Open Dag Werkplaats / Houtdag 1 september 13-17 Zwolle

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het bleef een beetje behelpen....

Kom je daar binnen staat daar iemand wild met beitels te zwaaien, schiet krullen in de rondte en deelt allemaal uitgeholde stukken hout uit
Iedereen kijken en je komt geen stap verder.
Als je dan al verder komt dan links en rechts ook weer van alles te doen en kom je weer niet verder.
Heb je je dan eindelijk door die massa heen gewurmd dan is er maar 1 oplossing om daar te ontsnappen.... De trap op

FOUT....

Moet je eerst onder een stellage door klimmen staan er overal rekken, een ongeorganiseerd zooitje, niks van het zelfde, tientallen, misschien wel meer dan honderd soorten hout, echt een bij elkaar geraapt zooitje

Hoe moet je daar nou nog wat leuks/nuttigs vinden ??

Uiteindelijk uit het allegaartje maar wat meegenomen, wat een straf...
20130901_202042.jpg

20130901_202020.jpg

20130901_202002.jpg

20130901_201943.jpg


(volgende week weer Rick ?)
;)

Ps. de doosjesmaker heeft een paar keer flink mijn aandacht getrokken, erg mooi.
Hij heeft verteld waarmee hij de doosjes afwerkte (schelag of zoiets, weet niet of ik het wellicht verkeerd onthouden heb, maar kan op internet er niks over vinden, iemand die het toevallig weet ?)
 
Laatst bewerkt:

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Jaa was super gezellig, heerlijk lopen babbelen en kennis op gedaan. En nog wat hout mee genomen voor het nog te maken schaakbord / stukken (eeerst maar eens de stukken maken)
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik vond 't ook een mooie dag. Aan het eind nog een demonstratie gekregen van de snelheid waarmee Tuoh z'n draaibank kan demonteren. Ik wou 't filmen, maar eer ik m'n telefoon te pakken had stond-ie al vervoersklaar :)
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Het was inderdaad een topdag. Veel gezien, geleerd en gekletst.
Voor herhaling vatbaar.
Ik mocht naar huis rijden met een mooi stuk mahonie.
Iedereen bedankt!
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rick, gastheer
Ik ben iederekeer weer onder de indruk van de hoeveelheid houtbewerkers die jij aan je weet te binden. Een open dag in een houthandeltje is toch heel wat anders als deze demo dag. Op diverse plaatsen staan mannen vol liefde draaiend hout met beitels te mishandelen. Leuk om te zien dat een paar halen zo snel tot iets leiden ( in ieder geval heel veel zaagsel) Natuurlijk het voute kissie even beet gehad, goed voor mijn Amsterdams. Natuurlijk even the boss de hand geschud. Even naar de houten puzzeldoosjes staan kijken. Op het eerste gezicht,dat kan ik ook. Maar nadere inspectie verraad VAKWERK. Helaas geen werk van Tamar gezien, alhoewel, alles wat los en vast zit in het pand komt uit zijn handen, mag zeker ook wel genoemd worden. Natuurlijk Roeland met zijn enorme verzameling handgemaakt gereedschap. Geertje voor de catering. En al de voor mij onbekende vrijwilligers die deze dag op rolletje laten verlopen.

Gewoon een TOPDAG in het mooie Zwolle, allemaal bedankt
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
Rick, bedankt voor deze mooie dag, ging om inspiratie op te doen samen met Toxiq, was niets van plan, en ga naar huis met een mooie polo,
een paar stukken essen en kersen,

Wordt je bij binnenkomst bedolven door de krullen van Ronald, heb je het later met iemand over dat je wilt gaan draaien en die wijst je de weg naar een draaibankje dat te koop staat. Je wilt het nummer bellen want je kent niemand, zegt een mede woodworker oh die is van ronald die staat daar.
Na overleg met de baas thuis ben ik nu de trotste bezitter van een draaibank.
Nu nog stroom in de werkplaats en beitels dan kan het draaien gaan beginnen.

Zal denk ik de draaiers gaan lastigvallen met allerlei vragen,
O Peaty blij gemaakt met wat stukjes hibiscus, ben benieuwd hoe de pennen er uit gaan zien, en als ik er aan toe ben om pennen te gaan maken ga ik denk ik maar eens bij hem langs voor goede raad.

Al met al een geslaagde dag,

Rick en de rest van de crew heel hartelijk bedankt hopenlijk maken we hier een wederkerend event van wat mij betreft eens per half jaar.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.067
1.697
Terkaple
www.woodworking.nl
Sluit me helemaal bij de vorige posters, een hele leuke middag waar forummers veel van hun vaardigheden hebben laten zien. Maar om vooral al die houtbewerkers een keer live te zien vond ik helemaal top. Dank voor de leuke gesprekken en jullie komst!

jaap


IMG_6814.jpg

IMG_6815.jpg

IMG_6825.jpg

IMG_6827.jpg

IMG_6808.jpg

IMG_6792.jpg

IMG_6810.jpg

IMG_6799.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_6795.jpg
    IMG_6795.jpg
    60,2 KB · Weergaven: 241
  • IMG_6786.jpg
    IMG_6786.jpg
    51 KB · Weergaven: 241
Laatst bewerkt:

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
schelag of zoiets, weet niet of ik het wellicht verkeerd onthouden heb, maar kan op internet er niks over vinden, iemand die het toevallig weet ?)

Hij zei: "Schellak gemengd met .......", maar hij zei niet welke .....
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Prachtig evenement. Helemaal in de sfeer van het forum, ideeen uitwisselen, delen, indrukwekkende demo's, de onwaarschijnlijke brille en doorzettingsvermogen van Andre. Gewoon genieten.

Dank aan iedereen die dit heeft mogelijk gemaakt, Karel.
 

FrecledBee

Actieve deelnemer
15 mrt 2013
37
0
Ook ik en vrouw en dochter hebben ontzettend genoten van deze middag.
Al die mooie houtbewerking kunsten en gezellige forumleden, zeker voor herhaling vatbaar.
Rick, Jaap en Greetje het was voor ons een onvergetelijke dag.
Els en Saskia waren ook in hun nopjes en hebben zich geen moment verveeld.
Bedankt en tot ziens
Jan
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Kan me voorstellen dat dit een topdag was!
Was heel graag gekomen, maar 'k werk sinds kort in een weekendploeg. 2 keer 12 uur werken voor hetzelfde loon als een normale fulltime job.
Heel jammer dat ik er niet bij kon zijn, als een van de volgende edities toevallig in het collectief verlof valt ben ik zeker van de partij!

Wat me opvalt is dat waar elders 'kistjes' genoemd worden, het bij Rendew een 'kissie' wordt, en dat zonder uitzondering! ;-)
Heb enkele jaren terug kennis gemaakt met het sappig taalgebruik van bovenstaande, begrijp dus volledig hoe het komt.

Leuke foto's!

Groeten,
Steven
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.