Open Dag Werkplaats / Houtdag 1 september 13-17 Zwolle

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Ook ik wil graag iedereen bedanken die deze top dag mogelijk heeft gemaakt.
Heel leuk om mensen te leren kennen en kennis uit te wisselen en inspiratie op te doen door de mensen die de moeite hebben genomen om ons een demo te geven van hun hobby en vakgebied.

Gr Marco
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Als ik dit allemaal zie, vind ik het nog meer jammer dat ik er niet bij kon zijn :mad:. Hopelijk komt er een vervolg ...
Ik blijf echter wel wat op m'n honger zitten qua foto's/fimpjes.
Ook al was ik er niet bij : Hartelijk bedankt aan allen die dit mogelijk gemaakt hebben.:rolleyes:
Groetjes,
Pascal
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik wil iedereen nogmaals enorm bedanken voor hun komst.....Er zijn vele foto's gemaakt....deze zal ik binnenkort verzamelen....Nu eerst even wat spullen opruimen....;)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Vandaag kwam Bob de foto's brengen van de Open Dag , erg leuk om te zien.

IMG_1606.jpg
Mooi kissie !!!

IMG_1602.jpg
Jos kijkt even mee met Jan en denkt nu waarschijnlijk na over de aanschaf van een draaibank...

IMG_1607.jpg
De kistjes van Jos Martens....erg bijzonder

IMG_1609.jpg
Jan Ruben's werk...Gaaf he!

IMG_1615.jpg
Tuoh heeft de boel goed aan het "draaien"...wat een bijzondere machine

IMG_1619.jpg
Even samen een broodje eten voordat het bezoek komt.....

IMG_1620.jpg
Het "kissie" van de meester zelf...

IMG_1621.jpg
Forummers onderling.....

IMG_1625.jpg
Naast het draaien van mooie schalen is Ronald ook wereldrecordhouder krullen maken....menigeen heeft de houtkrullen van ronald uit zijn/haar haar mogen vissen..

IMG_1629.jpg
Het gemak waarmee Jan Pranger staat te draaien is werkelijk ongelovelijk...In alle rust en souplesse komen er bijzondere dingen tot stand
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_1633.jpg
Kor heeft zijn eigenbouw fijnstoffilter meegenomen !!

IMG_1636.jpg
Even buiten bijkletsen

IMG_1638.jpg
Ronald geeft weer wat tekst en uitleg

IMG_1642.jpg
"tuoh" legt "athanor" eaa uit over zijn bijzondere draaibank met toebehoren

IMG_1643.jpg
het "kissie" is een echt publiekstrekker...Rene heeft graag uitleg over het hele proces

IMG_1645.jpg
Jeroen laat mensen het verschil in hout horen , hij bouwt vele panfluiten van de meest uiteenlopende houtsoorten

IMG_1644.jpg
Robert beantwoord wat vragen die er zijn over het bouwen van instrumenten

IMG_1656.jpg
Mooie kistjes!!!

IMG_1660.jpg
Jan Ruben vertelt graag over zijn werk....mooi om te zien hoe enthousiast iedereen is
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Touh (Andre) demonstreert zijn portable hometrainer let vooral op het soepele voeten werk !!!


Ook Jan Pranger was op toeren .

En Roeland druk bezig met het vervaardigen van een futselplank TOPPIE!!!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_1664.jpg
"baas" jaap kijkt ook zijn ogen uit naar de projecten van Jos

IMG_1684.jpg
Hoppa...Jan gooit er nog even een kerstboompje uit !!

IMG_1601.jpg
Buiten hadden we toch eaa neergezet om te voorkomen dat het te druk werd op de houtzolder..

IMG_1600.jpg
Werkoverleg...

IMG_1641.jpg
Even rondje koek uitdelen...

IMG_1671.jpg
Aha...zo draai je dus schalen...

IMG_1685.jpg
Robert zit nog even bij te komen van deze drukke middag
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.431
688
Emst
Ik zie het al, het was en is een moelijke keus, een ploegwedstrijd in Gierswalde of hout in Zwolle.
Volgende keer graag niet tegelijk Rick.
 

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
266
154
Nijmegen
Nu ik de foto met de kistjes van Jos Martens zie bedenk ik mij dat ik heb verkeerde info heb gegeven. Ik vertelde hem dat ik purper hart met watergedragen lak had afgewerkt. Maar dat was met lak op terpentine basis. Waterbasis kan het purperhart uit laten lopen (verschillende ervaringen), maar werkt nog altijd beter dan schellak ivm de alcohol.
 

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
Ik vond het gisteren een leerzame inspirerende dag.
Rick bedankt voor het organiseren hiervan, en voor de koffie met koek.

Verder wil ik Andre, Roeland, Jan, Ronald en... bedanken voor het delen van hun kennis en vaardigheden.
 
A

Athanor

Guest
Mooie verslagen van een mooie dag hoor! Ik heb met veel plezier rondgekeken en veel opgestoken. Waarlijk een goed begin van een houtrijke toekomst! Laten we er met z'n allen een goed vervolg aan geven!

Fons
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Heeerlijk genoten en veel info gekregen, altijd leuk om op die manier naar een meeting/ open dag te gaan, Ronald ook bedankt dat ik even een stukje mocht proberen op een schaal met jouw advies :p Ik heb nog aardig wat te leren, jou manier leek zo makkelijk haha ;)
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik had niet anders verwacht dan dat het een geslaagd evenement zou worden!!!
Helaas kon ik er zelf niet bij zijn (op vakantie en niet eens zo ver van Zwolle...maar het gezinnetje heeft dan natuurlijk voorrang).

Hulde voor Rick en zijn handlangers om zo iets moois op poten te zetten. Hopelijk volgend jaar weer, dan probeer ik er natuurlijk wel bij te zijn!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Allemaal hardstikke bedankt voor de verhalen. Het was zeker een enorm mooie dag.

@houtenplank : geen idee van wie die helm was....meestal lopen wij helmloos door de werkplaats...
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.850
902
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ethanol ? Dit is in ieder geval het geschikte oplossingsmiddel.

Lijkt me niet waarschijnlijk - ethanol is inderdaad het oplosmiddel waarmee je van schellakschilfers een vloeibaar houtveredelingsmiddel maakt. Da's dus niks bijzonders. Als je schellak (de oplossing) ergens mee gaat mengen moet er dus nog wat anders bij. Ik verwacht dat het iets van was is (b.v. carnaubawas); dan krijg je een shellawax-achtig product.

Henk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.