik bedoel dat je op de foto niet kan zien wat ze precies met verlijmen bedoelen
de koopse bloot gezaagde kant van een mpx berk met daarop een doorschijnende lak is best wel mooi
als je toch wit schildert, dan zie ik niet wat de meerwaarde van 'voor interieur verlijmen' is
Ok dat verschil kende ik ook nog niet. Weer wat geleerd, deze dag was weer waardevol. Dank je!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
1602084559138.png
heb je een rijboring, dan verwacht ik dat, als je die eerst aanbrengt, nadien de verf/lak in de gaten zal kruipen
alle gaatjes mooi afstoppen lijkt me niet haalbaar
kan een collega ons vertellen hoe hij/zij dat oplost ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakkie

Sjakkie

Actieve deelnemer
3 okt 2020
35
11
Haaglanden
@Sjakkie
hoe vorderen de plannen en de planning ?
Momenteel even enorm druk nu de stukadoors klaar zijn 😅 alle stopcontacten moeten er nu op en er was gezien de corona klus gekte in Nederland geen elektricien te vinden dus ik ben zelf alle elektra weer terug aan het zetten. Donderdag moet het al klaar zijn want dan komen de verfspuiters. Een hele klus aangezien ik heel veel stopcontacten heb laten leggen. En heel moeilijk om ze er recht op te krijgen zonder het stucwerk te beschadigen. Maar het gaat steeds iets beter. Nu net thuis, hele dag staan beitelen en schroeven en draadjes aansluiten.
 
  • Geweldig
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.