Nieuwe tools topic

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
334
11
Ik ben er afgelopen maandag nog geweest en ik heb ze eerlijk gezegd ook nog nooit gezien. Waar liggen deze dan? ik moet er nog een stel bij hebben.

Een pad nabij de kassa's, geloof tweede of derde pad vanaf de zijmuur waar de gereedschappen allemaal opgesteld staan, aan de rechtse kant van de zaak als je er binnenloopt. Ze liggen naast de Stanley lijmklemmen die hier ook recent beschreven zijn. Weet niet of je die wel gezien had?

Voor de duidelijkheid.. Met sergeanten bedoel ik hele lange metalen lijmklemmen, voor er een miscommunictie gaande is.
Het zijn een soort imitatie Bessey's van het huismerk Lotus.

Vraag mezelf altijd af wat beter is, kunstof lijmklemmen of metalen.
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.121
243
Goeree-Overflakkee
Het lotus gereedschap van Cranenbroek (is huismerk volgens mij) vind ik niet geweldig. Ik heb er zes lange lijmklemmen ervan, waarvan vier eenhands. Zijn wel lekker goedkoop :)

De sergeanten heb ik ook niet gezien, maar ik was er ook niet naar op zoek.
 

kvdd

Actieve deelnemer
22 dec 2015
36
0
Ede
Ook bij van Cranenbroek geweest voor lijmklemmen. De metalen heb ik geprobeerd... probeer ze eens goed hard aan te draaien, je ziet ze verbuigen. Voor mij is dat toch echt te gek.

De knijpklemmen zijn wel aardig. Geen idee hoelang ze het uit gaan houden, maar vooralsnog kunnen ze redelijk hard klemmen.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
334
11
In dat geval lekker de stanley klemmen pakken :) kennelijk zijn de metalen sergeanten @@@@ kwaliteit.. Aan andere kant voor een paar keer gebruik.... Ik vind bessey belachelijk duur.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
In dat geval lekker de stanley klemmen pakken :) kennelijk zijn de metalen sergeanten @@@@ kwaliteit.. Aan andere kant voor een paar keer gebruik.... Ik vind bessey belachelijk duur.

Vandaag heb in 2 Bessey UK60 corpusklemmen binnen gekregen. Die zijn ook niet zo duur (€17 ps). Jammer dat ze alleen in 30 en 60 cm te koop zijn.
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Een pad nabij de kassa's, geloof tweede of derde pad vanaf de zijmuur waar de gereedschappen allemaal opgesteld staan, aan de rechtse kant van de zaak als je er binnenloopt. Ze liggen naast de Stanley lijmklemmen die hier ook recent beschreven zijn. Weet niet of je die wel gezien had?

Voor de duidelijkheid.. Met sergeanten bedoel ik hele lange metalen lijmklemmen, voor er een miscommunictie gaande is.
Het zijn een soort imitatie Bessey's van het huismerk Lotus.

Vraag mezelf altijd af wat beter is, kunstof lijmklemmen of metalen.

ik bedoel inderdaad geen lijmklemmen maar een serre joint. Daar ging de miscommunicatie al ...
heb ze nu besteld bij MZS ben benieuwd of het iets is. Maar heb ze ook niet vaak nodig hoor.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Ook bij van Cranenbroek geweest voor lijmklemmen. De metalen heb ik geprobeerd... probeer ze eens goed hard aan te draaien, je ziet ze verbuigen. Voor mij is dat toch echt te gek.

De knijpklemmen zijn wel aardig. Geen idee hoelang ze het uit gaan houden, maar vooralsnog kunnen ze redelijk hard klemmen.

Doen de duurdere bessey's ook dan staat er teveel spanning op. Ik heb ook knijp klemmen van stanley maar die lagen al na 1 keer in de vuilnisbak. Zo slap waren ze.

Een pad nabij de kassa's, geloof tweede of derde pad vanaf de zijmuur waar de gereedschappen allemaal opgesteld staan, aan de rechtse kant van de zaak als je er binnenloopt. Ze liggen naast de Stanley lijmklemmen die hier ook recent beschreven zijn. Weet niet of je die wel gezien had?

Voor de duidelijkheid.. Met sergeanten bedoel ik hele lange metalen lijmklemmen, voor er een miscommunictie gaande is.
Het zijn een soort imitatie Bessey's van het huismerk Lotus.

Vraag mezelf altijd af wat beter is, kunstof lijmklemmen of metalen.

De lijmklem vak kan ik wel vinden. Het is het 3e pad

Even voor de duidelijkheid of we over de zelfde producten praten.
Een sergeant
silverline-t-serre-joint-1200mm-alleen-afhalen-mog.jpg

Lijmklem:
bessey-lijmtang-met-gegoten-beugels-met-houten-han.jpg
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
De juiste term is eigenlijk serre joint welke is verbasterd naar sergeant. Serre joint betekent eigenlijk "onder druk samenvoegen".
ik heb zelf Wolfcraft eenhands lijmklemmen, maar ben van plan om serre joints aan te schaffen. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Die liggen op hetzelfde niveau, zelfs wat goedkoper. Op bijgaande foto is een metalen serre joint afgebeeld van 90 cm. De alluminium versie is nog zo'n 6 a 7 euro goedkoper.
image.jpg
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
334
11
My bad dan. Goede uitleg :) ik noem hele lange stalen lijmklemmen altijd sergeanten. My bad my bad 😎
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
De juiste term is eigenlijk serre joint welke is verbasterd naar sergeant. Serre joint betekent eigenlijk "onder druk samenvoegen".
ik heb zelf Wolfcraft eenhands lijmklemmen, maar ben van plan om serre joints aan te schaffen. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Die liggen op hetzelfde niveau, zelfs wat goedkoper. Op bijgaande foto is een metalen serre joint afgebeeld van 90 cm. De alluminium versie is nog zo'n 6 a 7 euro goedkoper.
Bekijk bijlage 52079

Als het goed is heeft de postbode de aluminium versie vandaag bij mij geleverd.
Ik heb geen enkele ervaring met serre joints en ben dan ook zeer benieuwd of deze wat zijn.
Heb er 4 besteld van 900mm maar echt vaak zal ik ze niet gaan gebruiken.
Momenteel zijn ze alleen gekocht voor het maken van de buitenkeuken.

- - - Updated - - -

De juiste term is eigenlijk serre joint welke is verbasterd naar sergeant. Serre joint betekent eigenlijk "onder druk samenvoegen".
ik heb zelf Wolfcraft eenhands lijmklemmen, maar ben van plan om serre joints aan te schaffen. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Die liggen op hetzelfde niveau, zelfs wat goedkoper. Op bijgaande foto is een metalen serre joint afgebeeld van 90 cm. De alluminium versie is nog zo'n 6 a 7 euro goedkoper.
Bekijk bijlage 52079

Als het goed is heeft de postbode de aluminium versie vandaag bij mij geleverd.
Ik heb geen enkele ervaring met serre joints en ben dan ook zeer benieuwd of deze wat zijn.
Heb er 4 besteld van 900mm maar echt vaak zal ik ze niet gaan gebruiken.
Momenteel zijn ze alleen gekocht voor het maken van de buitenkeuken.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ik heb een aantal van deze Silverline aluminium serre joints van 180 cm en die doen prima hun werk, ik gebruik ze een paar keer per week en nu een jaar verder zijn ze nog in prima staat.
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Zag een mooie aanbieding en dacht! Makita "Multitool" 18v

20160830_165109[1].jpg

Toevallig bij de Lidl, Forstner en verzinksetje waren elk maar 3 euro!

20160902_191922[1].jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.