Purpleheart veiling nr. 2

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.186
882
Ulvenhout
Ik heb vanmiddag mijn 2 balken opgehaald in Eindhoven. En ik ben net begonnen met het zagen, op dikte brengen en verlijmen voor de bovenzijde van een nachtkastje...

20220428_204657.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Zky en Rdl

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.186
882
Ulvenhout
Klopt, hier ook wat scheurtjes en een flinke noest halverwege de balk. Maar dat is volgens mij het risico van kopen via een veiling. Ik zie bij mij dat er wat donkere plekken op de balk zitten. Kleurt dit nog bij in de zon of is dit iets anders?
Ik ben niet bekend met purperhart....

20220429_133442.jpg
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
De kwaliteit overall was inderdaad niet de allerhoogste. Maar ja, risico van op afstand kopen zonder te kijken zeg maar....

@Musicus hier nog wat info over purperhart:
O.i.v. UV is het denk ik dat de paarse kleur ontstaat, mits het hout dus goed is afgesloten als ik de tekst uit bovenstaande link goed interpreteer.
 

ertrike

Actieve deelnemer
8 apr 2020
55
41
Wageningen
Vinden jullie het hout geschikt voor de bouw van tuinstoelen? Ik neem aan dat het redelijk weerbestendig is, maar ik vind weinig voorbeelden. Ik lees ook dat afwerking met uv-bestendige lak de paarse kleur behoudt. Zal dit ook gelden voor buiten, zonder dak boven het hoofd?
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Even ter informatie voor diegene die meer purperhart hout wil bekomen.
Bij BVA zijn weer kavels purperhart, maar nu planken van 21 mm dikte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.