Open Dag Hout 2022 in de agenda, 30 oktober in de Hanzehal te Zutphen!

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik woon niet te ver van Brabant, dus ik zou het kunnen doen. Maar ik heb de uitnodiging van Jaap om als standhouder deel te namen op 10/9 beantwoord en nooit meer wat gehoord, dus ik begin steeds meer te twijfelen of het wel loopt.
Ha Jurriaan, we hebben nog geen bevestiging gestuurd, in principe is iedereen die een uitnodiging heeft gehad weer welkom als standhouder. Dus bij deze al vast de bevestiging dat we heel blij zijn dat je weer komt met de prachtige schalen en verhalen!

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: Jurriaan

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Afgelopen vrijdag als bestuur weer bijeen gezeten. Het ziet er allemaal weer top uit (binnen onze mogelijkheden) om er weer een prachtige Open Dag Hout van te maken.

Zaterdag 29 oktober is om op te bouwen, het elektrisch moet uit het plafond gehaald worden met verlengsnoeren naar de standhouders die dat gevraagd hebben. Er worden zo'n 120 kramen naar binnengebracht, allemaal volgens planning en tekening van Kor.
Dit jaar geen workshops op zaterdag.

Zondag 30 oktober is de Open Dag Hout, om 10 uur gaan de deuren open voor de bezoekers, we stoppen om 17:00.

Forumleden die een werkstuk meenemen en dat op de Woodworking.nl tafel zetten van ongeveer 11 t/m 14:00 krijgen gratis toegang voor 1 persoon.

Er liggen stickers klaar bij de Woodworking.nl tafel om eventueel, als je dat leuk vindt, je forumnaam op te zetten zodat je zo wet herkenbaar bent.

Forumleden die nog een tafel willen om de hele dag hun werkstukken o.i.d. te laten zien, graag! Stuur me een pb.

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat is er o.a. te zien op Open Dag Hout?

De grootste deelnemer dit jaar is de houtdraaiersvereniging Radius die er met alle regio afdelingen staat, Met draaibanken, werkstukken en houtdraaiers die je van alles kunt vragen.

Naast Radius zijn er nog meer houtdraaiers, onze vrienden uit Vlaams Belgie en natuurlijk Ronald Kanne van de Houtdraaierij die Jan Hovens en Rainer Bucken meeneemt en natuurlijk een vracht gereedschap, hout, etc.

Ik heb Festool gevraagd of we niet een keer een demo van de Shaper Origin kunnen krijgen, het staat niet bij hen in de catalogus, maar ze zijn wel aandeelhouder en geven ook wel demo's. Prof. Marcel Bilow komt met Buckylab naar de ODH om namens Festool de Shaper te laten zien. En ik hoop dat er nog 1 of 2 bij komen, zodat we een soort Shaper blokje kunnen maken en iedereen die dat wil een keer zo'n ding vast kan houden. Als er een forummer is die met zijn Shaper wil komen demonstreren zou ik dat super vinden!

Naast de hal is een klein zaaltje waar een kegelbaan zit. In dat zaaltje gaan we een aantal lezingen/workshops houden. Even los van de drukte uit de hal wat dieper ingaan op de materie. We hebben iemand ingehuurd die met verlichting, geluid en camera's komt, zodat iedereen in het zaaltje alles goed kan zien wat er gebeurd.
Ik ben nog op zoek naar iemand die TV schermen verhuurd, als het kan ook een paar in de hal bij b.v. de koffiehoek.
Ronald Kanne gaat een demo verzorgen, zal wel over houtdraaien gaan. Richard van der Meulen van Meubel Uniek gaat wat vertellen over politoeren. Marcel Bilow over de Shaper. En ik denk dat we er nog 1 of 2 aan toevoegen.

Ben benieuwd naar jullie mening en ideeën hoe we dit vorm gaan geven. Entree is gratis, maar gaan we het met een soort voorinschrijving doen (heb je controle nodig, altijd lastig). Doen we het met vrije toegang, wie het eerst komt eerst maalt of heeft iemand een nog beter idee?

Voor de forummers die een werkstuk meenemen is de toegang gratis, werkstuk hoeft niet af te zijn, maar alleen een plankje o.i.d. is niet voldoende. We gaan er geen wedstrijd aan koppelen, maar we gaan wel zorgen voor een aantal leuke kadootjes die we als stimuleringsprijs weg willen geven.


jaap
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.841
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik ben nog op zoek naar iemand die TV schermen verhuurd, als het kan ook een paar in de hal bij b.v. de koffiehoek.
Ik heb uiteraard geen flauw idee wat jullie budget is, maar ik heb in mijn kennissenkring wel iemand die professioneel audio en videosystemen installeert en geluid en licht doet voor grote theaters en evenementen (denk aan Soldaat van Oranje de musical - dat niveau). Wellicht kan ik eens informeren?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik heb uiteraard geen flauw idee wat jullie budget is, maar ik heb in mijn kennissenkring wel iemand die professioneel audio en videosystemen installeert en geluid en licht doet voor grote theaters en evenementen (denk aan Soldaat van Oranje de musical - dat niveau). Wellicht kan ik eens informeren?
We hebben al iemand voor het licht, geluid en camera's. Een kennis van Ronald Kanne die zelf jaren geluidstechnicus bij de radio is geweest.

We zijn nog wel op zoek naar iemand die TV schermen verhuurd.

jaap
 
Hoi Jaap,

Ik heb me ook per Email aangemeld en hoop dat dit bij jullie is door gekomen.
Zou het mogelijk zijn om wederom een houtsnijders eilandje met kramen te regelen.
We zijn maar met weinigen ( ik hoop stiekem op veel houtsnijders ) en als we dan allemaal ergens anders staan is dat voor de bezoekers misschien ook minder duidelijk.

Ik sta graag voor de kraam voor uitleg, maar zeker ook om wat te laten zien.

Groet Edwin.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Voor de forummers die een werkstuk meenemen is de toegang gratis, werkstuk hoeft niet af te zijn, maar alleen een plankje o.i.d. is niet voldoende.
Ik kan mijn nachtkastje uit de uitdagende challenge wel meenemen. Zal er niet meteen om 11 uur zijn, maar we gedurende het grootste deel van de ODH.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

jegmond

Nieuw lid
8 okt 2019
21
15
Geldrop
Ik zou er best willen zijn, maar ik vrees dat mijn gezondheid het dan nog niet toe laat om die 150 kilometer heen en 150 kilometer terug te rijden. Is er toevallig iemand uit mijn regio (Brabant) waar ik mee kan liften? Ik kom dan wel naar diegene toe op gewenst tijdstip. De chauffeur zou ik dan als dank een lunch en eeuwige dankbaarheid aan bieden.

Veldhoven toch? Dat is hier vlak bij. Zal morgen even polsen maar denk dat je best zou kunnen meerijden.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Veldhoven toch? Dat is hier vlak bij. Zal morgen even polsen maar denk dat je best zou kunnen meerijden.
Dat zou ideaal zijn, natuurlijk! Als je meer weet, laat dan maar horen!
Wel onder voorbehoud van mijn conditie op dat moment. Mijn immuunsysteem word steeds verder afgebroken en een besmettinkje van wat dan ook zou erg ongelegen komen in de voortgang van de chemo.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat zou ideaal zijn, natuurlijk! Als je meer weet, laat dan maar horen!
Wel onder voorbehoud van mijn conditie op dat moment. Mijn immuunsysteem word steeds verder afgebroken en een besmettinkje van wat dan ook zou erg ongelegen komen in de voortgang van de chemo.
Sterkte Jan en het zou leuk zijn als je kunt komen! We hebben wel een rustige ruimte voor je als je even zou willen rusten.

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Hoi Jaap,

Ik heb me ook per Email aangemeld en hoop dat dit bij jullie is door gekomen.
Zou het mogelijk zijn om wederom een houtsnijders eilandje met kramen te regelen.
We zijn maar met weinigen ( ik hoop stiekem op veel houtsnijders ) en als we dan allemaal ergens anders staan is dat voor de bezoekers misschien ook minder duidelijk.

Ik sta graag voor de kraam voor uitleg, maar zeker ook om wat te laten zien.

Groet Edwin.
Natuurlijk sta jij al lang op de lijst Edwin, je had je al lang per mail opgegeven!

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forumleden,
Het is al een ganse tijde geleden dat ik hier nog actief ben geweest.
Verbouwingen bij mijn kinderen, vennoot geworden in een firma, houtdraaicursussen geven bij Willy Vanhoutte en les geven in het onderwijs zijn de redenen waarom ik nog de weinige tijd heb om nog post te plaatsen.
Maar wees gerust, ik ben zeker aanwezig met nog enkele houtdraaaiersleden van de Vlaamse Gillde op de opendag hout in Zutphen. Dit willen wij zeker niet missen. Iedereen is dan ook heel welkom op onze stand en we maken zeker tijd om jullie te woord staan.
Tot 30 oktober '22.
Sirjacobs Didier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.