Parkside Performance excenter met werkstand!! Rotex dus!

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Tja, dat schuurpapier(vlies) niet eens geprobeerd gelijk wegggegooid. Voelde niet goed het lijkt op abranet maar is veel dikker en niet scherp.
Als ik abranet schuurvlies gebruik dan een tussen zool want anders funest voor je zool.

Groetnis,
Roeland
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Voor zo'n schuurmachine heb je koppel nodig. Dus om de prijs te drukken wordt er een klein motortje gebruikt, dat met een heel hoog toerental draait. Bijkomend voordeel is ook nog, dat je dan een dunner motorgedeelte hebt, dat dus beter vast houdt. Ik gebruik een bandschuurmachine voor vlot schuurwerk en die is ook niet fluister stil.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik kan me niet voorstellen, dat er een dag komt, dat ik 9 meier aan een schuurmachientje ga uitgeven.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Dat kost een RO150 niet en die is echt wel een andere orde dan een bandschuurmachine. Het zijn 2 machines in 1. ik gebruik het oude model nog steeds die ik 15 jaar geleden ofzo 2e hands heb gekocht zonder ooit enig probleem te hebben gehad. Prima investering en ik krijg er nu nog bijna voor wat ik ervoor betaald heb, dus ach.....
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Uiteraard is het een andere orde dan een bandschuurmachine. Met een bandschuurmachine kan je met de houtdraad mee schuren. En geen klittebandzooi die steeds verrot is. Maar de stofafzuiging is niet optimaal. En het lijkt me niet meer dan normaal dat merk machines een lange tijd mee gaan zonder kuren.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Met een RO150 krijg je echt betere schuurresultaten dan met een bandschuurmachine en zolen zijn verbruiksgoed, maar gaan lang mee mits je je papier niet vergeet.....
En niets is vanzelfsprekend, alleen ervaring telt.
 

Afgezaagd

Actieve deelnemer
21 mrt 2023
55
15
Alkmaar
Hier ook een binnen gekregen.

In mijn ogen is de machine aardig luid.
Ook is het wisselen tussen grof en fijn schuren wat bewerkelijk.
De zool moet wel wat bewogen en/of ingedrukt worden.

Morgen eens een stuk schuren om te kijken hoe en wat.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.235
535
Eanske
ingoogni.nl
Als die Parkside aan twee kanten een schroefdraad heeft dan kun je er een schuurraam voor improviseren. Ik heb dat wel eens voor de (oude) Rotex gedaan. MDF plaat, gat er in, twee steunen er op lijmen waar mee je de rotex op de plek schroeft en er een blok op lijmen waar de motor op rust. Dan is die ineens vergelijkbaar met een bandschuur met raam.

Ook heb ik er eens een CMS inzetplaat voor geimproviseerd om de Rotex als schuurschijf te gebruiken. Dat zal met de Parkside ook wel gaan.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Om blank hout snel te schuren is een bandschuurmachine onevenaarbaar. Daar kan geen Rotex of aanverwanten tegen op. En dan spreek ik nog niet over mijn oude Scheer bandschuurmachine. Hoef je gelijk ook niet meer naar de fitness.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ook als er verf, lak of olie op zit ,gaat het veruit het snelste met een bandschuurmachine. Een schuurraam heb ik nog nooit gebruikt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.