Ook ik, Berken Multiplex Kwaliteit werkbank

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
130
2
Jonge kinderen is zeker goed argument om iets met hout te doen. (Heb comode en bedjes en stoelen gemaakt voor mijn kinderen) Ook investeren in tools vs tijd. Koop dus goede tools waarmee je tijd bespaard zodat projecten af komen en niet dat papa ieder weekend in de schuur bivakeerd.

In dat geval. Kies voor iets makkelijkere constructie voor de werkbank dan zoveel moeten lijmen (my gosh!). Een volhouten frame met halflapjoints geeft in iedere geval een stuk sneller resultaat en je kunt daarin wel je lades monteren.

Chiel_78

Nieuw lid
10 nov 2020
13
1
Zoetermeer, Zuid-Holland
Ik heb me ook door Paoson laten inspireren, het multiplex heb ik uiteindelijk via opmaatzagen.nl gekocht, dat was goedkoper (en sneller) dan zelf platen op maat zagen.

Ik heb gekozen om ze 120 x 60 te maken. Bijna klaar :cool: Zal binnenkort (ik hoop dit weekend) een bouwverslagje uploaden.

Bekijk bijlage 96225

Ben erg benieuwd naar je bouw verslag.
Kun je wellicht laten weten welke bankschroef je daar gebruikt? Die ziet er mooi u

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
186
36
Westland
Ben erg benieuwd naar je bouw verslag.
Kun je wellicht laten weten welke bankschroef je daar gebruikt? Die ziet er mooi u
Dat is de Quick-release front vice (face vice) (300651) van Dieter Schmid, de houten bek moet je er los bij bestellen: Wooden jaw for large York front vice Code 307758.

Let op dat je de juiste bek bestelt, ik had eerst de verkeerde aangeklikt. Mocht iemand interesse hebben dan mag die voor een prikkie weg (code 307757).

Chiel_78

Nieuw lid
10 nov 2020
13
1
Zoetermeer, Zuid-Holland
Dat is de Quick-release front vice (face vice) (300651) van Dieter Schmid, de houten bek moet je er los bij bestellen: Wooden jaw for large York front vice Code 307758.

Let op dat je de juiste bek bestelt, ik had eerst de verkeerde aangeklikt. Mocht iemand interesse hebben dan mag die voor een prikkie weg (code 307757).

Dank!

Ik heb wel naar BB/BB gekeken. Dit is alleen verkrijgbaar in 153x153 en interieur verlijmd. Ik heb er gewoon nog niet genoeg verstand van om te beoordelen of interieur of exterieur verlijmd echt uitmaakt in een semi vochtige ruimte als mijn garage. Liever neem ik in die zin geen risico. .
Kan iemand mij iets zinnigs vertellen over interieur of exterieur verlijmd?
Moet ik mij hier zorgen over maken bij een werkbank in een enkelsteens garage (dus semi vochtig)?

De platen van 153x153 zijn goedkoper, maar ook nog eens makkelijker te hanteren vermoed ik zo.

Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Post veel
8 jan 2016
1.656
319
Klein-Brabant, Vlaanderen
Kan iemand mij iets zinnigs vertellen over interieur of exterieur verlijmd?
Moet ik mij hier zorgen over maken bij een werkbank in een enkelsteens garage (dus semi vochtig)?
De platen van 153x153 zijn goedkoper, maar ook nog eens makkelijker te hanteren vermoed ik zo.
de klassering 'interieur x exterieur' is bij ons onbekend, althans voor mij
de bb/bb is wbp ('water boiling proof')
meer vochtbestendig kan je in houten plaatmateriaal niet vinden

hout zal altijd werken
door de manier van opbouwen kan je dat beperken

als het om makkelijk te hanteren draait . . . je kan de platen laten doorzagen vooraleer je ze vervoert

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
130
2
WBP (Water Boiled Proof - 72 uur in een kook/stoombad zonder delaminatie) is zg 'exterieur' verlijmd multiplex. En kun je dus buiten gebruiken of in vochtige ruimten. Als je ze op casters zet binnen in een garage maakt dat niet zo veel uit allemaal volgens mij.

Bert Vanderveen

Post veel
1 sep 2015
1.589
104
Enschede, Twente
Uiteindelijk gaat als het regelmatig nat wordt ook de meest 'waterbestendige' multiplex delamineren, is mijn ervaring. Mits je de boel goed afwerkt (olie!) zal die 'binnenkwaliteit' mpx zeker volstaan voor een werkbank.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.