Open Dag Hout 2019, op 3 november in de Hanzehal te Zutphen

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Tja, de trein is ook een goed idee... Het station is tenslotte vlakbij. Maar Marco, vertel, had je een leuke dag?

Ik vond het in elk geval een enorm geslaagde dag! Ook voor mij voor het eerst, en wat mij betreft niet voor het laatst. Hoewel ik nog maar weinig mensen persoonlijk kende heb ik heel veel mensen gesproken en dat waren erg fijne gesprekken. Daarnaast heb ik met veel plezier Kor van Kiesvoorminderfijnstof geholpen zijn stand te bemannen; we waren blij verrast met de hoeveelheid toeloop en interesse. Fijnstof is een serieus onderwerp, en dat wordt gelukkig ook steeds meer gezien.

Ten slotte een pluim voor de organisatie. De locatie leent zich perfect voor deze beurs en alles leek te kloppen. Dat blijkt ook wel uit de grote toeloop en de goede sfeer. Veel dank voor jullie harde werk!
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.014
359
Alphen aan den Rijn
Ook al weer terug , drukke maar gezellige dag gehad . Er was weer veel moois te zien en te koop .
We kwamen aan om 10.30 uur en toen was de parkeerplaats bijna vol , misschien was er op de sportvelden iets te doen ?
Organisatie bedankt voor het organiseren van weer een mooie ODH .

Al met al een leuke en geslaagde dag , groeten Willem
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.084
37
Leiden
Hey Rendew ik heb je niet gezien. Heb wel mijn juwelenkistje , vlinder en uiltjes bij de woodworking tafel neergelegd. Toen ik ze ophaalde lag er zowaar een M3 meetlint in :) kan je nooit teveel van hebben. Ik was er rond 12:30 en had ruimte zat om te parkeren achter de hal. Misschien is het leuk om volgend jaar een tijdstip af te spreken zodat alle mensen van het forum elkaar ontmoeten? Een soort meet and great. Heb nu 3 of 4 mensen gesproken. En ken niemand van gezicht :) Wat ik wel vaag vond is er nog een jury langs geweest bij de werkstukjes en wat was de uitslag. Toch eer aan mijn werk gehad men vond het mooi terwijl ik er zelf niet zo tevreden over was. Sloeg wel stijl achterover wat in mijn ogen simpele figuurzaagwerkjes waren, wat de prijzen er van waren. Maar goed je hebt ook kosten die ik als hobyist natuurlijk niet heb.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Het was weer een erg leuke dag met een fijne sfeer, leuke gesprekken en veel mooie dingen gezien. Mijn complimenten weer aan de organisatie.
Ook niet met lege handen richting huis gegaan, ik had wat kleine dingen aangeschaft en kreeg ook nog een 4e prijs mee naar huis wie had dat verwacht :) Hartelijke dank hiervoor.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
@t wold, @hstraat, @kor, @jaap, @wim en nog veel meer, leuk jullie gesproken te hebben, erg leuke dag en prima sfeer vooral rondom de woodworking.nl stand en bij de fijnstoffilters;)

organisatie bedankt!! Marcel
 

D_Jakke

Nieuw lid
22 jan 2019
16
4
Super organisatie! Was voor mij de eerste keer en zeker voor herhaling vatbaar.
Had wat schaaltjes op de tafel gezet, maar ben voor de prijs uitreiking al vertrokken (175km) huiswaarts.
Wat een hoop mooie dingen heb ik hier gezien seg.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.084
37
Leiden
ah schaaltjes waren van jou. Heb alles op de tafel ook bewonderd. Ben ook eerder weg gegaan terug naar Leiden is toch 2 uur rijden. Benieuwd naar de uitslag van de jury. Die gitaar was ook erg mooi om te zien

Heb mijzelf verwend met de pica pennenset en 2 navul doosjes.
 
Laatst bewerkt:

D_Jakke

Nieuw lid
22 jan 2019
16
4
Waren idd mijn schaaltjes, en ik had bij het binnen gaan al direct prijs, namelijk 2 gratis inkom bandjes hihihi.
De gitaar was ook mijn vrouw en mijn eerste keuze en daarna dat kistje van jou.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.548
2.488
Gaanderen
Hey Rendew ik heb je niet gezien. Heb wel mijn juwelenkistje , vlinder en uiltjes bij de woodworking tafel neergelegd. Toen ik ze ophaalde lag er zowaar een M3 meetlint in :) kan je nooit teveel van hebben. Ik was er rond 12:30 en had ruimte zat om te parkeren achter de hal. Misschien is het leuk om volgend jaar een tijdstip af te spreken zodat alle mensen van het forum elkaar ontmoeten? Een soort meet and great. Heb nu 3 of 4 mensen gesproken. En ken niemand van gezicht :) Wat ik wel vaag vond is er nog een jury langs geweest bij de werkstukjes en wat was de uitslag. Toch eer aan mijn werk gehad men vond het mooi terwijl ik er zelf niet zo tevreden over was. Sloeg wel stijl achterover wat in mijn ogen simpele figuurzaagwerkjes waren, wat de prijzen er van waren. Maar goed je hebt ook kosten die ik als hobyist natuurlijk niet heb.
Ja de jury is langs geweest maar over de uitslag wijden we verder niet uit.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Jazeker hstraat ben ik met mijn rugzakkie (Fiatje 500 ) op de open dag geweest . Ben alleen niet zolang gebleven.

Enne mijn porem staat op het smoelen boek niet kijken als je net gegeten hebt hé ;-)

Tja wat mogelijk is ter herkenning is bij Jaap een shirt te bestellen (als ie ze nog in voorraad heeft ) met het logo/merk woodworking.nl

(Heb zelfs onze spirituele woodworking leider(Jaap) nog achter het orgel gezien zou hij er nu ook eentje gaan bouwen ? )
 
Laatst bewerkt:

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Dit jaar voor het eerst geweest. Vrouw en kinderen waren ook mee en ook die hebben een leuke dag gehad! Genoeg te doen, te kijken en te leren. Dus complimenten aan de organisatie. Het was al wel druk met parkeren, maar stukje lopen was verder ook geen punt. Nogmaals dank!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.548
2.488
Gaanderen
Ja een zeer geslaagde dag. Wat me wel tegenviel was het aantal werkstukken dat door de forumleden aan de jury werd aangeboden.
We zijn met ongeveer 20000 leden en stonden een tiental werkstukken. Dat is erg weinig.
Wat kunnen we voor volgend jaar organiseren om veel meer deelnemers te krijgen ?
En hulde aan allen die wel meegedaan hebben.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.084
37
Leiden
Jazeker hstraat ben ik met mijn rugzakkie (Fiatje 500 ) op de open dag geweest . Ben alleen niet zolang gebleven.

Enne mijn porem staat op het smoelen boek niet kijken als je net gegeten hebt hé ;-)

Tja wat mogelijk is ter herkenning is bij Jaap een shirt te bestellen (als ie ze nog in voorraad heeft ) met het logo/merk woodworking.nl

(Heb zelfs onze spirituele woodworking leider(Jaap) nog achter het orgel gezien zou hij er nu ook eentje gaan bouwen ? )
zag de t-shirt maar us grunningers bent zuunig :) dus heb er geen gekocht. maar volgend jaar een meet en great doen lijkt me leuk.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Heb me prima vermaakt gisteren. Kreeg best leuke reacties op mijn meegebrachte werkstuk.
Heb nog een stukje hout meegenomen voor een nieuwe gitaar :rolleyes: was niet echt de bedoeling, maar was te verleidelijk.

Was veel drukker dan ik had verwacht, moet ik eerlijk zeggen (mijn 1e keer), maar dan weer heel weinig mensen die met dit forum bekend zijn.
Wellicht een leeftijds dingetje (fora), want ik voelde me toch wel aardig een jonkie.
 

RedWoodWorking

Actieve deelnemer
5 okt 2017
158
29
Boxtel, NL
Ik heb me uitermate goed vermaakt met zien van al dat moois en ervaren van het aanwezige vakmanschap.
Een mooi stukje wilg en een nieuwe spookschaaf gingen aan het einde van de dag mee naar huis.

Voor wat betreft de woodworking.nl projectentafel; het toewijzen van een thema/techniek/houtsoort zou kunnen helpen, maar dan zal er wel op tijd daarover gecommuniceerd moeten worden. Tevens lijkt me dat de hoofdprijs vooraf aankondigen zou kunnen helpen (ik heb geen illusie dat ik ga winnen :D), zodat er toch een extra motivatie is om specifiek iets te bouwen voor de OpenDagHout.
 
The Day after......

Graag wil ik iedereen bedanken voor de fantastische dag die we gisteren hebben gehad.
Ongelofelijk veel bezoekers, enthousiaste kijkers en kopers.
Er waren prachtige stands met nog veel mooiere werkstukken. Wat een kunstenaars bij elkaar !!!!!!!.

De wedstrijd ....... Niks van gehoord, om half 5 mijn werkstuk maar opgehaald. Er lag niets meer ( zelf geen meetlint �� ).
Dan had ik mijn werkstuk toch liever op mijn eigen tafel gehad. Gelukkig konden belangstellende mijn stand wel vinden.
Misschien voor volgend jaar, stands duidelijk nummeren en in logische volgorde ?.

Nogmaals petje af voor de organisatie en graag tot volgend jaar ������������������

Gr Edwin

- - - Updated - - - - - Updated - - -
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.