Ook ik, Berken Multiplex Kwaliteit werkbank

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99

Paul5376

Actieve deelnemer
6 okt 2019
27
3
Met maar 13 reviews zou ik daar niet aan beginnen. Ik koop best veel in china en zeker niet alles is rommel. Maar ik kies het altijd wel uit als er al wat reviews van zijn.
Alsof een review op een website tegenwoordig nog iets zegt.... Wat ik zelf nog vaak doe is van een bepaald product een aantal aanbieders vergelijken, op prijs/levertijd en aantallen verkocht. Je kan ook het "winkeltje" van een aanbieder doorbladeren op eventueel ander handig spul dat je gelijk mee kan bestellen.

Als ik eerlijk ben dan bestel ik graag bij Ali; ik heb eigenlijk nog nooit slechte service meegemaakt, of fraude. Het is alleen lang wachten en tja je moet niet de beste kwaliteit verwachten. Het is toch elke keer weer een gok eigenlijk.

Paul
 

Johannes77

Actieve deelnemer
16 sep 2016
141
23
Drachten
Waarom geen gewone wielen icm een paar stelpootjes. Ik ben zelf wel gecharmeerd van deze oplossing voor de wielen en ook van de oplossing voor het verbergen van de machines :
 

Chiel_78

Actieve deelnemer
10 nov 2020
38
8
Zoetermeer, Zuid-Holland
Hoi Paul,

Excuus dan was ik niet volledig in mijn antwoord. Ik kijk altijd naar reviews, aantal orders etc etc.
Ik bestel zelf heel erg veel in China (Ali of Banggood of gearbest). Over het algemeen in de service gewoon goed te noemen. Altijd in je achterhoofd houden, alle waar naar zijn geld, dan ben je zelden teleur gesteld.

Naar deze oplossing heb ik ook gekeken Johannes, maar voor nu heb ik er geen vertrouwen in dat mijn vaardigheden dit tot een goed resultaat kunnen brengen. Maar het is zeer zeker een hele mooie oplossing.
 

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Waarom geen gewone wielen icm een paar stelpootjes. Ik ben zelf wel gecharmeerd van deze oplossing voor de wielen en ook van de oplossing voor het verbergen van de machines :

Dat is ook wel een heel leuk idee! Gaat mij vooral om dat de werkbank echt vast staat en niet op zwenkwieltjes. Maar tegelijkertijd wel mobiel is wanneer nodig :)
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Travis van Shopnation gebruikt deze wieltjes/steunen ook in zijn werkbank.

 

stav

Actieve deelnemer
4 jan 2019
62
34
Staden
Ik heb ook al enige tijd dit soort wielen onder mijn bank. Bank weegt 300+kg, staat op een vaste plaats en is onmogelijk te verduwen op zijn rubber voeten. Als ik de bank dan al eens moet verplaatsen schroef je de poten op en kan ik hem met 1 vinger verplaatsen. De meeste zwenkwielen met deze compacte inbouwhoogte gaan dit gewicht niet aankunnen.
 

mbruijn

Actieve deelnemer
22 jul 2012
80
22
Teteringen
Wellicht een tip. Toen ik mijn overstap van workmate naar werkbank maakte wist ik niet precies hoe mijn werkbank eruit moest zien. Op internet wordt je lekker gemaakt met gave werkbanken met alle mogelijke opties. Zo wil ik ook een werkbank waar je alles op kunt klemmen, gaten voor benchdogs, meubelmakersbankschroef, t-track, etc.

Probleem was, met alle opties had ik nauwelijks een fatsoenlijk werkblad meer over (meer gat en track dan oppervlak). Daarbij had ik heel veel gereedschap en accessoires nog niet en was het dus meer een " vooruitziende blik (droom?)" die bepaalde hoe mijn werkbank eruit ging zien en hoe leeg mijn portemonnee zou worden.

Uiteindelijk besloten om van 4 stuks 44x94x2700mm vuren balken een onderstel te maken (kosten 25 euro) en van 2 platen 15mm mdf (35 euro) een 3 laags werkblad te maken. Dit was (en is nog steeds) een fijne tafel om mee te werken. Doordat ik de tafel gebruikte kwam ik erachter wat ik wel en niet nodig had. Later een aantal aanpassingen gemaakt en momenteel ben ik een nieuwe werkbank aan het maken. Ik weet nu wel wat ik toevoeg en weglaat. Je eerste werkbank gaat nooit ideaal zijn, waarschijnlijk komt je derde werkbank pas dichtbij.

Dus bouw nu wellicht een meer basic en goedkopere werkbank, probeer hem uit en beslis op basis daarvan hoe de volgende wordt. Van de oude werkbank kun je waarschijnlijk al het hout wel ergens voor hergebruiken, dus je gooit ook niet veel geld weg. Laatste voordeel is dat je natuurlijk iets blijft hebben om aan te werken.

Edit: mijn eerste werkbank
 
Laatst bewerkt:

Verplanke

Nieuw lid
14 jan 2016
14
1
Wellicht een tip. Toen ik mijn overstap van workmate naar werkbank maakte wist ik niet precies hoe mijn werkbank eruit moest zien. Op internet wordt je lekker gemaakt met gave werkbanken met alle mogelijke opties. Zo wil ik ook een werkbank waar je alles op kunt klemmen, gaten voor benchdogs, meubelmakersbankschroef, t-track, etc.

Probleem was, met alle opties had ik nauwelijks een fatsoenlijk werkblad meer over (meer gat en track dan oppervlak). Daarbij had ik heel veel gereedschap en accessoires nog niet en was het dus meer een " vooruitziende blik (droom?)" die bepaalde hoe mijn werkbank eruit ging zien en hoe leeg mijn portemonnee zou worden.

Uiteindelijk besloten om van 4 stuks 44x94x2700mm vuren balken een onderstel te maken (kosten 25 euro) en van 2 platen 15mm mdf (35 euro) een 3 laags werkblad te maken. Dit was (en is nog steeds) een fijne tafel om mee te werken. Doordat ik de tafel gebruikte kwam ik erachter wat ik wel en niet nodig had. Later een aantal aanpassingen gemaakt en momenteel ben ik een nieuwe werkbank aan het maken. Ik weet nu wel wat ik toevoeg en weglaat. Je eerste werkbank gaat nooit ideaal zijn, waarschijnlijk komt je derde werkbank pas dichtbij.

Dus bouw nu wellicht een meer basic en goedkopere werkbank, probeer hem uit en beslis op basis daarvan hoe de volgende wordt. Van de oude werkbank kun je waarschijnlijk al het hout wel ergens voor hergebruiken, dus je gooit ook niet veel geld weg. Laatste voordeel is dat je natuurlijk iets blijft hebben om aan te werken.

Edit: mijn eerste werkbank
Wijze woorden
 
  • Leuk
Waarderingen: Hkuit
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Ik voeg me bij de menigte die een (nieuwe) werkbank wil maken. Een onderstel van Multiplex lijkt inderdaad wel het meest gebruikt.

Verder wil ik als tip nog meegeven dat ik op aliexpress deze wieltjes heb gevonden. Kwaliteit kan ik niks over zeggen, want nog niet ontvangen ... US $10.16 5% OFF|Industriële castersLevel aanpassing wiel/Wielen, GD 40F, GD 40S GD 60F, GD 60S GD 80F, GD 100F platte ondersteuning, voor Zware apparatuur|Zwenkwielen| - AliExpress

Hey, ik sluit graag aan op het wiel-vraagstuk. Ook ik ben gecharmeerd van de Footmaster GD100f (75mm wieldiameter) maar vraag me wel af of die realistisch geprijsd zijn bij Ali/Banggood. Bij Conrad, DM en ebele kom ik ze ook tegen maar voor prijzen 60-100E per 4 (wat op zich nog prima is).


Heeft iemand toevallig al footmaster voetjes/wieltjes en wil deze zijn ervaring delen? (Waarvandaan?)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Wellicht een tip. Toen ik mijn overstap van workmate naar werkbank maakte wist ik niet precies hoe mijn werkbank eruit moest zien. Op internet wordt je lekker gemaakt met gave werkbanken met alle mogelijke opties. Zo wil ik ook een werkbank waar je alles op kunt klemmen, gaten voor benchdogs, meubelmakersbankschroef, t-track, etc.

Probleem was, met alle opties had ik nauwelijks een fatsoenlijk werkblad meer over (meer gat en track dan oppervlak). Daarbij had ik heel veel gereedschap en accessoires nog niet en was het dus meer een " vooruitziende blik (droom?)" die bepaalde hoe mijn werkbank eruit ging zien en hoe leeg mijn portemonnee zou worden.

Uiteindelijk besloten om van 4 stuks 44x94x2700mm vuren balken een onderstel te maken (kosten 25 euro) en van 2 platen 15mm mdf (35 euro) een 3 laags werkblad te maken. Dit was (en is nog steeds) een fijne tafel om mee te werken. Doordat ik de tafel gebruikte kwam ik erachter wat ik wel en niet nodig had. Later een aantal aanpassingen gemaakt en momenteel ben ik een nieuwe werkbank aan het maken. Ik weet nu wel wat ik toevoeg en weglaat. Je eerste werkbank gaat nooit ideaal zijn, waarschijnlijk komt je derde werkbank pas dichtbij.

Dus bouw nu wellicht een meer basic en goedkopere werkbank, probeer hem uit en beslis op basis daarvan hoe de volgende wordt. Van de oude werkbank kun je waarschijnlijk al het hout wel ergens voor hergebruiken, dus je gooit ook niet veel geld weg. Laatste voordeel is dat je natuurlijk iets blijft hebben om aan te werken.

Edit: mijn eerste werkbank
Zo heb ik het ook gedaan.

In de tussentijd heb ik lades ingebouwd, het idee van gaten laten varen, het eerste blad verknald door verkeerd te frezen voor T-tracks en ben van 18 naar 36mm werkblad dikte gegaan. En ik heb een Paramo meubelmakersbankschroef ingebouwd, dat was het enig dat wat nadenk werk voor het aanpassen vergde.
Met name de lades onder de werkbank heb ik veel plezier van. Ik heb ook het blad aan de achterzijde voorzien van een verhoogde rand, zo kan er niets achter de werkbank komen waar ik vervolgens bijna niet meer bij kan komen.

Mocht de werkbank ooit weer van zijn plek moeten, dan regel ik wel een hydraulische krik en zet het geheel op hondjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.