Nieuweling met grote dromen meld zich.

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Verdubbeling van het gewicht bedoel je?
Off-grid met een batterij op wielen is geen goed idee, net als Festool onnodig is. Maar het mag uiteraard wel....
 

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Accu's zijn zwaar maar zo zwaar ook weer niet. En het is een top idee net als Festool een top kwaliteit levert.

Het lijkt soms echt of mensen totaal niet vooruit willen qua technologie. Elektrisch rijden is toch echt de toekomst voor campers en die toekomst ga je echt niet tegenhouden door te roepen dat het geen goed idee is. Als men alleen maar nadacht in wat echt nodig is zou men nog in die pipowagen met paard rondtrekken en had Festool als bedrijf nooit bestaan. Ben blij dat sommige daar anders over dachten. Weg diesel, hier die accu! :)

Ik moet altijd een beetje aan BNR denken. Die riepen voorheen ook altijd heel hard dat elektrische auto's kansloos waren en geen toekomst hadden. Nu rijden ze er allemaal eentje. :p
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Weinig mis met elctrisch rijden, alles mis net accu's als energiedrager. Te zwaar en te langzaam. Gewoon feit, dus tenzij accutechnologie opeens enorme stappen gaat zetten wordt het hem niet, net als opladen in landelijk gebied.
Je wilt simpelweg meer dan nu voorhanden is....
 
  • Leuk
Waarderingen: henkverhaar en lemen

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Die winnebago hoeft niet onder de 3500kg totaalgewicht te blijven. Voor distributie in stedelijke omgeving is zo'n elektrobus prima. Ze parkeren hier ook de hele wijk vol met elektrische huurauto's. Maar het verdienmodel is abonnementjes verkopen. Het is niet de bedoeling dat mensen er veel mee gaan rijden. En dat gebeurt ook niet, ze staan vooral stil. Als je de kilometerprijs gaat vergelijken met een 15 jaar oude auto, waar de gemiddelde weinig rijder zich mee verplaatst, dan weet je gelijk waarom het pas gaat werken als je die mensen uit hun auto belast hebt.
 

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Accu technologie staat gelukkig niet stil, technologie in zonnepanelen ook niet. Overal boekt men vooruitgang en zakken de prijzen. Wat ik helaas heel jammer vind is dat we als samenleving een mentaliteit hebben waarin we alleen veranderen als we daar financieel beter van denken te worden. Hadden we een andere mentaliteit gehad dan waren we qua techniek vast een heel stuk verder geweest. Persoonlijk denk ik dat wetgeving nog steeds veel te mager is en veel harder moet zijn.

Werkt natuurlijk ook meerdere kanten op. De infrastructuur in Nederland en daarbuiten is een lachertje als alles en iedereen elektrisch zou gaan. Kijk bijvoorbeeld naar de infrastructuur van fietspaden. Al jaren lang denkt men niet in oplossingen en moet alles wat elektrisch is maar snel verboden worden want of het gaat te snel of het is te druk of te gevaarlijk. Zo blijft men bus de auto/bus/trein pakken. Ik zou dolgraag een Onewheel in de camper hebben liggen. Helaas in Nederland mag je zo'n ding natuurlijk weer niet gebruiken. In Spanje volgens mij gelukkig nog niet verboden. :)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Er zijn gewoon redenen dat zaken verboden worden. Dat heeft niets met e haat te maken, maar met onacceptabel risico. Dwang is hierbij totale onzin, jouw mening geldt alleen voor jou en hoeft niet algemeen opgelegd te worden.
Voorlopig zie ik veel gedroom en weinig praktisch haalbaars, je zoekt mijns inziens ook geen advies maar alleen bevestiging.
Ik trek me daarom terug uit deze discussie, want dit heeft geen zin.
Veel succes met je dromen, ik volg met belangstelling of het ergens concreet gaat worden....
 
  • Leuk
Waarderingen: lemen

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Elektrisch rijden is toch echt de toekomst
ooit las ik dat GM in de jaren 30 van de vorige eeuw e-wagens op de markt gebracht heeft
de klanten kregen die op voorwaarde dat ze eigendom van GM bleven
GM besloot nadien om dat hoofdstuk af te sluiten . . .

ondertussen zijn we bijna 100 jaar verder

e-rijden moet de toekomst worden, want met het huidige gebruik van fossiele brandstof branden we de toekomst af
de uitgietbak voor de fossiele uitstoot is voldoende groot, maar de afvoerpijp slikt het niet meer

las ik ergens dat de natuur met 30 jaar vertraging reageert op wat we met de aarde aanrichten ?
maw het klimaat dat we nu hebben, is het resultaat van de activiteiten van 30 jaar geleden
hoeveel economische groei hebben we sindsdien gekend ?
30 jaar geleden bestond het china van vandaag nog niet
het westen laat in china massaal produceren
china draait op gas uit rusland

leve de e-revolutie in de hoop dat die onze planeet voor zelfvernietiging kan behoeden
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
ooit las ik dat GM in de jaren 30 van de vorige eeuw e-wagens op de markt gebracht heeft
de klanten kregen die op voorwaarde dat ze eigendom van GM bleven
GM besloot nadien om dat hoofdstuk af te sluiten . . .

ondertussen zijn we bijna 100 jaar verder

e-rijden moet de toekomst worden, want met het huidige gebruik van fossiele brandstof branden we de toekomst af
de uitgietbak voor de fossiele uitstoot is voldoende groot, maar de afvoerpijp slikt het niet meer

las ik ergens dat de natuur met 30 jaar vertraging reageert op wat we met de aarde aanrichten ?
maw het klimaat dat we nu hebben, is het resultaat van de activiteiten van 30 jaar geleden
hoeveel economische groei hebben we sindsdien gekend ?
30 jaar geleden bestond het china van vandaag nog niet
het westen laat in china massaal produceren
china draait op gas uit rusland

leve de e-revolutie in de hoop dat die onze planeet voor zelfvernietiging kan behoeden

'ooit las ik....'
'las ik ergens dat.....?'

Ik weet niet hoor, maar het komt niet erg overtuigend over.
Ik sluit me maar aan bij Chevy66. Die heeft tenminste een mening waar ie zelf over nagedacht heeft.
Nou heb ik niet veel verstand van elektra na 4 jaar Elektro Technische School (die bestond nog als dusdanig in mijn tijd) maar ik mis toch in ieder promotie verhaal over elektrische auto's de melding dat elektra GEEN brandstof is, en ik lees ook niets over rendement. Ja ze willen wel eens positief melding maken van het rendement bij een bepaakde auto, maar niet het rendement vanaf het opwekken van de elektra.

@ Champ. Leuke draad. Leuke droom ook. Maar ik vrees dat je echt de roze bril moet afzetten en iets realistischer tegen je droom moet aankijken.
Ik ben zelf geëmigreerd, heb meerdere keren vragen van mensen beantwoord die willen emigreren. Heeft me veel tijd gekost, maar velen redden het toch niet. Gaan met staart tussen de benen terug naar Nederland. Helaas vertellen ze zelden wat de echte reden was, dus ik leer er niets van, en kan dus ook die leer niet gebruiken voor anderen.
Dus de opmerking dat je je roze bril moet afzetten is de enige tip die ik ga geven, en wens je heel veel succes. Ik hoop ook echt dat het je gaat lukken. Maar tegenslagen ga je krijgen en ik heb diverse waarschuwingen gelezen in deze draad. Jammer dat je dat allemaal wegwuift.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
560
94
Stiens
Ik weet niet wat ze in de Action verkopen maar ik zou zeker evenveel belang hechten aan de kwaliteit van lijmklemmen als aan de rest. Het moet voor mij geen Bessey zijn, maar ze moeten wel betrouwbaar werken. Degelijk materiaal dus.

Ik kocht bij de A C Tion een keer een flinke bus houtlijm (D2). Best goed en niet duur.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Interessante discussie en leuke wending. :) Ik kan het optimisme, of het nu terecht is of niet, van de topicstarter wel waarderen. De praktische limieten van zijn ideeën, mochten die er al zijn, daar komt hij vanzelf wel achter. En dan is het aan hem om zijn ideeën aan te passen of niet; lukt elektrisch niet, dan verder met een diesel. Of je vrachtwagenrijbewijs halen en verder met elektrisch. Er is niets mis met proberen en dromen. Zeg zelf, wat is nu beter; proberen en falen of luisteren naar wat internetwijsheden en het daarom maar niet doen? Het is uiteraard wel van belang de realiteit in de gaten te houden, maar de wal (de realiteit) keert het schip toch wel. Één ding heeft de TS zeker gelijk in: als de mensheid nooit dingen hadden geprobeerd hadden we nu nog in grotten geleefd. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

Rdl

Post veel
7 okt 2021
971
397
hilversum
Ik weet niet wat ze in de Action verkopen maar ik zou zeker evenveel belang hechten aan de kwaliteit van lijmklemmen als aan de rest. Het moet voor mij geen Bessey zijn, maar ze moeten wel betrouwbaar werken. Degelijk materiaal dus.

Ik kocht bij de A C Tion een keer een flinke bus houtlijm (D2). Best goed en niet duur.
Ooit in het verleden de lijmklemmen daar geprobeerd.... Braken allemaal af.
Kunnen niet veel kracht hebben.
Ze hebben zeker ook redelijk spul.
Lijm, schroeven etc.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.236
535
Eanske
ingoogni.nl
Hadden we een andere mentaliteit gehad dan waren we qua techniek vast een heel stuk verder geweest.
De mens is nu eenmaal een opportunistische nestvervuiler en verandert pas als het water aan de lippen staat.

De elektrische auto is alleen maar meer van het zelfde. De auto industrie bouwt al decennia lang steeds zuinigere brandstofmotoren en help alle 'winst' vervolgens om zeep door de auto's steeds zwaarder te maken, en/of lompere modellen te introduceren (SUV & Co).

Dat is ook allemaal waar die industrie baat bij heeft. Die heeft er geen baat bij als we ineens bijvoorbeeld een tram/trolley-netwerk (ook elektrisch) met hoge dichtheid aanleggen zodat er geen auto nodig is.

De grootste milieu winst is te behalen door heel anders naar (persoonlijk) vervoer te kijken. Verregaande gewichtsbesparing is daar een belangrijk aspect in.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
'ooit las ik....'
'las ik ergens dat.....?'
Ik weet niet hoor, maar het komt niet erg overtuigend over.
om 'las ik' te staven, zou ipv mijn geheugen te raadplegen, de bronnen op moeten zoeken
daarvoor neem ik de tijd niet
laat ieder hiervan het zijne denken
Ja ze willen wel eens positief melding maken van het rendement bij een bepaakde auto, maar niet het rendement vanaf het opwekken van de elektra.
en weer las ik dat een elektrische kar na 40.000 km het evenwichtspunt van energieverbruik en co2-uitstoot bereikt
de enige vraag die telt is: hoe houden we het klimaat leefbaar ?
 

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Ik ben een mix van de grootste pessimist op aarde met een roze bril op. :ROFLMAO:

Begon bij mij 10 jaar geleden. Toen riep ik dat we nog maar 50/100 jaar zouden hebben om een giga omslag te maken in onze levensstijl en anders dikke vette pech voor de volgende generaties. Hoop uiteraard dat ik in dit geval een complete wappie ben.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.844
900
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik ben zelf geëmigreerd, heb meerdere keren vragen van mensen beantwoord die willen emigreren. Heeft me veel tijd gekost, maar velen redden het toch niet. Gaan met staart tussen de benen terug naar Nederland. Helaas vertellen ze zelden wat de echte reden was, dus ik leer er niets van, en kan dus ook die leer niet gebruiken voor anderen.
Ik wil hier best wel eens vertellen waarom wij niet definitief naar Noorwegen verhuisd zijn hoor ;-) Mijn meissie kreeg gewoon heimwee (nou ja het was niet zomaar gewoon heimwee - maar in ultrakort bestek wel het eenvoudigst als zodanig te omschrijven).
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik ben wat sceptisch over de mogelijkheden van accu's. Ook voor de lange termijn. Maar dat we van die verbrandingsmotoren af moeten lijkt wel zeker.
Overheden moeten onderzoek en ontwikkeling van een alternatief voor accu's flink gaan stimuleren en wij moeten minder vlees eten of/en de pil door het drinkwater (hopsa, nog twee rooie lappen in de discussie :) ).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.