Parkside Performance excenter met werkstand!! Rotex dus!

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.474
411
Dordrecht
Volgens mij leven we in een consumptiemaatschappij, wegwerp maatschappij, én hebben we een stikstofprobleem o.a. doordat we teveel vlees consumeren. Maar goed, ik dwaal af. Lidl vs Festool is ook zo'n afweging om te maken, maar ik heb me ooit voorgenomen om alleen goede kwaliteit gereedschap te kopen met als doel dat het lang mee gaat. En ik ben heel zuinig op mn gereedschap. Verder kun je bijdragen door via marktplaats te kopen en verkopen.
Overigens als je iets bij Lidl haalt wat je weinig gebruikt of niet zo zwaar belast kan het nog steeds lang meegaan en dan is dat natuurlijk ook prima. Maar de redenering voor 1 rotex kan ik 10x naar de Lidl vind ik altijd een lastige.
Gebruik of gebrek daaraan dicteert niet of iets duurzaam is. Hoe lang iets meegaat bij normaal gebruik en de onderhoudbaarheid en repareerbaarheid bepalen dat. Als je iets nauwelijks gebruikt hoort het de volgende generatie te halen.
Je leeft in vrijheid dus kun je zelf bepalen wat je wel of niet koopt, of bezwijken mensen tegenwoordig ook onder "consumptiedruk" oid? Als rommel niet verkoopt wordt er vanzelf ook geen rommel meer gemaakt, maar het verkoopt blijkbaar prima.
Weggooimaatschappij zou een beter woord zijn. Dit, terwijl men op alle fronten zogenaamd aan het sturen is op milieu, je kunt het op deze manier gewoon niet serieus nemen. Men neemt hele beroepsgroepen het bestaansrecht af, terwijl er geen eisen zijn voor de duurzaamheid van producten. Het meest laaghangende fruit en meest directe effect.....

Die imbusset mag wel aan de gehele bevolking worden verstrekt, want er zitten schroefjes genoeg los als je het mij vraagt. Misschien daar eens beginnen met sleutelen, stuk gezonder...
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
532
167
Middelburg
Gebruik of gebrek daaraan dicteert niet of iets duurzaam is. Hoe lang iets meegaat bij normaal gebruik en de onderhoudbaarheid en repareerbaarheid bepalen dat. Als je iets nauwelijks gebruikt hoort het de volgende generatie te halen.
Je leeft in vrijheid dus kun je zelf bepalen wat je wel of niet koopt, of bezwijken mensen tegenwoordig ook onder "consumptiedruk" oid? Als rommel niet verkoopt wordt er vanzelf ook geen rommel meer gemaakt, maar het verkoopt blijkbaar prima.
Weggooimaatschappij zou een beter woord zijn. Dit, terwijl men op alle fronten zogenaamd aan het sturen is op milieu, je kunt het op deze manier gewoon niet serieus nemen. Men neemt hele beroepsgroepen het bestaansrecht af, terwijl er geen eisen zijn voor de duurzaamheid van producten. Het meest laaghangende fruit en meest directe effect.....

Die imbusset mag wel aan de gehele bevolking worden verstrekt, want er zitten schroefjes genoeg los als je het mij vraagt. Misschien daar eens beginnen met sleutelen, stuk gezonder...
Volgens mij leven er gewoon te veel mensen op de aardkloot?......en zijn we met handen en voeten gebonden aan ons economiestelsel, produceren en dan zo veel mogelijk, om het daarna weer af te voeren naar de stort. En dan gaat het riedeltje weer van voren af aan. Heel ons stelsel is hierop ingesteld om zoveel mogelijk troep te produceren, het rijk blij (BTW) en de producent heeft genoeg afzet en de beleggers zien nog grotere dividenden in hun broekzak verdwijnen. De wereldbevolkingsgroei rond 1800 waren er 1 miljard mensen, in 1927 waren dat inmiddels 2 miljard geworden en nu is dat gegroeid met 8 miljard en de verwachtingen zijn dat er in 2050 ongeveer 12 miljard consumerende mensen rondlopen op deze aardkloot,......dus als ik rijk, en invloedrijk zou zijn, zou ik voor het gepeupel zoveel mogelijk troep produceren, en anti conceptie afschaffen, de oorlogen buiten mijn landgrenzen houden, maar wel wapens produceren want dat is ook goeie handel. Goed gereedschap nou nee ik heb liever dat men na twee jaar weer terugkomt, koopgedrag dat wil ik zien,.....maar volgens mij ben ik een beetje off topic:LOL:
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Roel22 en Scheppie

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.474
411
Dordrecht
Volgens mij leven er gewoon te veel mensen op de aardkloot?......en zijn we met handen en voeten gebonden aan ons economiestelsel, produceren en dan zo veel mogelijk, om het daarna weer af te voeren naar de stort. En dan gaat het riedeltje weer van voren af aan. Heel ons stelsel is hierop ingesteld om zoveel mogelijk troep te produceren, het rijk blij (BTW) en de producent heeft genoeg afzet en de beleggers zien nog grotere dividenden in hun broekzak verdwijnen. De wereldbevolkingsgroei rond 1800 waren er 1 miljard mensen, in 1927 waren dat inmiddels 2 miljard geworden en nu is dat gegroeid met 8 miljard en de verwachtingen zijn dat er in 2050 ongeveer 12 miljard consumerende mensen rondlopen op deze aardkloot,......dus als ik rijk, en invloedrijk zou zijn, zou ik voor het gepeupel zoveel mogelijk troep produceren, en anti conceptie afschaffen, de oorlogen buiten mijn landgrenzen houden, maar wel wapens produceren want dat is ook goeie handel. Goed gereedschap nou nee ik heb liever dat men na twee jaar weer terugkomt, koopgedrag dat wil ik zien,.....maar volgens mij ben ik een beetje off topic:LOL:
Volgens mij ben je vooral van het padje af met je verhaal.
Het systeem de schuld geven, het is zo makkelijk. De consument bepaalt.....
 

Rouwdouwer

Nieuw lid
18 feb 2022
17
3
Almere
Hallo, een beetje late reactie op dit bericht, maar ik kan deze machine niet vinden op de lidl website.
Weet iemand of deze in belgie of duitsland wel verkrijgbaar is?

Ik heb overigens ook het stukje over de parkside bovenfrees gelezen, in vergelijking met de makita.
Ik heb een al wat oudere makita machine uit de 700 serie, ik denk een jaar of 6 oud.
Ook heb ik de parksidefrees gekocht en je kan alles 1 op 1 uitwisselen...
Het lijkt wel een kloon....
Op de website van Banggood (China) staan ook van dergelijke klonen.

Overigens staat er op de lidl website op dit moment een spindel schuurmachine met een schuurband hulpstuk, ze noemen hem een spindelslijpmachine, die exact gelijk is aan de Triton, de HBM, etc, etc.
Bij Parkside kost deze alleen 159.00.......
Het zelfde met de vlakvandikte bank, gewoon de 8" die je overal op internet tegenkomt, alleen veel duurder.



Mijn ervaring met Parkside is zeker niet slecht
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.